21 KWIETNIA 2021 | ONLINE

G

Idea konferencji

IAB HowTo E-RETAIL to unikatowe wydarzenie online, podczas którego na warsztat weźmiemy zagadnienia z obszaru Retail w odniesieniu do zmian konsumenckich związanych z wpływem pandemii. Pokażemy, czym klient retailowy różni się od e-commercowego i jak obecnie obszary online-mobile-offline przenikają i uzupełniają się nawzajem.

Podczas wydarzenia

IAB HowTo DAYS | E-RETAIL

Dowiesz się

czy klient kupujący online różni się od tego, który kupuje w sklepach stacjonarnych i w jaki sposób do nich docierać z komunikacją.

Zobaczysz

 premierę kolejnej edycji unikatowego raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix/Kantar, który pokazuje, jakie marki uwielbiają Polacy i po które chętnie sięgają w sklepach.

Poznasz

jak zmienił się retail i konsumenci w czasach pandemii

Nauczysz się

czym są kampanie Drive-to-Store i jak wykorzystuje je E-Retail.

Dla kogo?

Wydarzenie przeznaczone jest dla wszystkich przedstawicieli branży retail i FMCG, którzy interesują się najnowszymi trendami oraz chcą dowiedzieć się,  jak docierać do klientów zarówno tych tradycyjnych, jak i e-retailowych.

Pozostało

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Agenda

10:00

Przywitanie

10:10

Czy wrócimy do kin?

opis

Jak największy kryzys w historii kina, spowodowany przez pandemię Covid-19 wpłynie na przyszłość tej branży? Czy konsumenci, porzucą kina na rzecz serwisów streamingowych? I czy kina muszą zmienić dotychczasowy model swojej komunikacji z klientami ? 

Sebastian Wojna,
Head of Marketing, Multikino

10:30

E-Retail czyli agregowanie rozwiązań e-commerce + offline + digitalizacja w POS. Pozyskiwanie i ujednolicania danych dzięki wspólnej platformie MOBILE

opis

Mobile to szara eminencja technologii w retailu. Agregacja danych, AI, geoanalityka, marketing automation, wszystko ma swój początek i koniec w ekosystemie skupionym wokół urządzeń mobilnych. W jaki sposób budować strategię E-Retail w ekosystemie MarTech?

Tomasz Szulkowski,
Chief Operating Officer, [m]spark

Krzysztof Łuczak,
Head of Retail, Grupa Blix 

10:50

Jak technologia zmieniła branżę retail w czasach pandemii

opis

Covid-19 rzucił wielu retailerów na kolana. Kto szybko zareagował i jakie zmiany wdrożył? Czy wygrają prowizoryczne rozwiązania, czy długoterminowa strategia transformacji biznesu w kierunku e-commerce? Jakie technologie wspierają te zmiany już dziś, a jakie jutro.

Tomasz Woźniak,
CEO, Future Mind

11:10

Przerwa

11:25

Mobilne Płatności – ocean możliwości dla nowoczesnego handlu

opis

OPIS 

Tomasz Szulkowski,
Chief Operating Officer, [m]spark

Julisz Stawiński,
New Business Development Director, TPay

11:45

 Premiera Raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar – czyli jakie marki Polki i Polacy wybierają najchętniej podczas codziennych zakupów (3 edycja).

opis

Aplikacje z gazetkami i listami zakupów to kopalnia wiedzy o preferencjach i intencjach zakupowych konsumentów. Zaprezentujemy 3 edycję raportu, który ukazuje jakie marki Polki i Polacy wybierają najchętniej podczas codziennych zakupów

Marcin Lenkiewicz, 
Vice President & Board, Blix

Krzysztof Domeradzki
Media Domain Operational Lead, Kantar

12:05

Klienci e-commerce na nowo. Allegro vs Amazon. Obalamy mity

opis

Czy e-commerce to rzeczywiście beneficjent pandemicznej nowej rzeczywistości ? W trakcie naszej prelekcji opowiemy o zmianach jakie widzimy na stronach sklepów internetowych. Pokażemy kim jest dzisiejszy klient Amazona i jak strategie reklamowe dużych graczy e-commerce’owych przekładają się na zmianę w ilości odwiedzin lub w profilu klientów. Sprawdzimy również czy popularyzacja zakupów w internecie to ogólnopolska zmiana czy wielkomiejska nowinka. Jednym słowem: zderzymy ze sobą fakty i mity.

Lucyna Koba,
Business Development Director, Gemius

Bartosz Wójcik,
Sales Manager – Agency & Advertisers, Gemius

12:25

Jak marketing automation pomoze Ci osiągnąć pożądane wyniki sprzedażowe

opis

Pandemiczna rzeczywistość zmieniła nawyki zakupowe konsumentów na tyle, że schematy sprzedażowe, które dotąd działały, obecnie mogą przynosić więcej strat niż zysków. W czasie prelekcji opowiem m.in. o: wpływie pandemicznej rzeczywistości na charakter kanału sprzedaży offline i online; roli marketing automation w generowaniu sprzedaży w obu kanałach oraz w zwiększaniu retencji klientów; wykorzystywaniu danych z różnych źródeł w kampaniach e-mailowych; najtańszej formie reklamowej, jaką jest wysoce spersonalizowana kampania e-mailowa.

Piotr Czynsz,
Ecommerce Business Manager, ExpertSender

12:45

Przerwa

13:30

Dane w służbie reklamie

opis

Współczesny marketer ma dyspozycji ogromną ilość danych pochodzącą z różnych źródeł, ale nie wszystkie mają tę samą wartość. Które z nich zatem warto wykorzystać w reklamie, a które można dzięki reklamie pozyskać? Czy ich rola zmieni się w związku z zapowiedzianymi przez Google zmianami w zakresie plików cookie? Podczas swojej prezentacji postaram się odpowiedzieć na te pytania i nakreślić wybrane perspektywy rozwoju.

Nikodem Sarna,
Senior Programmatic Manager, YOC Poland

13:50

Apokalipsa cookies i identyfikacja 1st party

opis

W branży wiele się mówi na temat nowych rozwiązań w zakresie prowadzenia działań marketingowych po całkowitym wycięciu cookies 3rd Party w przeglądarkach. Jednym rozwiązaniem, które pozwoli utrzymać obecne możliwości personalizacji jest postawienie na identyfikatory pierwszej strony. W czasie sesji skupię się na typach, specyfice, liczbach i namacalnych rezultatach implementacji rozwiązań opartych o 1st Party IDs.

Łukasz Bańkowski,
Sales Manager, Adform

14:10

Aplikacja mobilna jako furtka do świata offline – jak mobile powie Ci co działa

opis

Już od dawna aplikacje mobilne przyjęły się jako skuteczne medium komunikacji z użytkownikiem, jednak tylko część marek wykorzystuje mobile do pomiaru skuteczności swoich działań. W przypadku reklamodawców sprzedających w kanałach offline’owych, technologie mobilne okazują się nieocenione przy pomiarze (i zwiększeniu) efektywności działań reklamowych, co zostanie pokazane na kilku praktycznych przykładach.

Mateusz Chołuj,
CEO, Proxi.cloud

14:30

Przerwa

14:45

Nadrabianie zaległości, przyspieszona digitalizacja i strategie sukcesu w eCommerce

opis

Pandemia ograniczyła handel w sklepach fizycznych, co zmusiło wiele sklepów i marek do przeprowadzenia przyspieszonej digitalizacji i otworzenia się na eCommerce. Nowa rzeczywistość wytworzyła inne zachowania konsumenckie, a Internet stał się centrum funkcjonowania. Podczas prezentacji chciałbym omówić to, jak wejście w sferę eCommerce’u pomogło markom zaadaptować się do nowych pandemicznych warunków, postaram się także odpowiedzieć na pytanie, czy problemy z dystrybucją mogą oznaczać złotą erę dla D2C oraz jak rozszerzona rzeczywistość (AR) zrewolucjonizuje nie tylko proces zakupowy, lecz także odmieni przestrzeń fizycznych sklepów.

 

Konrad Żmuda-Trzebiatowski,
Senior e-Retail & e-Commerce Strategist, Molecular BBDO

15:05

Moment Marketing w Retail na przykładach polskich kampanii

opis

Opowiemy o możliwościach programmatic w docieraniu do użytkowników z wykorzystaniem triggerów środowiskowych, lokalizacyjnych oraz kontekstowych. Technologia AI obecnie coraz bardziej ułatwia marketerom branży retail w dostosowaniu przekazu i oferty do zmieniających się warunków. W prezentacji pokażemy nowe sposoby targetowania kampanii reklamowych w oparciu o zewnętrzne dane

Grzegorz Marczak,
Sales Director CE, hybrid.ai

Przemysław Symonides,
Business Development Director, hybrid.ai

 

15:25

Ewolucja zachowań konsumenckich – w kierunku korzystania bez zakupu na własność

opis

Ekonomia dostępu to nowy trend wśród konsumentów, który akcentuje dostęp ponad posiadanie. Transport czy jedzenie na zawałonie to pierwsze rozwinięte w tym obszarze segmenty. Aktualnie jednak obserwuje się nowe modele biznesowe w tym obszarze w wielu innych segmentach m.in. w segmencie elektroniki użytkowej.

Wojciech Rokosz,
CEO & Co-Founder, Plenti

15:45

Zakończenie

Prelegenci

Lucyna Koba

Business Development Director, Gemius

Ekspert marketingu online i offline z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w budowaniu strategii komunikacyjnej. W Gemiusie od lutego 2019 jako Business Development Director odpowiada za rozwój i popularyzację nowatorskich badań jednoźródłowych, obejmujących pomiar mediów tradycyjnych i online. Wcześniej zdobywała doświadczenie w domach mediowych w obszarach planowania i zakupu mediów, negocjacji i strategii mediowych. Wielokrotna prelegentka podczas konferencji i szkoleń branżowych, m.in. Forum IAB 2019 i 2020. Współautorka wielu nagrodzonych kampanii, docenionych czternastoma statuetkami Effie Awards oraz sześcioma statuetkami IAB Mixx Awards. Członkini jury Effie Awards w latach 2011 i 2012.

Bartosz Wójcik

Sales Manager – Agency & Advertisers, Gemius

Od 2011 roku związany z firmą badawczą Gemius, gdzie odpowiada za segment Agencji, Domów
Mediów oraz Reklamodawców w Polsce. Wspiera klientów w efektywnym wykorzystaniu badań jednoźródłowych podczas planowania i analizy wyników kampanii reklamowych online & offline.
Autor artykułów w magazynach branżowych oraz bloga o marketingu online i social mediach. Fan niestandardowych działań reklamowych oraz kreatywnego wykorzystania mediów i technologii w budowaniu wizerunku marki.

Piotr Czynsz

ExpertSender

związany z digital marketingiem i e-commercem od 6 lat, pomaga biznesom rozwijać się przy pomocy e-mail marketingu, automatyzacji, machine learningu oraz optymalizacji konwersji klientów. Propagator komunikacji omnichannelowej, w ExpertSender odpowiada za ekspansję na rynku polskim, europejskim i amerykańskim.

Nikodem Sarna

Senior Programmatic Manager, YOC Poland

Z nowymi technologiami w reklamie związany od samych początków swojej kariery przypadających na drugą połowę 2012 r. Doświadczenie zdobywał pracując dla dużej agencji mediowej (Publicis Groupe) oraz dostawców technologii takich jak Rubicon Project (obecnie Magnite), Smart i Grupa Netsprint. Obecnie odpowiedzialny za obszar programmatic w polskim oddziale YOC. W 2020 roku uzyskał tytuł doktora nauk o zarządzaniu i jakości za pracę pod tytułem “Programmatic buying a efektywność reklamy internetowej w Polsce”. Prywatnie aktywny jogin i mól książkowy, a od niedawna również pole dancer.

Grzegorz Marczak

Sales Director CE, Hybrid.ai / VOX

Grzesiek jest managerem z ponad 15 letnim doświadczeniem pracy w mediach. Sprzedaż, prezentacje biznesowe, budowanie relacji z największymi klientami oraz domami mediowymi nie mają przed nim żadnych tajemnic. Zanim rozpoczął przygodę z programmatic i AI, związany był m.in z OOH, digitalem, aplikacjami oraz prasą. W Hybrid.ai / VOX odpowiada za sprzedaż i jej rozwój na rynkach CEE

Przemysław Symonides

Business Development Director, Hybrid.ai / VOX

Przemek jest związany z branżą digital od ponad dziesięciu lat. Jest ekspertem w dziedzinie marketingu cyfrowego. Zdobył duże doświadczenie po stronie wydawcy oraz po stronie domów mediowych. Jest pasjonatem nowych technologii i innowacyjnych rozwiązań. Posiada bogate doświadczenie w obszarze sprzedaży. W Hybrid.ai / VOX odpowiada za rozwój sprzedaży oraz relacje z kluczowymi klientami firmy.

Tomasz Woźniak

CEO Future Mind.

Założył firmę w roku 2008 i konsekwentnie zarządza nią oraz aktywnie uczestniczy w projektach klientów, skupiając się na walidacji modeli biznesowych i planowaniu strategicznym. Jest też wykładowcą na uczelniach wyższych, między innymi Akademii Leona Koźmińskiego i Collegium Civitas. Pełni również funkcję członka rady nadzorczej notowanej na GPW Digitree Group S.A. (dawniej SARE S.A.).

Konrad Żmuda-Trzebiatowski

Od 8 lat pracuje w eCommerce i digitalu. Ma doświadczenie zarówno w bezpośredniej pracy na platformach jako eMerchandiser, jak i w pracy z klientami na poziomie globalnym i lokalnym jako strateg. Tworzył rozwiązania m.in. dla kategorii FMCG, petcare, elektroniki i pharma na kluczowych rynkach europejskich, NA, APAC i ME. Specjalizuje się w projektowaniu ekosystemów sprzedaży i omnichannelu, oraz tworzeniu innowacji w eCommerce, wychodzących poza ramy platform sprzedażowych.

 

Krzysztof Domeradzki

Media Domain Operational Lead

Z wykształcenia socjolog, z badaniami rynku związany od 10 lat. Specjalizuje się w badaniach dyskursu internetowego, badaniach trendów, antropologii kulturowej i badaniach reklamy online. Obecnie zajmuje się wdrażaniem i rozwojem nowych narzędzi digitalowych w portfolio produktowe Kantar.

Tomasz Szulkowski

Chief Operating Officer w [m]spark, akceleratorze rozwiązań z obszaru MarTech [technologie w marketingu], który wspomaga wdrażanie innowacji w GroupM, największym holdingu reklamowym w Polsce.

Ekspert w obszarze online marketingu, Szef Grupy Roboczej Mobile Marketing w IAB Polska. W branży mediowej pracuje od ponad 15 lat. Początkowo związany z brokerem reklamy zewnętrznej [Posterscope], później wydawnictwem prasowym Axel Springer (Forbes) oraz portalem o2.pl. Kolejny etap to mobile advertising – doświadczenie zdobywał współtworząc przez 4 lata agencję marketingu mobilnego MoBehave. Od maja 2016 roku w strukturach globalnej agencji Havas Media Group jako Head of Mobext, gdzie realizował kampanie mobile dla m.in.: Accor, BRW, Hyundai, Kia, LOT, Michelin, nc+, PKO BP, RedBull. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, ukończył Zarządzanie i Marketing i studia podyplomowe z obszaru Zarządzania Sprzedażą. Autor licznych publikacji dot. mobile w czołowych serwisach dotyczących mediów cyfrowych,. Prelegent na konferencjach branżowych, m.in. Forum IAB, Mobile Trends, Kongres Mobilny, Mobile Banking. Prywatnie pasjonat nowych technologii i sportów z małą dawką adrenaliny.

Marcin Lenkiewicz

Vice President & Board BLIX

Współzałożyciel i wiceprezes Grupy Blix, posiadającej w swoim portfolio aplikacje pomagające w codziennych zakupach ponad 2 000 000 konsumentów w Polsce (aplikacje: Blix, Qpony, Zdrowe Zakupy). Specjalista w dziedzinie komercjalizacji nowych technologii w obszarze mobilnych zakupów, handlu detalicznego oraz w branży FMCG. Laureat “Forbes 30 under 30”, rankingu “Deloitte Technology Fast 50 Central Europe” (2018 i 2019), uczestnik programu ,,Ready to Go” w Dolinie Krzemowej.

 

Wojciech Rokosz

CEO & Co-Founder, Plenti

Menedżer produktu z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu projektów informatycznych i technologicznych. Jest założycielem firmy Plenti, która umożliwia wypożyczanie technologii na zawołanie. W przeszłości współtworzył Ardeo, studio startupowe, które budowało mobilne i zdecentralizowane aplikacje. Wojtek był również współzałożycielem Algortrade SA: firmy opracowującej algorytmy handlujące na giełdach, która została przejęta przez inwestora branżowego. Wcześniej Wojciech był również współzałożycielem firmy Voitech Glass, która prototypowała rozwiązania ze szkła inteligentnego, wytworzona własność intelektualna firmy została przejęta przez WAT. Ukończył studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej.

Juliusz Stawiński

TPay

Od 20 lat w branży płatniczej, którą zna zarówno od strony bankowej, jak i nowoczesnych rozwiązań. Doświadczenie zawodowe zdobywał pracując dla takich marek jak Inteligo, czy eCard, by w końcu zagościć w Tpay jako New Business Development Director, gdzie od kilku lat odpowiada za obszar innowacyjnych zastosowań płatności. Człowiek, który o płatnościach wie prawie wszystko i chętnie dzieli się wiedzą na branżowych spotkaniach i konferencjach. Prywatnie fan squasha i roweru oraz dobrego filmu.

 

Mateusz Chołuj

CEO, Proxi.cloud

Zainteresowaniami i karierą od zawsze związany z digitalem, w tym głównie rozwiązaniami MarTech. Obecnie w Proxi.cloud stara się zmienić to jak marki sprzedające w offline zarządzają swoimi działaniami w digitalu.

Krzysztof Łuczak

Head of Retail, Grupa Blix

Współzałożyciel grupy mobilnej Blix I Qpony I Zdrowe Zakupy. Serwis Blix jest liderem w Polsce dystrybucji gazetek promocyjnych na smartfony. Każdego miesiąca przeglądanych jest ponad 70 milionów gazetek, broszur i katalogów. W 2018 roku Grupa Blix została laureatem Deloitte 50 FAST CE jako jedna z najszybciej rozwijających się Spółek nowych technologii z obszaru Europy Środkowej. W 2020 roku Grupa Blix została wyróżniona przez Financial Times wśród rankingu najszybciej rozwijających się firm.

Sebastian Wojna

Head of Marketing , Multikino

Z marketingiem związany od 2013 roku. Doświadczenie zdobywał w Sanofi gdzie odpowiadał za zarządzanie takimi markami jak: Magne B6, Essentiale czy Allegra. Następnie rozwijał najmłodszy brand na polskim rynku bankowym – Nest Bank. Obecnie kieruje działem marketingu Multikina. Jako fan Byrona Sharpa propaguje podejście „evidence –based”. Z tego powodu bardziej interesuje go jak prowadzić efektywny marketing w świecie digital, niż szukanie przełomowego rozwiązania digital, które miałoby zmienić oblicze marketingu.

Łukasz Bańkowski

Sales Manager, Adform

Ekspert z 9-letnim stażem w projektach digitalowych. W Adform – dostawcy zintegrowanej platformy do marketingu online, odpowiada za rozwój biznesu i pomoc marketerom w osiąganiu lepszej wydajności, zyskowności i przejrzystości prowadzonych działań. Wcześniej pracował w Agorze jako kierownik projektów online na Wyborcza.pl.

 

Cennik

Posiadacze aktualnych certyfikatów DIMAQ otrzymują dodatkowo rabat -50 zł netto
Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w konferencji.

Zakupy grupowe:

Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485

Partnerzy medialni

Współpraca

Serwis stworzony przez red-studio.eu