20 KWIETNIA 2021 | ONLINE

G

Idea konferencji

 IAB HowTo SEM to czwarta odsłona wyjątkowego wydarzenia skupiającego czołowych ekspertów branży SEO, SEM, content marketingu i analityki internetowej. Właśnie minął rok od pierwszego lockdownu, nie może być zatem inaczej – wiodącym tematem konferencji jest pandemia i reakcje na nią w obszarach marketingu w wyszukiwarkach. Przez pryzmat case’ów pokażemy, jak czołowe polskie agencje dostosowały się do zmieniających się warunków wraz ze swoimi klientami.

Podczas wydarzenia

IAB HowTo DAYS | SEM

Dowiesz się

jakie strategie i taktyki przyjęły polskie firmy w obliczu przyspieszonej i pełnej digitalizacji biznesu oraz jakie innowacje w obszarze SEO / SEM zaproponowały agencje

Zobaczysz

jak strategicznie i jednocześnie kreatywnie podejść do kampanii SEO i content marketingu w obliczu dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych

Poznasz

od podszewki kluczową nowość SEO w 2020 roku – Core Web Vitals

Nauczysz się

jak wykorzystywać niestandardowe metody i narzędzia analityczne, żeby jeszcze lepiej zrozumieć efektywność sprzedażową Twoich kanałów marketingowych

Dla kogo?

Do udziału w wydarzeniu zapraszamy w  szczególności:

  • właścicieli firm z sektora MŚP,
  • marketingowców in-house,
  • specjalistów agencyjnych i freelancerskich.

Pozostało

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Agenda

10:20

Przywitanie

10:30

E-commerce w czasie pandemii

opis

W ciągu ostatnich 12 miesięcy zostaliśmy zasypani niezliczoną ilością badań, analiz, raportów i opracowań na temat pandemii covid-19. Zdecydowana większość z nich bazowała jednak na pomiarach wykonanych punktowo, często w oparciu o dane deklaratywne. My natomiast chcieliśmy się podzielić wnioskami z unikatowej analizy w całości opartej na danych behawioralnych zbieranych w sposób ciągły na przestrzeni roku 2020. Jak w trakcie trwania pandemii zmieniało się korzystanie z zakupów internetowych dla różnych kategorii? Kim były osoby, które zrobiły zakupy online po raz pierwszy? Czy większe wzrosty przyniosła pierwsza czy druga fala koronawirusa? – oto pytania, na które odpowiemy w trakcie naszej prezentacji.

Hanna Kuźmierkiewicz, GfK Polonia

Michał Protasiuk, Google

10:50

Core Web Vital jak się przygotować do kolejnej ważnej zmiany algorytmu Google?

opis

1. Core Web Vital co to jest?
2. Core Web Vitals jako czynnik rankingowy w 2021
3. Praktyczne rady jak poprawić kluczowe parametry strony na przykładzie WordPress

Marcin Kordowski

11:10

Przerwa

11:25

Łańcuchy Markowa, nauczanie maszynowe i ścieżki zakupowe. Jak wspólnie z BRW zbadaliśmy rzeczywistą wartość kanałów sprzedaży i podnieśliśmy ich efektywność w czasie pandemii?

opis

Co system, to inne dane. Facebook swoje, Google swoje, porównywarki swoje, programmatic też swoje a w środku tej układanki są jeszcze działania organiczne. Jak w świecie dziesiątek modeli atrybucji i mnogości narzędzi analitycznych podejmować racjonalne decyzje biznesowe uwzględniające specyfikę ścieżek zakupowych? Komu zabierać? Gdzie inwestować więcej? Wspólnie z BRW stanęliśmy przed wyzwaniem optymalizacji alokacji środków tak, by uwzględniać realną wartość kanałów na wszystkich etapach ścieżki zakupowej. W trakcie prezentacji pokażemy jak wyglądał cały proces, z jakiego narzędzia skorzystaliśmy i co wspólnego ma z tym tematem rzeczony Łańcuch Markowa.

Andrzej Brandt, 
Semahead

11:45

Panta rhei, czyli jak covid zmienił kierunek wodnego biznesu.

opis

Jak wykorzystaliśmy zmieniającą się strukturę zapytań w wyszukiwarce, aby dostosować się do sytuacji w dobie pandemii na przykładzie case Eden Springs

Konrad Bąk,
Result Media

12:05

Jak wykorzystać trendy w wyszukiwaniach, tworząc komunikację dla klientów z branży finansowej na czas pandemii?

opis

TBA

Agnieszka Jagusiak
i Aleksander Kasprzak,
Lightscape

12:30

Przerwa

13:15

How to reWrite your content – dlaczego warto inwestować w treści?

opis

Jeśli opisać customer journey stworzonym przez Google schematem ‘SEE-THINK-DO-CARE’, można dojść do wniosku, że to bezpośrednio związany z konwersją etap ‘DO’ jest tym, co powinno przede wszystkim interesować marketerów. Nic bardziej mylnego! Razem z naszym Partnerem Orange udowodniliśmy, że w 2020 roku warto było zadbać o pozyskanie klienta niezależnie od etapu decyzyjnego, na którym mógłby się on aktualnie znajdować. Wspólny, rozbudowany proces tworzenia i optymalizacji treści pomógł nam nie tylko zyskać nowy ruch, ale również zatrzymać potencjalnie zainteresowanego użytkownika na dłużej. Opowiemy, w jaki sposób udało się osiągnąć taki rezultat.

Aleksandra Lisiecka-Lenart,
Bluerank

13:35

Atrybucja złożona jak origami, czyli o tym, gdzie i jak szukać prawdy o źródłach sprzedaży

opis

Pokażemy jak śledzić modele i ścieżki atrybucji, tak aby odkryć prawdziwą wartość działań reklamowych, generujących sprzedaż. Skupimy się zarówno na tych prowadzonych za pośrednictwem Google Ads, jak i FB/IG Ads. Pomożemy dostrzec jak istotne są działania reklamowe, nawet gdy na pierwszy rzut oka nie widać ich efektów.

Jakub Grabowski,
SEOgroup

13:55

Pod prąd z innogy – sprzedaż w napięciu pandemii

opis

Grupa Innogy, która jest jednym z wiodących europejskich koncernów energetycznych, reprezentuje branżę dość specyficzną. Umów na taryfy energetyczne nie podpisujemy co miesiąc, ani nawet co rok. Jak zwiększyć liczbę transakcji oraz ruch organiczny w serwisie, gdy do niszowości branży dodamy jeszcze największą niespodziankę A.D. 2020 – czyli wybuch pandemii?
Nasz przepis na wygraną z pandemią w Google składał się z następujących składników:
strategii content marketingowej, w której centrum postawiliśmy użytkownika
stworzeniu treści, których użytkownik potrzebuje i szuka
reagowaniu na pojawiające się zmiany, takie jak: zmiany algorytmu czy… COVID-19
Dzięki temu znacznie zwiększyliśmy liczbę transakcji i wizyt organicznych w serwisie naszego Klienta.
I właśnie o tym, jak w praktyce podeszliśmy do każdego z tych elementów, opowiemy w trakcie naszej prezentacji.

Benedykt Protasiuk,
Sempai

14:20

Przerwa

14:35

Jak kupować usługi SEO i jak pracować z agencją SEO. Jakiej wielkości projekty są opłacalne dla klienta? Kiedy robić działania inhouse

opis

Wybór agencji odpowiedzialnej za długofalowe działania, z potencjalnym sukcesem odwleczonym w czasie, nie należy do łatwych. Wybór partnera nie jest jednak końcem łamigłówki, a startem dwustronnych wysiłków zmierzających do poprawy pozycji w Google.

Podczas prezentacji poruszone zostaną kwestie przygotowania się do wyboru agencji SEO bądź zaplanowania zakończenia współpracy, a dalej: budowania wewnętrznego zespołu SEO.

Artur Szymula i Mateusz Malinowski,
Fabryka Marketingu

 

14:55

Święta oraz zjawiska pogodowe i nie tylko – o contencie i intencjach w SEO

opis

Co się dzieje gdy pada deszcz? Co się dzieje gdy pada śnieg? Zjawiska pogodowe, które wpływają na zachowanie użytkowników. Jaką treść tworzyć aby zaspokoić potrzeby użytkowników w dobie pandemii oraz różnych zjawisk pogodowych na przykładzie kilku branż. A pytanie brzmi: czy istnieje Święty Mikołaj?

Paweł Gontarek

15:15

GA 4, czyli w jakim kierunku idzie webanalityka?

opis

Od kilku miesięcy jest już dostępny w formie pełnoprawnego produktu Google Analytics 4, wcześniej znany jako Google Analytics App + Web.
Czym jest ten system i jakie zmiany oferuje w porównaniu do swojego poprzednika?
Czy zmiana na nową wersję jest konieczna, a jeśli tak, to ile powinien trwać ten proces?
W trakcie prezentacji zostanie przybliżony nowy sposób myślenia oraz metodologia śledzenia ruchu w ramach nowego narzędzia oraz scharakteryzowane główne różnice wynikające z różnic w zasadach działania obydwu systemów.

Przemysław Włodarski,
Performics

15:35

Zakończenie

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie. Podane godziny mogą jeszcze ulec zmianie.

Prelegenci

Konrad Bąk

SEM Lead, Result Media

Z branżą digital marketingu związany od 5 lat, w tym ponad 4 lata z SEM. Odpowiada za kontakty, strategię oraz optymalizacje kampanii dla takich klientów jak Eden Springs czy podmioty z grupy Medicover. Posiadacz certyfikatu Digital Champion od Google. Pasjonat nowinek branżowych oraz testowania nowych narzędzi digitalowych.

Andrzej Brandt

Semahead

 Ekspert SEM, który od 8 lat prowadzi kampanie Google Ads dla klientów w Polsce i na świecie. Specjalizuje się w kampaniach produktowych i współpracy z e-commerce’ami. W swojej pracy za nieodzowne uważa znaczenie wysokich kompetencji analitycznych – kluczowych, by zwrot z inwestycji się zgadzał. Posiadacz certyfikatu DIMAQ. W portfolio klientów posiada m.in. takie firmy, jak: Vitkac, BRW, Superpharm, Swiss, Bonito, Chocolissimo. Prowadzi zespół PPC w Agencji Semahead.

Paweł Gontarek

Z zamiłowania seowiec ale też szkoleniowiec i konsultant z zakresu pozycjonowania. Z branżą SEO związany od 2005 roku. Od 2010 roku prowadzi bloga SEO ZGRED, gdzie dzieli się swoją wiedzą z zakresu SEO I SEM. OD stycznia 2021 buduje własna butikowa agencję SEO – z reguły pracuje jako freelancer.

Jakub Grabowski

Performance Marketing Specialist, SEOgroup

Absolwent studiów podyplomowych na kierunku “”Marketing w internecie”” na Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie oraz politologii ze specjalnością marketing polityczny na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z branżą reklamową profesjonalnie związany od ponad 15 lat, przede wszystkim jako freelancer. Specjalista w zakresie performance marketingu, certyfikowany specjalista Google Ads. Praca z rozmaitymi Klienta pozwoliła mu zdobyć szeroką wiedzę z zakresu funkcjonowania e-commerców. Z SEOgroup związany od 2021 r. Odpowiedzialny jest za kompleksową obsługę Klientów z obszaru Performance Marketingu.

 

Prywatnie szczęśliwy partner i ojciec, żywo zainteresowany polityką. Wielkopolanin z pochodzenia, Pomorzanin z wyboru. Wolnego czasu dawno nie miał i nie pamięta już co wtedy lubił robić.

 

Agnieszka Jagusiak

Lightscape

Aleksander Kasprzak

Lightscape

Marcin Kordowski

Prelegent na konferencjach poświęconych digital marketingowi w obszarach B2B i B2C. Współautor książki ‘Marketing Internetowy, nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki’. Autor artykułów prasowych z zakresu SEO, Content Marketingu oraz UX. Trener, szkoleniowiec i mentor. Obecnie 100% czasu poświęcam budowie swojej Agencji wspierającej klientów w obszarach SEO, SEM, Content Marketing, Marketing Automation i Analityce.

Hanna Kuźmierkiewicz

Google Client Business Partner, GfK

Socjolog, specjalizujący się w badaniach efektywności i zwrotu z inwestycji marketingowych. Ponad 20-letni doświadczenie w przygotowywaniu rozwiązań dla działów marketingu dla mediów i w sektorze FMCG

Aleksandra Lisiecka-Lenart

Bluerank

Od 2011 roku związana z marketingiem internetowym dla branży e-commerce. W Bluerank od 2014 roku, zajmowała się m.in. analizą skuteczności stron oraz wdrożeniami narzędzi analitycznych, dopasowanych do potrzeb biznesowych klientów, takich jak Rainbow, Play czy DOZ. Aktualnie wspiera dział SEO w budowaniu podejścia data-driven, w tym badaniu skuteczności contentu i aktywnym wykorzystywaniu autorskich narzędzi reWrite oraz BlueAttribution. Prelegentka podczas konferencji branżowych, autorka fachowych publikacji m.in. dla Nowego Marketingu i Online Marketing Polska. Od 2017 roku wykładowca Społecznej Akademii Nauk, prowadząca zajęcia z obszaru analityki dla e-commerce. Prywatnie miłośniczka kotów, książek i gier strategicznych.

Mateusz Malinowski

Fabryka Marketingu

Benedykt Protasiuk

Head of SEO, Sempai

Od 10 lat zawodowo zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Wcześniej tworzył i pozycjonował własne serwisy internetowe, monetyzując ruch przy pomocy programu Google AdSense. Obecnie Head of SEO w Sempai, gdzie dba o efektywność działań zespołu specjalistów pracujących dla ponad setki klientów.
Kampanie Benedykta są nagradzane w konkursach branżowych o ogólnopolskim
i międzynarodowym zasięgu. Regularnie występuje na branżowej scenie, w tym na: SEO Festiwal, Targach eHandlu czy East Biz.
Przeszkolił kilkadziesiąt osób z zagadnień SEO w ramach projektu edukacyjnego Akademia Sempai.

Michał Protasiuk

Research Manager CEE, Google

Specjalizuje się w badaniach mediów, pomiarze efektywności marketingowej oraz zachowaniach zakupowych w handlu detalicznym. W Google od 4 lat, wcześniej przez 15 lat w branżach FMCG oraz retail. Częsty prelegent na konferencjach badawczych i mediowych, trener z zakresu badań marketingowych. Współautor książek “Data driven decisions” (PWN, 2018) oraz “Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta” (PWN 2020)

Artur Szymula

Account Director, Fabryka Marketingu

Od 2016 roku działa w branży marketingu online. W Fabryce Marketingu pełni funkcję Account Directora. Rozwija i nadzoruje zespół ACC. Równolegle jest też odpowiedzialny za obsługę najważniejszych klientów korporacyjnych.
Prowadził projekty m.in. marek takich jak: AliExpress, Aviva, Blue Media, DPD, DUKA SUBSTRAL, Super-Pharm, Wedel.
Posiada certyfikaty Google Ads oraz GAIQ.

Przemysław Włodarski

Performics

Ponad 12-letnie doświadczenie w branży digital.
Obecnie jako SEM Expert w ramach Performics Polska odpowiedzialny za zarządzanie wiedzą z narzędzi Google w ramach organizacji.

Cennik

Posiadacze aktualnych certyfikatów DIMAQ otrzymują dodatkowo rabat -50 zł netto
Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w konferencji.

Zakupy grupowe:

Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485

Partnerzy medialni

Współpraca

Serwis stworzony przez red-studio.eu