
Idea konferencji
Konferencja IAB HowTo: Level up your brand with Esports and Gaming to wyjątkowe wydarzenie, które tworzą wspólnie eksperci z branży gamingowej, w tym przedstawiciele domów mediowych, agencji marketingowych i wydawcy gier komputerowych.
W oparciu o swoje doświadczenie i praktyczne przykłady, opowiedzą jak różne marki mogą nie tylko pokazać się w świecie e-sportu i gamingu, ale naprawdę się w nim rozwinąć. Zapraszamy do wspólnej podróży!
Podczas wydarzenia
IAB HowTo: Level up your brand with Esports & Gaming
Level 1: Początek przygody
Budowanie gier i społeczności – jak wykreować zaangażowane community?
Level 2: Bohaterowie
Świat influencerów i profesjonalnych graczy – wirtualni bohaterowie XXI wieku!
Level 3: Pole Bitwy
Eventy, turnieje i transmisje – jak zrobić to z rozmachem?
Level 4: Next level
Przyszłość w e-sporcie i gamingu – jakie będą trendy w najbliższych latach?
Epilog: Napisz własną historię
Przekujmy to w praktykę – o strategiach, narzędziach i wdrażaniu.
Dla kogo?
Konferencja IAB HowTo: Level up your brand with Esports and Gaming jest dedykowana osobom, które szukają nowych rozwiązań i inspiracji dla swojego otoczenia, w tym dla:
Marketerów spragnionych inspiracji
Firm szukających nowych odbiorców
Marek nieendemicznych w gamingu
Eventowców chcących współpracować z influencerami
Pozostało
Dzień(s)
:
Godzina(y)
:
Minut(y)
:
Sekund(y)
Agenda
08:30
Rejestracja Uczestników i poranna kawa
09:15
Oficjalne otwarcie konferencji i powitanie
Początek przygody – Prelekcje dotyczące wirtualnych światów, budowania zaangażowanych społeczności i rozwijania swoich produktów pod kątem e-sportu i gaming.
09:25
Dlaczego gramy w gry?
Natalia Koperska, psycholog, doktorantka AWF Warszawa
09:50
Marka dla gracza 35+ (i jego syna),
Robert Łapiński, Pixel
10:15
Influencer marketing dla gamerów. GL&HF.
Kamil Górecki, fantasyexpo
10:40
Drużyna esportowa – wirtualni bohaterowie, realni idole
Szymon Kubiak, devils.one
11:05
By gamers for gamers,” czyli kogo i co oglądają gracze w polskim internecie.
Beata Durka, IQS
11:25
11:45
Współpraca z wydawcami gier, organizacja turniejów dla wydawców, marek i własnych. Różnice między community challenge a profesjonalnymi turniejami
Huber Habas, ESL
12:10
Marketerzy na polu bitwy, czyli czemu walka na logotypy nie ma sensu
Tomek Przeździecki, Maciej Boroń, Mediacom
12:35
Sport w esporcie – jak dotrzeć do graczy casual na podstawie komunikacji turnieju FIFA
Jacek Jankowski, Wirtualna Polska Media
Next level – przyszłość e-sportu i gamingu, jakie będą trendy w Polsce i na świecie
w krótszej i dalszej perspektywie
13:00
Rozwój dzieci w esporcie – esport i gaming jako zawody przyszłości
Paweł Kowalczyk, Ringier Axel Springer Polska
13:20
14:00
Global & local state of esports: makro i mikro trendy, perspektywa branży i sponsorów
Łukasz Turkowski, Gameset
14:25
Efekt Wiedźmina – jak z komunikacją kontekstową dotrzeć nie tylko do graczy, ale do milionów Polaków?
Krzysztof Rygiel, Monday
14:50
Jak dotrzeć do graczy i fanów esportu z przekazem reklamowym? Co wpływa na ich decyzje zakupowe?
Anna Maj, Jarosław Śmietana, Mexad Games
15:15
Gaming, E-sport a nowe media, czyli jak “dopasować klocki” planując strategię komunikacyjną marki
Natalia Skrzypek, Dentsu
15:40
Działania w gamingu, a prawo autorskie – kiedy konieczne jest uzyskanie licencji?
Adwokat Xawery Konarski i Adwokat Piotr Wasilewski, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Prelegenci

Hubert Habas
Dyrektor sprzedaży ESL Polska
Od 2008 roku związany z branżą gamingową. Odpowiadał za marketing gier, jak również producentów akcesoriów dla graczy. W ESL z powodzeniem wprowadzał do esportu takie marki, jak T-Mobile, Wedel czy L’Oreal. Obecnie odpowiada za tworzenie strategii sprzedaży i wsparcie dla klientów na rynkach CEE.

Kamil Górecki

Xawery Konarski
Adwokat, Starszy Partner
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Ekspert prawny z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w nowych technologiach. Starszy partner i współzałożyciel kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.
W kancelarii nadzoruje prace zespołu Technologie Media Telekomunikacja (TMT).
Wiceprezes zarządu Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT) i Wiceprzewodniczący zespołu e-sport PIIT. Prezes Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii (SPNT). Jest doradcą prawnym Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU).
Jako ekspert brał udział w pracach legislacyjnych nad szeregiem ustaw z zakresu prawa nowych technologii. Jest arbitrem Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT. Od lat nadzoruje szereg projektów w branży rozrywkowej w Internecie, w tym w zakresie e-sportu.
Wielokrotnie rekomendowany w polskich i zagranicznych rankingach prawników specjalizujących się w TMT (m.in. Chambers Europe, Legal 500, ranking „Rzeczpospolitej”). Autor kilkudziesięciu pozycji naukowych z zakresu prawa nowych technologii i ochrony danych osobowych.

Szymon Kubiak

Tomasz Przeździecki
Biznesowo od 2015 roku łączy esport i gaming z reklamodawcami. Zamiast telewizji ogląda Twitcha, a czasu wystarcza mu jednak tylko na gry mobilne!
Współpraca i realizacja akcji z takimi markami jak: Play, Orbit, HBO, Alior Bank, Grupa FCA: Fiat/Jeep.., Huawei, Subway, Nikon, Karcher, Browar Namysłów.

Natalia Skrzypek

Paweł Kowalczyk

Maciej Boroń
Director @ Mediacom Beyond Advertising. Szef departamentu specjalizującego się w contencie oraz niestandardowej komunikacji m.in. w świecie Gamingu, Esportu, Celebrytów, Influencerów, TV, Video, branded content. Całą młodość grał w gry od Lotus Challenge na Commodore 64 Po Call of Duty na LANach. Obecnie zdradził PC na rzecz symulatorów na PS, choć Counter Strike kusi na ekranie czy trybunach esportowych. 13 lat w reklamie i mediach. Pracował z ponad 40 markami takimi jak: Play, Skoda, Sony, P&G, Coca Cola, Mars, Łomża, TVN, Hebe, Pedigree, Gillette, Audi, Braun, etc

Łukasz Turkowski
W branży marketingowej od 2012 roku, związany z największymi agencjami reklamowymi i mediowymi. Pracował dla DDB Warszawa oraz OMD m.in. dla McDonald’s, Showmax, Porsche, Pandora. Współwłaściciel pierwszej w regionie CEE agencji gaming marketingu Gameset. Popularyzator gamingu i esportu, społeczno-ekonomicznych zastosowań tych filarów kultury. Prywatnie zainteresowany geopolityką, rolą współczesnych mediów w globalnej rywalizacji informacyjnej.

Krzysztof Rygiel
Head of Consumer & Gaming w Monday – agencja komunikacji. Ekspert komunikacji I marketingu produktów i usług z sektorów nowych technologii, gamingu oraz esportu z ponad 10-letnim doświadczeniem. Pracował dla największych firm IT (Microsoft, Intel, LG, ASUS, Huawei, Spotify), producentów gier (EA, Blizzard, CI Games), odpowiadał za komunikację marki Intel podczas trzech finałów Intel Extreme Masters. Uczestniczy w pracach Grupy Roboczej Gry i Esport przy IAB Polska od początku jej powstania.

Anna Maj
Mexad Games
W branży reklamowej od 2001 roku. Ponad 19 lat doświadczenia pracy w sprzedaży. Wcześniej związana z IAB Polska, gdzie zajmowała się sprzedażą i organizacją eventów oraz pozyskiwaniem firm członkowskich do organizacji. Następnie jako Manager Sprzedaży związana z Media Team Interactive oraz Netsprint. Od 2018 Business Manager w Mexad odpowiedzialna za współpracę z Domami Mediowymi, natomiast w Mexad Games za new business oraz strategię, sprzedaż i realizację kampanii esportowych i gamingowych.

Jarosław Śmietana
Mexad Games
Esport and Gaming Business Consultant, obecny w polskiej branży esportu od ponad 10 lat. Łączy świat esportu i gier ze światem biznesu. Przez ostatnie lata współodpowiedzialny za rozwój AGO Esports (budowa marki, zarządzanie drużynami, business development), wcześniej związany m.in. z Team Kinguin i Pride.

Robert Łapiński
Fan gier wideo, poza rozrywką dostrzega w nich sztukę i biznes. Wydawca drukowanych miesięczników PIXEL i PSX Extreme poświęconych zarówno grom niezależnym, jak i mainstreamowym trendom w branży. Organizator największego w Europie wydarzenia dla niezależnych twórców gier wideo – Pixel Heaven oraz targów pracy w branży: Gamedev & Creative Careers Expo. Zarządza firmą Idea Ahead, która zajmuje się organizacją corocznych biznesowych targów i konferencji Retail Expo oraz wydaje serwis www.retail360.pl dedykowany innowacjom w handlu detalicznym oraz e-commerce.

Piotr Wasilewski
Adwokat, Partner
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Partner w kancelarii prawnej Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy, szef zespołu Media, Communication & Entertainment. Adiunkt w Zakładzie Prawa Konkurencji i Środków Masowego Przekazu w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 2005–2006 koordynator prawny ruchu Creative Commons Polska. Prelegent na konferencjach w Polsce i za granicą, trener specjalistycznych szkoleń z zakresu prawa własności intelektualnej. Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie mediów (w szczególności Internetu), prawie autorskim oraz prawie nowych technologii. Autor licznych publikacji naukowych, w tym dwóch monografii: „Open Content. Zagadnienia prawne” oraz „Wolność prasowej wypowiedzi satyrycznej. Studium cywilistyczne na tle porównawczym”.

Natalia Koperska
Psycholog, doktorantka AWF Warszawa

Beata Durka
Z wykształcenia socjolog. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w badaniach rynku.
Specjalizuje się w badaniach ilościowych głównie z obszaru komunikacji, NPD oraz trendów.
W agencji badawczej IQS odpowiedzialna za autorskie projekty badawcze, takie jak: Video Love Story oraz Game Story (kompleksowe spojrzenie na trzy pokolenia graczy w Polsce).
Cennik
IAB HowTo: Level up your brand with Esports & Gaming
- dla firm niezrzeszonych
IAB HowTo: Level up your brand with Esports & Gaming
- dla firm członkowskich IAB Polska
Posiadacze aktualnych certyfikatów DIMAQ otrzymują dodatkowo rabat -100 zł netto
Zakupy grupowe:
Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485
Sponsorzy

Partnerzy medialni
Współpraca
Serwis stworzony przez red-studio.eu