6 lutego 2020, Centrum Konferencyjne West Gate, Al. Jerozolimskie 92, Warszawa

Idea konferencji

Konferencja IAB HowTo: Level up your brand with Esports and Gaming to wyjątkowe wydarzenie, które tworzą wspólnie eksperci z branży gamingowej, w tym przedstawiciele domów mediowych, agencji marketingowych i wydawcy gier komputerowych.

W oparciu o swoje doświadczenie i praktyczne przykłady, opowiedzą jak różne marki mogą nie tylko pokazać się w świecie e-sportu i gamingu, ale naprawdę się w nim rozwinąć. Zapraszamy do wspólnej podróży!

Podczas wydarzenia

IAB HowTo: Level up your brand with Esports & Gaming

+

Level 1: Początek przygody

Budowanie gier i społeczności – jak wykreować zaangażowane community?

Level 2: Bohaterowie

Świat influencerów i profesjonalnych graczy – wirtualni bohaterowie XXI wieku!

Level 3: Pole Bitwy

Eventy, turnieje i transmisje – jak zrobić to z rozmachem?

Level 4: Next level

Przyszłość w e-sporcie i gamingu – jakie będą trendy w najbliższych latach?

j

Epilog: Napisz własną historię

Przekujmy to w praktykę – o strategiach, narzędziach i wdrażaniu.

Dla kogo?

Konferencja IAB HowTo: Level up your brand with Esports and Gaming jest dedykowana osobom, które szukają nowych rozwiązań i inspiracji dla swojego otoczenia, w tym dla:

Marketerów spragnionych inspiracji

Firm szukających nowych odbiorców

Marek nieendemicznych w gamingu

Eventowców chcących współpracować z influencerami

Pozostało

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Agenda

Prowadzący konferencję: Filip Mątowski, Testree

08:30

Rejestracja Uczestników i poranna kawa

INTRO

09:15

Oficjalne otwarcie konferencji i powitanie

LEVEL 1:

Początek przygody – Prelekcje dotyczące wirtualnych światów, budowania zaangażowanych społeczności i rozwijania swoich produktów pod kątem e-sportu i gaming.

09:25

Dlaczego gramy w gry?
Natalia Koperska, psycholog, doktorantka AWF Warszawa

09:50

Marka dla gracza 35+ (i jego syna),
Robert Łapiński, Pixel

LEVEL 2:
Bohaterowie – blok poświęcony gwiazdom gamingu i e-sportu, tj. influencerzy, influencer marketing, profesjonalni gracze, drużyny e-sportowe.

10:15

Influencer marketing dla gamerów. GL&HF. 
Kamil Górecki, fantasyexpo

10:40

Drużyna esportowa – wirtualni bohaterowie, realni idole
Szymon Kubiak, devils.one

11:05

By gamers for gamers,” czyli kogo i co oglądają gracze w polskim internecie.
Beata Durka, IQS

11:25

Przerwa kawowa
LEVEL 3:
Pole bitwy – organizacja turniejów, turnieje LANowe, realizacja transmisji.

11:45

Współpraca z wydawcami gier, organizacja turniejów dla wydawców, marek i własnych. Różnice między community challenge a profesjonalnymi turniejami
Huber Habas, ESL

12:10

Marketerzy na polu bitwy, czyli czemu walka na logotypy nie ma sensu
Tomek Przeździecki, Maciej Boroń, Mediacom

12:35

Sport w esporcie – jak dotrzeć do graczy casual na podstawie komunikacji turnieju FIFA
Jacek Jankowski, Wirtualna Polska Media

LEVEL 4:

Next level – przyszłość e-sportu i gamingu, jakie będą trendy w Polsce i na świecie
w krótszej i dalszej perspektywie

13:00

Rozwój dzieci w esporcie – esport i gaming jako zawody przyszłości
Paweł Kowalczyk, Ringier Axel Springer Polska

13:20

Lunch

14:00

Global & local state of esports: makro i mikro trendy, perspektywa branży i sponsorów
Łukasz Turkowski, Gameset

14:25

Efekt Wiedźmina – jak z komunikacją kontekstową dotrzeć nie tylko do graczy, ale do milionów Polaków?
Krzysztof Rygiel, Monday

EPILOG:
Napisz własną historię – jak przekuć zdobytą wiedzę w praktykę, jak użyć jej dla potrzeb swojej marki, podsumowanie narzędzi wykorzystywanych w gamingu i e-sporcie.

14:50

Jak dotrzeć do graczy i fanów esportu z przekazem reklamowym? Co wpływa na ich decyzje zakupowe?
Anna Maj, Jarosław Śmietana, Mexad Games

15:15

Gaming, E-sport a nowe media, czyli jak “dopasować klocki” planując strategię komunikacyjną marki
Natalia Skrzypek, Dentsu

15:40

Działania w gamingu, a prawo autorskie – kiedy konieczne jest uzyskanie licencji?
Adwokat Xawery Konarski i Adwokat Piotr Wasilewski, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

OUTRO:
Zamknięcie konferencji

Prelegenci

Hubert Habas

Dyrektor sprzedaży ESL Polska

Od 2008 roku związany z branżą gamingową. Odpowiadał za marketing gier, jak również producentów akcesoriów dla graczy. W ESL z powodzeniem wprowadzał do esportu takie marki, jak T-Mobile, Wedel czy L’Oreal. Obecnie odpowiada za tworzenie strategii sprzedaży i wsparcie dla klientów na rynkach CEE.

 

Kamil Górecki
Relacje z gwiazdami to jego specjalność. Najprawdopodobniej wie wszystko o najpopularniejszych grach komputerowych i esporcie. Z wykształcenia informatyk i geoinformatyk – dyplomy uzyskał na renomowanym Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. W Fantasy Expo od początku, czyli blisko od siedmiu lat. Odpowiada za rozwój relacji z influencerami oraz kluczowymi klientami.
Xawery Konarski

Adwokat, Starszy Partner
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Ekspert prawny z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w nowych technologiach. Starszy partner i współzałożyciel kancelarii Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.
W kancelarii nadzoruje prace zespołu Technologie Media Telekomunikacja (TMT).
Wiceprezes zarządu Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji (PIIT) i Wiceprzewodniczący zespołu e-sport PIIT. Prezes Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii (SPNT). Jest doradcą prawnym Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU).
Jako ekspert brał udział w pracach legislacyjnych nad szeregiem ustaw z zakresu prawa nowych technologii. Jest arbitrem Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT. Od lat nadzoruje szereg projektów w branży rozrywkowej w Internecie, w tym w zakresie e-sportu.
Wielokrotnie rekomendowany w polskich i zagranicznych rankingach prawników specjalizujących się w TMT (m.in. Chambers Europe, Legal 500, ranking „Rzeczpospolitej”). Autor kilkudziesięciu pozycji naukowych z zakresu prawa nowych technologii i ochrony danych osobowych.

Szymon Kubiak
Head of Business w devils.one, największej polskiej organizacji esportowej. Wcześniej przez ponad 4 lata związany był z MediaCom Warszawa jako Head of Contet Creation. Współtwórca największych kampanii influencerskich i gamingowych w Polsce dla takich klientów jak Play czy Coca-Cola. Zdobywca nagród: Effie, Innovation, Golden Arrow, Grand Prix Kreatury, Webstar oraz Mixx. Doświadczenie zdobywał we współpracy z takimi markami jak Volkswagen, Play, Sony Mobile, GlaxoSmithKline, Bayer, The Coca-Cola Company. Szef grupy roboczej esport & gaming w IAB Polska, współtwórca największej konferencji esportowej w Polsce, Esport Forum.
Tomasz Przeździecki
Od 11 lat związany ze światem mediów. Aktualnie lider Esportu i Gamingu w Mediacom Warszawa. Aktywny pasjonat tej branży od pierwszych sukcesów złotej piątki – 2004 rok.
Biznesowo od 2015 roku łączy esport i gaming z reklamodawcami. Zamiast telewizji ogląda Twitcha, a czasu wystarcza mu jednak tylko na gry mobilne!
Współpraca i realizacja akcji z takimi markami jak: Play, Orbit, HBO, Alior Bank, Grupa FCA: Fiat/Jeep.., Huawei, Subway, Nikon, Karcher, Browar Namysłów.
Natalia Skrzypek
Social Media Stack Leader w Dentsu Aegis Network Polska. W marketingu i social media od blisko 10 lat, z Dentsu Aegis Network Polska związana od 2014 roku. Przed objęciem roli lidera kompetencji social media, jako Group Account Manager koordynowała projekty dla klientów takich jak: Grupa Cyfrowy Polsat, Microsoft, BNP Paribas Bank czy Vistula Group. Doświadczenie zdobywała także w agencjach Socializer oraz ConTrust Communication. Współautorka pomysłu na pierwszą w Polsce reklamę na żywo realizowaną w TV i kanałach digital w 2018 roku dla marki ŠKODA Polska. W codziennej pracy łączy doświadczenie z pasją – jest heavy userem nowych mediów, dyplomowanym dziennikarzem o zainteresowaniach sportowych, a w planach na 2020 rok ma poszerzanie wiedzy e-sportowej, uczestnicząc w pracach grupy roboczej IAB Esport/Gaming. Ubiegłoroczna prelegentka forum IAB oraz współautorka raportu o polskim pokoleniu Z, “Jak zrozumieć dziś, pokolenie jutra”. Absolwentka studiów podyplomowych Zarządzania Marką na SGH, autorka szkoleń oraz warsztatów i wielu publikacji na temat social media.
Paweł Kowalczyk
Absolwent Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz MBA Executive Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Obecnie jako Head of Esport w Grupie Ringier Axel Springer Polska, gdzie odpowiada za rozwój produktów esportowych Grupy oraz relacje z kluczowymi partnerami rynku esportowego w Polsce. Przez ostatnie dwa lata odpowiedzialny między innymi za wdrożenie brandu Esportmania.pl, formatu Misja Esport, akcji #lepsiwgrze oraz plebiscytu Polish Esport Awards a także nawiązanie partnerstw strategicznych. Wcześniej przez 8 lat związany z Ringier Axel Springer Polska oraz Onetem, gdzie był odpowiedzialny za onlinowe produkty sportowe (między innymi przegladsportowy.pl, sport.onet.pl oraz ekstraklaa.tv). W międzyczasie odpowiadał za dział marketingu brandu Przeglądu Sportowego.
Maciej Boroń

Director @ Mediacom Beyond Advertising. Szef departamentu specjalizującego się w contencie oraz niestandardowej komunikacji m.in. w świecie Gamingu, Esportu, Celebrytów, Influencerów, TV, Video, branded content. Całą młodość grał w gry od Lotus Challenge na Commodore 64 Po Call of Duty na LANach. Obecnie zdradził PC na rzecz symulatorów na PS, choć Counter Strike kusi na ekranie czy trybunach esportowych. 13 lat w reklamie i mediach. Pracował z ponad 40 markami takimi jak: Play, Skoda, Sony, P&G, Coca Cola, Mars, Łomża, TVN, Hebe, Pedigree, Gillette, Audi, Braun, etc

Łukasz Turkowski

W branży marketingowej od 2012 roku, związany z największymi agencjami reklamowymi i mediowymi. Pracował dla DDB Warszawa oraz OMD m.in. dla McDonald’s, Showmax, Porsche, Pandora. Współwłaściciel pierwszej w regionie CEE agencji gaming marketingu Gameset. Popularyzator gamingu i esportu, społeczno-ekonomicznych zastosowań tych filarów kultury. Prywatnie zainteresowany geopolityką, rolą współczesnych mediów w globalnej rywalizacji informacyjnej.

Krzysztof Rygiel

Head of Consumer & Gaming w Monday – agencja komunikacji. Ekspert komunikacji I marketingu produktów i usług z sektorów nowych technologii, gamingu oraz esportu z ponad 10-letnim doświadczeniem. Pracował dla największych firm IT (Microsoft, Intel, LG, ASUS, Huawei, Spotify), producentów gier (EA, Blizzard, CI Games), odpowiadał za komunikację marki Intel podczas trzech finałów Intel Extreme Masters. Uczestniczy w pracach Grupy Roboczej Gry i Esport przy IAB Polska od początku jej powstania.

 

Anna Maj

Mexad Games

W branży reklamowej od 2001 roku. Ponad 19 lat doświadczenia pracy w sprzedaży. Wcześniej związana z IAB Polska, gdzie zajmowała się sprzedażą i organizacją eventów oraz pozyskiwaniem firm członkowskich do organizacji. Następnie jako Manager Sprzedaży związana z Media Team Interactive oraz Netsprint. Od 2018 Business Manager w Mexad odpowiedzialna za współpracę z Domami Mediowymi, natomiast w Mexad Games za new business oraz strategię, sprzedaż i realizację kampanii esportowych i gamingowych.

Jarosław Śmietana

Mexad Games

Esport and Gaming Business Consultant, obecny w polskiej branży esportu od ponad 10 lat. Łączy świat esportu i gier ze światem biznesu. Przez ostatnie lata współodpowiedzialny za rozwój AGO Esports (budowa marki, zarządzanie drużynami, business development), wcześniej związany m.in. z Team Kinguin i Pride.

Robert Łapiński

 Fan gier wideo, poza rozrywką dostrzega w nich sztukę i biznes. Wydawca drukowanych miesięczników PIXEL i PSX Extreme poświęconych zarówno grom niezależnym, jak i mainstreamowym trendom w branży. Organizator największego w Europie wydarzenia dla niezależnych twórców gier wideo – Pixel Heaven oraz targów pracy w branży: Gamedev & Creative Careers Expo. Zarządza firmą Idea Ahead, która zajmuje się organizacją corocznych biznesowych targów i konferencji Retail Expo oraz wydaje serwis www.retail360.pl dedykowany innowacjom w handlu detalicznym oraz e-commerce.

Piotr Wasilewski

Adwokat, Partner
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Partner w kancelarii prawnej Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy, szef zespołu Media, Communication & Entertainment. Adiunkt w Zakładzie Prawa Konkurencji i Środków Masowego Przekazu w Katedrze Prawa Własności Intelektualnej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 2005–2006 koordynator prawny ruchu Creative Commons Polska. Prelegent na konferencjach w Polsce i za granicą, trener specjalistycznych szkoleń z zakresu prawa własności intelektualnej. Specjalizuje się w szeroko pojętym prawie mediów (w szczególności Internetu), prawie autorskim oraz prawie nowych technologii. Autor licznych publikacji naukowych, w tym dwóch monografii: „Open Content. Zagadnienia prawne” oraz „Wolność prasowej wypowiedzi satyrycznej. Studium cywilistyczne na tle porównawczym”.

Natalia Koperska

Psycholog, doktorantka AWF Warszawa

Beata Durka

Z wykształcenia socjolog. Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w badaniach rynku.
Specjalizuje się w badaniach ilościowych głównie z obszaru komunikacji, NPD oraz trendów.
W agencji badawczej IQS odpowiedzialna za autorskie projekty badawcze, takie jak: Video Love Story oraz Game Story (kompleksowe spojrzenie na trzy pokolenia graczy w Polsce).

Cennik

Posiadacze aktualnych certyfikatów DIMAQ otrzymują dodatkowo rabat -100 zł netto

Zakupy grupowe:

Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485

Sponsorzy

Partnerzy medialni

Współpraca

Akredytacja

Partner prawny

Serwis stworzony przez red-studio.eu