14 WRZEŚNIA 2022 | ESPORT SPOT
Elektrownia Powiśle | WARSZAWA

Idea konferencji

Ideą tegorocznej konferencji jest przedstawienie spektrum możliwości działań marketingowych w obszarze gamingu i esportu, które pojawiły się w post pandemicznej rzeczywistości. Przybliżymy również tematykę metaverse, która od lat obecna jest w obszarze gier, lecz do tej pory jej potencjał nie był mocno eksploatowany. Gaming daje wiele możliwości interakcji z grupą graczy, która pod względem demograficznym jest mocno zróżnicowana, a odpowiednio dobrane narzędzia pozwalają na bardzo precyzyjne jej targetowanie. Ponadto na tegorocznym spotkaniu pojawią się wystąpienia związane z influencerami gamingowymi, zaprezentujemy też narzędzia i mechanizmy sterujące esportem i gamingiem.

Podczas wydarzenia

IAB HowTo: Join the Game

Dowiesz się,

dlaczego na influencerów gamingowych powinno patrzeć się szerzej i wykorzystywać ich potencjał w budowaniu komunikacji marek oraz czym jest influencer whitelisting.

Zobaczysz,

że koncepcja metaverse od lat jest obecna w grach wideo, a użytkownicy metaverse mają wiele wspólnego z graczami. Grupy te znacząco się pokrywają, a wynikający z tego potencjał można wykorzystać w działaniach marketingowych.

Poznasz,

możliwości jakie daje sponsoring podczas wydarzeń w obszarze gamingu i esportu. Praktyczne case studies przybliżą możliwości i pokażą ich potencjał.

Nauczysz się,

jak skutecznie łączyć marki z gamingiem oraz gaming z markami tak, by spotkało się to z pozytywnym odbiorem społeczności, a prowadzone aktywacje były ekscytujące i porywające.

Dla kogo?

Wydarzenie adresowane jest w szczególności do marketerów, specjalistów komunikacji, brand managerów, którzy szukają sposobu komunikacji ich marek poprzez gaming. Do udziału zapraszamy także pasjonatów gamingu i esportu oraz osoby, które chcą lepiej poznać ten fascynujący świat.

Pozostało

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Agenda

Prowadzący konferencję: Tomasz Przeździecki, _game changer

 

08:30

Rejestracja

09:30

Powitanie

09:35

Panel otwierający: Casebook metaverse

opis

Jako grupa robocza IAB Gry & Esports, przygotowaliśmy dedykowany casebook metaverse, który zawiera w sobie zbiór najciekwaszych realizacji marketerów z całego świata oraz opinie ekspertów

Karolina Bąkowska,
GoldenSubmarine

Justyna Oracz,
WE!RE FANTASY

Tomasz Przeździecki,
_game changer

Jakub Kozłowski,
WE!RE FANTASY

Piotr Bombol,
Gameset

 

09:55

Metaverse i nft czyli web 3.0 z perspektywy klientów – bądź gotowy na przyszłość!

opis

Jak metaverse zmienia podejście do obecności reklamodawców w digitalu. Co to znaczy być w metaverse, jak tam wejść i zrobić to dobrze. Przykłady najlepszych marek

Tomasz Przeździecki,
_game changer

10:15

Gracze a użytkownicy metaverse w Polsce – jak zamienić ich w konsumentów?

opis

Ponad 16 milionów Polaków wieku 10-55 lat uczestniczyło lub chciałoby uczestniczyć w metaverse. Jak wiele wspólnego mają oni z graczami? Jak wykorzystać te podobieństwa w działaniach marketingowych? Jak zamienić tę grupę w aktywnych konsumentów?

Piotr Bombol,
Gameset

10:35

Formatowanie gamingu i esportu – czyli dlaczego budowanie platform łączących marki endemiczne i nieendemiczne będzie tak istotne w najbliższych latach.

opis

Czy esport jest gotowy na sponsoring sportowy? Czy marki wolą dzielić budżety i sponsorować wspólnie wydarzenia, czy działać wyłącznie na dedykowanych projektach? Czy zasięgi i kampanie przy formatach dają lepsze rezultaty? Na te pytania odpowiemy podczas wystąpienia, aby przybliżyć tematykę wydarzeń gamingowych i esportowych, które pomogą markom zaistnieć w świadomości graczy.

Karolina Diakowska,
GAM3RS X

Kamil Górecki, 
Fantasyexpo

10:55

Przerwa kawowa

11:10

Przychodzi marka do gamera. Co jak i kiedy komunikować w gamingu?

opis

O czym marki powinny pamiętać prowadząc działania reklamowe w gamingu? Co jest pożądane a czego unikać, aby marketer był zadowolony a społeczność graczy oczarowana?

 

Rafał Karwowski,
Wavemaker

Konrad Szerszeński,
Wavemaker

11:30

Poza schematem czyli jak działać ze streamerami i influencerami gamingowymi by zagrało?

opis

O tym jak myśleć o gamingu, planować i realizować kampanie ze streamerami i influencerami gamingowymi efektywnie i angażująco. Case study

Justyna Oracz,
WE!RE FANTASY

Jakub Kozłowski,
WE!RE FANTASY

11:50

„Gram w gry… proszę o szacuneczek!” Mistrzowie Gry i Stylu… jak ewaluowali Influencerzy w esporcie i gamingu.

opis

Esport i Gaming przebił swoją bańkę. Nie traktujemy tego wyłącznie jako działanie w społeczności graczy i ich fanów. To współczesna rozrywka i jednocześnie sport który działa na wielu obszarach dotarcia do nie tylko młodej grupy celowej. Przyjrzymy się jak to się stało. Odsłonimy kilka learningów z badania Influencerów i celebrytów IPI prowadzonego już od 5 lat. Dlaczego na Influencerach z gamingu i esportu powinniśmy patrzeć szerzej i wykorzystywać ich potencjał w budowaniu komunikacji marek.

Marcin Klimczak,
MediaCom Warszawa

12:10

Przerwa z poczęstunkiem

13:10

Jakie wartości chcemy przekazywać poprzez gaming i esport, aby nasz świat za kilkadziesiąt lat nie zidiociał do reszty?

opis

Esport to nie tylko rozrywka przyszłości, ale również potężne narzędzie w kształtowaniu umysłów młodych ludzi. Zwyczajów, zachowań, wartości, poglądów. Jako branża mamy bardzo duży wpływ na wychowanie młodych ludzi. Jak Legia Esports Schools i Esport Spot tworzą i mają wpływ na społeczności?

Jarosław Śmietana,
ESPORT SPOT

13:30

Czy gaming to nowe social media?

opis

Gdzie spędzają czas nastolatkowie? Na TikToku, Netfixie i w Fortnine – tam walczymy o ich uwagę. Czy warto i jak wykorzystać gaming online w komunikacji z młodymi w oparciu o badania i kejsy.

Karolina Bąkowska,
GoldenSubmarine

13:50 

Czego pragną gracze? A na co im pozwala rzeczywistość.

opis

Grupa graczy z roku na rok rośnie, zasięg jaki mają do dyspozycji dystrybutorzy gier czy marketerzy działający w grach zwiększa się, ale czy jestesmy świadomi tego czego chcą sami gracze, a na co pozwala im ich rzeczywistość?

Jacek Jankowski,
Wirtualna Polska Media

14:10

Przerwa kawowa

14:25

Jaka przyszłość czeka Twitcha? To już nie tylko gaming.

opis

Twitch jest głównie kojarzony z gamingiem, jednak jego profil powoli się zmienia, a treści, które możemy tam zobaczyć są o wiele bardziej różnorodne. Podczas panelu zastanowimy się, w którą stronę może pójść ta platforma. Czy prawa sportowe, które pozyskuje Amazon mogą również zmienić Twitcha?

Patryk Stec,
Sport.pl, Agora

Jakub Mihilewicz,
Reprise

14:45

Sztuka i tokeny – HT NFT – pierwsza galeria NFT w Polsce.

opis

Wykorzystanie technologii web 3.0 w połączeniu świata offline i online, z perspektywy Twórcy oraz Marki

Paweł Modzelewski,
HT NFT Gallery

Tomasz Przeździecki,
_game changer

15:05

Łańcuch wartości w e-sporcie – najważniejsze problemy prawne.

opis

TBD

Agnieszka Karcz,
Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

15:25

Zakończenie konferencji

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie. Podane godziny mogą jeszcze ulec zmianie.

 

Prelegenci

Karolina Bąkowska

Social Media & Gaming Manager, GoldenSubmarine – niezależna agencja postdigitalowa 

Na pokładzie GoldenSubmarine od ponad czterech lat zajmuję się wsparciem marek w obszarze social media zawsze stawiając nieszablonowe podejście ponad utarte ścieżki. Poszukiwania nowych sposobów na skuteczną i kreatywną komunikację ukierunkowały moje zainteresowania głównie na gaming marketing, nie zapominam jednak o swoich korzeniach i nadal eksploruję możliwości oferowane przez bardziej tradycyjne platformy społecznościowe.

Piotr Bombol

Chief Strategy Officer, Gameset

Założyciel i Chief Strategy Officer agencji Gameset, a także członek zarządu LTTM. Autor licznych artykułów oraz prelekcji na temat fenomenu gier i ich znaczenia dla branży marketingowej, badawczej oraz mediowej, a także promotor metaverse w Polsce. Zdobywca nagród Effie i Cannes Lions, a także nagród MIXX Awards w Polsce i w Europie. Od 3 lat członek Komitetu Organizacyjnego Effie Awards, tegoroczny juror Konkursu Innovation, a w przeszłości członek jury Effie Awards oraz MIXX Awards.

Karolina Diakowska

Managing Director, GAM3RS_X

Specjalistka w obszarze kreacji i strategii w sektorach eventowym, a obecnie przede wszystkim gamingu i esportu. Od tego roku w roli Managing Directora w GAM3RS_X realizując wizję formatowania esportu, aby stworzyć markom płaszczyznę do ciekawych crossów – budując je jako love brandy graczy, a community nowe możliwości, ciekawą rozrywkę i niezapomniane emocje. Wcześniej przez prawie 8 lat związana z branżą eventową – realizując projekty dla takich marek jak Facebook, Huawei czy Grupa Pracuj.

Kamil Górecki

ceo/co-founder, Fantasyexpo

 

Założyciel agencji gamingowej Fantasyexpo. Najprawdopodobniej wie wszystko o najpopularniejszych grach komputerowych i esporcie a relacje z gwiazdami to jego specjalność. Na co dzień odpowiada za rozwój relacji  z influencerami oraz kluczowymi klientami. Z powodzeniem zrealizował setki kampanii marketingowych, które wielokrotnie były nagradzane i wyróżniane w różnych konkursach. 

Jacek Jankowski

Senior Account Manager, Wirtualna Polska

Pracuje w branży marketingu online od ponad dwóch dekad, z czego ponad połowę tego czasu związany jest z grami i ich wykorzystaniem w marketingu. Obecnie związany z Wirtualną Polską, gdzie wspiera rozwój gamingu i esportu u największego polskiego wydawcy internetowego.
Pracował z takimi markami jak CD Projekt RED, Bethesda, Ubisoft, Razer, G2A, Danone, BP, Castrol, Play Mobile, Hasbro, Coca Cola, Nivea i inne. Współpracuje z największymi wydawcami gier free to play, takimi jak Wargaming, BigPoint, GoodGameStudios, InnoGames, Ten Square Games czy Upjers. Jego pasją obok gier i marketingu jest edukacja i nauczanie innych, od uczelni wyższych (m.in. SGH, Collegium Civitas, WSE w Krakowie, SWPS, Łazarski) po media społecznościowe, gdzie dociera do młodszych odbiorców poprzez TikTok na
tiktok.com/@tatagracza a część jego obserwacji rynku można zauważyć na prywatnym blogu – jacekjankowski.pl

Rafał Karwowski

Integrated Communication Senior Manager, Wavemaker

Z branżą mediową związany od 2005 roku; obecnie Integrated Communication Senior Manager w domu mediowym Wavemaker. Na co dzień zajmuje się strategicznym planowaniem komunikacji mediowej z naciskiem na Digital. Od 2019 roku prowadzi komórkę Gaming/Esport w agencji i realizuje niestandardowe projekty z tego obszaru. Członek grupy roboczej IAB Esport/Gaming i prelegent konferencji IAB How To….Gaming/Esport. Absolwent psychologii społecznej Uniwersytetu SWPS. Łowca nowych trendów z obszaru Digital/Web3.0 i maksymalizator ROI w prowadzonych kampaniach dla klientów.

Marcin Klimczak

Head of Content Strategy, MediaCom Warszawa

Gracz – ulubiona postać Dr Gordon Freeman. Strateg – ulubione wszystkie strategie realizowane z klientami MediaCom Warszawa. Mediowiec – ulubione programy zrealizowane Branded Content o pieskach, nastolatkach i seniorach. 20 lat w branży. 

Agnieszka Karcz

Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Prawniczka specjalizująca się w prawie mediów i reklamy, nowych technologii oraz prawie własności intelektualnej. Na co dzień doradza klientom z branży internetowej oraz e‑sportowej. Opiniuje również projekty związane z komunikacją marketingową, w szczególności dotyczącą działań podejmowanych w mediach społecznościowych. Doradczyni prawna Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Jakub Kozłowski

Performance Marketing Coordinator, WE!RE FANTASY

Realizuje kampanie z zakresu Paid Social, SEM, Programmatic Display, które, dzięki precyzyjnemu targetowaniu do fanów wybranych gier czy twórców, wspomagają efekty sprzedażowe kampanii influencer marketingowych prowadzonych w obszarze gamingu i esportu.

Jakub Mihilewicz

Senior Social Specialist, Reprise

W Reprise pracuje 4 lata, zajmuje się kontentem i komórką Quality. Obsługuje bądź obsługiwał takich klientów jak: Nestlé, Carlsberg, LEGO, Bakoma, TEVA, JNJ. W Reprise współtworzy Think Tank Gamingowy. Prywatnie identyfikuje się jako Gracz™.

Paweł Modzelewski

Od wielu lat blisko związany ze środowiskiem artystycznym w Polsce i na świecie. Mecenas sztuki, absolwent studiów podyplomowych dla marszandów i kolekcjonerów w Polskiej Akademii Nauk. Pionier polskiego neuromarketingu – „na co patrzysz i co czujesz jak patrzysz”. Ambasador nowego pokolenia sztuki generatywnej. Absolwent studiów podyplomowych Creative Coding na Uniwersytecie SWPS. Twórca i założyciel pierwszej galerii NFT w Polsce – „nie jesteśmy alternatywą dla sztuki, jesteśmy jej częścią” 

Justyna Oracz

ADRINO 

W branży reklamowej od 2010 roku. W adrino od 2013 roku, wcześniej na stanowisku Senior Account Manager (kompleksowa obsługa domów mediowych; wdrażała jedne z pierwszych kampanii rich mediowych na mobile w Polsce), od 2021 jako Marketing Manager zarządza działaniami marketingowymi społki. Wcześniej doświadczenie zdobywała jako Account Executive w agencji reklamowej BTL – Hossa advertising, oraz przez dwa lata w Gadu-Gadu jako Product i Account Manager. Absolwentka studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej – Marketing i Strategie Marketingowe (rok 2015). Wcześniej kończąc Akademię Morską w Gdyni, gdzie napisała pracę mgr inż. na temat „Zachowania i postawy konsumentów polskich i niemieckich wobec zjawiska reklamy”.

Tomasz Przeździecki

CEO _game changer

Marketing oraz esport i gamingu – to jego żywioły od lat. Aktualnie zmienia zasady gry: w marketingu, w kampaniach,  poprzez wykorzystanie najnowszych trendów: web3.0 – metaverse i nft, AI i roboty. To właśnie te obszary tworzą filary agencji przyszłości, 2030 roku, _game changer! Doświadczony strateg z nieokiełznaną kreatywnością zebraną przez ponad 14 lat pracy agencyjnej. Wprowadza skutecznie wiele marek w świat e sportu i gamingu (Wilkinson, Play, Alior Bank, Orbit, Netflix, Łomża itd).

Wielokrotny zdobywca nagród w konkursach branżowych: effie, golden arrow, mixxx awards, cannes young media lions, innovation.

Patryk Stec

Szef działu Esport, Sport.pl

Dziennikarz esportowy oraz sportowy, szef esportu w Sport.pl. Inicjator i uczestnik licznych dyskusji na temat stanu polskiego esportu. Prawie od zera budował redakcję esportową w Sport.pl. Oprócz pisania, zajmuje się również biznesowymi aspektami esportu. Specjalista od mediów esportowych i dotarcia do generacji Z. Nie boi się poruszać trudnych tematów, często angażując do dyskusji wielu fanów i osobistości polskiego esportu.

Konrad Szerszeński

Digital Communication Manager, Esport – Gaming Lead, Wavemaker

Konrad od blisko 11 lat zajmuje się digital marketingiem, specjalizując się w działaniach performance. Doświadczenie zdobywał pracując dla takich marek jak: Zalando, LOT, Tchibo, Media Markt, Saturn, LPP, LoanMe, PGE, Acer, Discovery, OBI. Jego świat kręci się wokół: e-commerce, leadów i generowania ruchu, modelowania atrybucji, optymalizacji. Do zespołu Maxus/Wavemaker dołączył 7 temu, aby wzmocnić kompetencje digitalowe współpracując z Huawei, Nikon, Mieszko, Avon oraz Alior Bank. Nieustannie poszukuje nowych innowacyjnych rozwiązań we wszystkich kanałach aby zwiększyć skuteczność prowadzonych kampanii. Jest entuzjastą wszystkiego, co prowadzi do zwiększenia automatyzacji, dlatego głęboko wierzy w sukces w rozwiązania typu programmatic. Od 2018 roku współzałożyciel komórki Esport/Gaming w domach mediowych Mets i Wavemaker. Esport/Gaming traktuje jak wyzwanie, nowe możliwości i niezłą zabawę.

Jarosław Śmietana

ESPORT SPOT Co-Founder | Legia Esport Schools Founder & Visioner | Brief Esports Managing Director

Ekspert i działacz ds. esportu i gier. Prelegent, konsultant, doradca, praktyk, menedżer zajmujący się branżą esportową / gamingową, sportową i rozrywkową. Pomysłodawca i twórca Legia Esport Schools – pierwszej szkółki esportowej dla dzieci i młodzieży w Polsce. Założyciel ESPORT SPOT – areny esportowej w centrum Warszawy, za który to projekt w 2022 odebrał nagrodę dla jednego z 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Cennik

– 50 zł netto dla osób posiadających ważny certyfikat DIMAQ

Posiadaczom certyfikatu kompetencji marketingowych DIMAQ przysługuje 20 pkt. za udział w tym wydarzeniu

Zakupy grupowe:

Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485

Sponsor

Partnerzy medialni

Współpraca

Akredytacja

Serwis stworzony przez red-studio.eu