

14 WRZEŚNIA 2022 | ESPORT SPOT
Elektrownia Powiśle | WARSZAWA
Ideą tegorocznej konferencji jest przedstawienie spektrum możliwości działań marketingowych w obszarze gamingu i esportu, które pojawiły się w post pandemicznej rzeczywistości. Przybliżymy również tematykę metaverse, która od lat obecna jest w obszarze gier, lecz do tej pory jej potencjał nie był mocno eksploatowany. Gaming daje wiele możliwości interakcji z grupą graczy, która pod względem demograficznym jest mocno zróżnicowana, a odpowiednio dobrane narzędzia pozwalają na bardzo precyzyjne jej targetowanie. Ponadto na tegorocznym spotkaniu pojawią się wystąpienia związane z influencerami gamingowymi, zaprezentujemy też narzędzia i mechanizmy sterujące esportem i gamingiem.
IAB HowTo: Join the Game
Dowiesz się,
dlaczego na influencerów gamingowych powinno patrzeć się szerzej i wykorzystywać ich potencjał w budowaniu komunikacji marek oraz czym jest influencer whitelisting.
Zobaczysz,
że koncepcja metaverse od lat jest obecna w grach wideo, a użytkownicy metaverse mają wiele wspólnego z graczami. Grupy te znacząco się pokrywają, a wynikający z tego potencjał można wykorzystać w działaniach marketingowych.
Poznasz,
możliwości jakie daje sponsoring podczas wydarzeń w obszarze gamingu i esportu. Praktyczne case studies przybliżą możliwości i pokażą ich potencjał.
Nauczysz się,
jak skutecznie łączyć marki z gamingiem oraz gaming z markami tak, by spotkało się to z pozytywnym odbiorem społeczności, a prowadzone aktywacje były ekscytujące i porywające.
Wydarzenie adresowane jest w szczególności do marketerów, specjalistów komunikacji, brand managerów, którzy szukają sposobu komunikacji ich marek poprzez gaming. Do udziału zapraszamy także pasjonatów gamingu i esportu oraz osoby, które chcą lepiej poznać ten fascynujący świat.
Pozostało
Dzień(s)
:
Godzina(y)
:
Minut(y)
:
Sekund(y)
Agenda
Prowadzący konferencję: Tomasz Przeździecki, _game changer
08:30
Rejestracja
09:30
Powitanie
09:35
Panel otwierający: Casebook metaverse
opis
Jako grupa robocza IAB Gry & Esports, przygotowaliśmy dedykowany casebook metaverse, który zawiera w sobie zbiór najciekwaszych realizacji marketerów z całego świata oraz opinie ekspertów
Karolina Bąkowska,
GoldenSubmarine
Justyna Oracz,
WE!RE FANTASY
Tomasz Przeździecki,
_game changer
Jakub Kozłowski,
WE!RE FANTASY
Piotr Bombol,
Gameset
09:55
Metaverse i nft czyli web 3.0 z perspektywy klientów – bądź gotowy na przyszłość!
opis
Jak metaverse zmienia podejście do obecności reklamodawców w digitalu. Co to znaczy być w metaverse, jak tam wejść i zrobić to dobrze. Przykłady najlepszych marek
Tomasz Przeździecki,
_game changer
10:15
Gracze a użytkownicy metaverse w Polsce – jak zamienić ich w konsumentów?
opis
Ponad 16 milionów Polaków wieku 10-55 lat uczestniczyło lub chciałoby uczestniczyć w metaverse. Jak wiele wspólnego mają oni z graczami? Jak wykorzystać te podobieństwa w działaniach marketingowych? Jak zamienić tę grupę w aktywnych konsumentów?
Piotr Bombol,
Gameset
10:35
Formatowanie gamingu i esportu – czyli dlaczego budowanie platform łączących marki endemiczne i nieendemiczne będzie tak istotne w najbliższych latach.
opis
Czy esport jest gotowy na sponsoring sportowy? Czy marki wolą dzielić budżety i sponsorować wspólnie wydarzenia, czy działać wyłącznie na dedykowanych projektach? Czy zasięgi i kampanie przy formatach dają lepsze rezultaty? Na te pytania odpowiemy podczas wystąpienia, aby przybliżyć tematykę wydarzeń gamingowych i esportowych, które pomogą markom zaistnieć w świadomości graczy.
Karolina Diakowska,
GAM3RS X
Kamil Górecki,
Fantasyexpo
10:55
Przerwa kawowa
11:10
Przychodzi marka do gamera. Co jak i kiedy komunikować w gamingu?
opis
O czym marki powinny pamiętać prowadząc działania reklamowe w gamingu? Co jest pożądane a czego unikać, aby marketer był zadowolony a społeczność graczy oczarowana?
Rafał Karwowski,
Wavemaker

Konrad Szerszeński,
Wavemaker

11:30
Poza schematem czyli jak działać ze streamerami i influencerami gamingowymi by zagrało?
opis
O tym jak myśleć o gamingu, planować i realizować kampanie ze streamerami i influencerami gamingowymi efektywnie i angażująco. Case study
Justyna Oracz,
WE!RE FANTASY
Jakub Kozłowski,
WE!RE FANTASY
11:50
„Gram w gry… proszę o szacuneczek!” Mistrzowie Gry i Stylu… jak ewaluowali Influencerzy w esporcie i gamingu.
opis
Esport i Gaming przebił swoją bańkę. Nie traktujemy tego wyłącznie jako działanie w społeczności graczy i ich fanów. To współczesna rozrywka i jednocześnie sport który działa na wielu obszarach dotarcia do nie tylko młodej grupy celowej. Przyjrzymy się jak to się stało. Odsłonimy kilka learningów z badania Influencerów i celebrytów IPI prowadzonego już od 5 lat. Dlaczego na Influencerach z gamingu i esportu powinniśmy patrzeć szerzej i wykorzystywać ich potencjał w budowaniu komunikacji marek.
Marcin Klimczak,
MediaCom Warszawa
12:10
Przerwa z poczęstunkiem
13:10
Jakie wartości chcemy przekazywać poprzez gaming i esport, aby nasz świat za kilkadziesiąt lat nie zidiociał do reszty?
opis
Esport to nie tylko rozrywka przyszłości, ale również potężne narzędzie w kształtowaniu umysłów młodych ludzi. Zwyczajów, zachowań, wartości, poglądów. Jako branża mamy bardzo duży wpływ na wychowanie młodych ludzi. Jak Legia Esports Schools i Esport Spot tworzą i mają wpływ na społeczności?
Jarosław Śmietana,
ESPORT SPOT
13:30
Czy gaming to nowe social media?
opis
Gdzie spędzają czas nastolatkowie? Na TikToku, Netfixie i w Fortnine – tam walczymy o ich uwagę. Czy warto i jak wykorzystać gaming online w komunikacji z młodymi w oparciu o badania i kejsy.
Karolina Bąkowska,
GoldenSubmarine
13:50
Czego pragną gracze? A na co im pozwala rzeczywistość.
opis
Grupa graczy z roku na rok rośnie, zasięg jaki mają do dyspozycji dystrybutorzy gier czy marketerzy działający w grach zwiększa się, ale czy jestesmy świadomi tego czego chcą sami gracze, a na co pozwala im ich rzeczywistość?
Jacek Jankowski,
Wirtualna Polska Media
14:10
Przerwa kawowa
14:25
Jaka przyszłość czeka Twitcha? To już nie tylko gaming.
opis
Twitch jest głównie kojarzony z gamingiem, jednak jego profil powoli się zmienia, a treści, które możemy tam zobaczyć są o wiele bardziej różnorodne. Podczas panelu zastanowimy się, w którą stronę może pójść ta platforma. Czy prawa sportowe, które pozyskuje Amazon mogą również zmienić Twitcha?
Patryk Stec,
Sport.pl, Agora
Jakub Mihilewicz,
Reprise
14:45
Sztuka i tokeny – HT NFT – pierwsza galeria NFT w Polsce.
opis
Wykorzystanie technologii web 3.0 w połączeniu świata offline i online, z perspektywy Twórcy oraz Marki
Paweł Modzelewski,
HT NFT Gallery
Tomasz Przeździecki,
_game changer
15:05
Łańcuch wartości w e-sporcie – najważniejsze problemy prawne.
opis
TBD
Agnieszka Karcz,
Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
15:25
Zakończenie konferencji
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie. Podane godziny mogą jeszcze ulec zmianie.
Prelegenci
Karolina Bąkowska
Social Media & Gaming Manager, GoldenSubmarine – niezależna agencja postdigitalowa
Na pokładzie GoldenSubmarine od ponad czterech lat zajmuję się wsparciem marek w obszarze social media zawsze stawiając nieszablonowe podejście ponad utarte ścieżki. Poszukiwania nowych sposobów na skuteczną i kreatywną komunikację ukierunkowały moje zainteresowania głównie na gaming marketing, nie zapominam jednak o swoich korzeniach i nadal eksploruję możliwości oferowane przez bardziej tradycyjne platformy społecznościowe.
Piotr Bombol
Chief Strategy Officer, Gameset
Założyciel i Chief Strategy Officer agencji Gameset, a także członek zarządu LTTM. Autor licznych artykułów oraz prelekcji na temat fenomenu gier i ich znaczenia dla branży marketingowej, badawczej oraz mediowej, a także promotor metaverse w Polsce. Zdobywca nagród Effie i Cannes Lions, a także nagród MIXX Awards w Polsce i w Europie. Od 3 lat członek Komitetu Organizacyjnego Effie Awards, tegoroczny juror Konkursu Innovation, a w przeszłości członek jury Effie Awards oraz MIXX Awards.
Karolina Diakowska
Managing Director, GAM3RS_X
Specjalistka w obszarze kreacji i strategii w sektorach eventowym, a obecnie przede wszystkim gamingu i esportu. Od tego roku w roli Managing Directora w GAM3RS_X realizując wizję formatowania esportu, aby stworzyć markom płaszczyznę do ciekawych crossów – budując je jako love brandy graczy, a community nowe możliwości, ciekawą rozrywkę i niezapomniane emocje. Wcześniej przez prawie 8 lat związana z branżą eventową – realizując projekty dla takich marek jak Facebook, Huawei czy Grupa Pracuj.
Kamil Górecki
ceo/co-founder, Fantasyexpo
Założyciel agencji gamingowej Fantasyexpo. Najprawdopodobniej wie wszystko o najpopularniejszych grach komputerowych i esporcie a relacje z gwiazdami to jego specjalność. Na co dzień odpowiada za rozwój relacji z influencerami oraz kluczowymi klientami. Z powodzeniem zrealizował setki kampanii marketingowych, które wielokrotnie były nagradzane i wyróżniane w różnych konkursach.
Jacek Jankowski
Senior Account Manager, Wirtualna Polska
Pracuje w branży marketingu online od ponad dwóch dekad, z czego ponad połowę tego czasu związany jest z grami i ich wykorzystaniem w marketingu. Obecnie związany z Wirtualną Polską, gdzie wspiera rozwój gamingu i esportu u największego polskiego wydawcy internetowego.
Pracował z takimi markami jak CD Projekt RED, Bethesda, Ubisoft, Razer, G2A, Danone, BP, Castrol, Play Mobile, Hasbro, Coca Cola, Nivea i inne. Współpracuje z największymi wydawcami gier free to play, takimi jak Wargaming, BigPoint, GoodGameStudios, InnoGames, Ten Square Games czy Upjers. Jego pasją obok gier i marketingu jest edukacja i nauczanie innych, od uczelni wyższych (m.in. SGH, Collegium Civitas, WSE w Krakowie, SWPS, Łazarski) po media społecznościowe, gdzie dociera do młodszych odbiorców poprzez TikTok na tiktok.com/@tatagracza a część jego obserwacji rynku można zauważyć na prywatnym blogu – jacekjankowski.pl
Rafał Karwowski
Integrated Communication Senior Manager, Wavemaker
Z branżą mediową związany od 2005 roku; obecnie Integrated Communication Senior Manager w domu mediowym Wavemaker. Na co dzień zajmuje się strategicznym planowaniem komunikacji mediowej z naciskiem na Digital. Od 2019 roku prowadzi komórkę Gaming/Esport w agencji i realizuje niestandardowe projekty z tego obszaru. Członek grupy roboczej IAB Esport/Gaming i prelegent konferencji IAB How To….Gaming/Esport. Absolwent psychologii społecznej Uniwersytetu SWPS. Łowca nowych trendów z obszaru Digital/Web3.0 i maksymalizator ROI w prowadzonych kampaniach dla klientów.

Marcin Klimczak
Head of Content Strategy, MediaCom Warszawa
Gracz – ulubiona postać Dr Gordon Freeman. Strateg – ulubione wszystkie strategie realizowane z klientami MediaCom Warszawa. Mediowiec – ulubione programy zrealizowane Branded Content o pieskach, nastolatkach i seniorach. 20 lat w branży.
Agnieszka Karcz
Associate, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Prawniczka specjalizująca się w prawie mediów i reklamy, nowych technologii oraz prawie własności intelektualnej. Na co dzień doradza klientom z branży internetowej oraz e‑sportowej. Opiniuje również projekty związane z komunikacją marketingową, w szczególności dotyczącą działań podejmowanych w mediach społecznościowych. Doradczyni prawna Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Jakub Kozłowski
Performance Marketing Coordinator, WE!RE FANTASY
Realizuje kampanie z zakresu Paid Social, SEM, Programmatic Display, które, dzięki precyzyjnemu targetowaniu do fanów wybranych gier czy twórców, wspomagają efekty sprzedażowe kampanii influencer marketingowych prowadzonych w obszarze gamingu i esportu.
Jakub Mihilewicz
Senior Social Specialist, Reprise
W Reprise pracuje 4 lata, zajmuje się kontentem i komórką Quality. Obsługuje bądź obsługiwał takich klientów jak: Nestlé, Carlsberg, LEGO, Bakoma, TEVA, JNJ. W Reprise współtworzy Think Tank Gamingowy. Prywatnie identyfikuje się jako Gracz™.
Paweł Modzelewski
Od wielu lat blisko związany ze środowiskiem artystycznym w Polsce i na świecie. Mecenas sztuki, absolwent studiów podyplomowych dla marszandów i kolekcjonerów w Polskiej Akademii Nauk. Pionier polskiego neuromarketingu – „na co patrzysz i co czujesz jak patrzysz”. Ambasador nowego pokolenia sztuki generatywnej. Absolwent studiów podyplomowych Creative Coding na Uniwersytecie SWPS. Twórca i założyciel pierwszej galerii NFT w Polsce – „nie jesteśmy alternatywą dla sztuki, jesteśmy jej częścią”
Justyna Oracz
ADRINO
W branży reklamowej od 2010 roku. W adrino od 2013 roku, wcześniej na stanowisku Senior Account Manager (kompleksowa obsługa domów mediowych; wdrażała jedne z pierwszych kampanii rich mediowych na mobile w Polsce), od 2021 jako Marketing Manager zarządza działaniami marketingowymi społki. Wcześniej doświadczenie zdobywała jako Account Executive w agencji reklamowej BTL – Hossa advertising, oraz przez dwa lata w Gadu-Gadu jako Product i Account Manager. Absolwentka studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej – Marketing i Strategie Marketingowe (rok 2015). Wcześniej kończąc Akademię Morską w Gdyni, gdzie napisała pracę mgr inż. na temat „Zachowania i postawy konsumentów polskich i niemieckich wobec zjawiska reklamy”.
Tomasz Przeździecki
CEO _game changer
Marketing oraz esport i gamingu – to jego żywioły od lat. Aktualnie zmienia zasady gry: w marketingu, w kampaniach, poprzez wykorzystanie najnowszych trendów: web3.0 – metaverse i nft, AI i roboty. To właśnie te obszary tworzą filary agencji przyszłości, 2030 roku, _game changer! Doświadczony strateg z nieokiełznaną kreatywnością zebraną przez ponad 14 lat pracy agencyjnej. Wprowadza skutecznie wiele marek w świat e sportu i gamingu (Wilkinson, Play, Alior Bank, Orbit, Netflix, Łomża itd).
Wielokrotny zdobywca nagród w konkursach branżowych: effie, golden arrow, mixxx awards, cannes young media lions, innovation.
Patryk Stec
Szef działu Esport, Sport.pl
Dziennikarz esportowy oraz sportowy, szef esportu w Sport.pl. Inicjator i uczestnik licznych dyskusji na temat stanu polskiego esportu. Prawie od zera budował redakcję esportową w Sport.pl. Oprócz pisania, zajmuje się również biznesowymi aspektami esportu. Specjalista od mediów esportowych i dotarcia do generacji Z. Nie boi się poruszać trudnych tematów, często angażując do dyskusji wielu fanów i osobistości polskiego esportu.
Konrad Szerszeński
Digital Communication Manager, Esport – Gaming Lead, Wavemaker
Konrad od blisko 11 lat zajmuje się digital marketingiem, specjalizując się w działaniach performance. Doświadczenie zdobywał pracując dla takich marek jak: Zalando, LOT, Tchibo, Media Markt, Saturn, LPP, LoanMe, PGE, Acer, Discovery, OBI. Jego świat kręci się wokół: e-commerce, leadów i generowania ruchu, modelowania atrybucji, optymalizacji. Do zespołu Maxus/Wavemaker dołączył 7 temu, aby wzmocnić kompetencje digitalowe współpracując z Huawei, Nikon, Mieszko, Avon oraz Alior Bank. Nieustannie poszukuje nowych innowacyjnych rozwiązań we wszystkich kanałach aby zwiększyć skuteczność prowadzonych kampanii. Jest entuzjastą wszystkiego, co prowadzi do zwiększenia automatyzacji, dlatego głęboko wierzy w sukces w rozwiązania typu programmatic. Od 2018 roku współzałożyciel komórki Esport/Gaming w domach mediowych Mets i Wavemaker. Esport/Gaming traktuje jak wyzwanie, nowe możliwości i niezłą zabawę.

Jarosław Śmietana
ESPORT SPOT Co-Founder | Legia Esport Schools Founder & Visioner | Brief Esports Managing Director
Ekspert i działacz ds. esportu i gier. Prelegent, konsultant, doradca, praktyk, menedżer zajmujący się branżą esportową / gamingową, sportową i rozrywkową. Pomysłodawca i twórca Legia Esport Schools – pierwszej szkółki esportowej dla dzieci i młodzieży w Polsce. Założyciel ESPORT SPOT – areny esportowej w centrum Warszawy, za który to projekt w 2022 odebrał nagrodę dla jednego z 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Cennik
IAB HowTo: Join the Game
dla firm członkowskich IAB PolskaIAB HowTo: Join the Game
dla firm niezrzeszonych– 50 zł netto dla osób posiadających ważny certyfikat DIMAQ
Posiadaczom certyfikatu kompetencji marketingowych DIMAQ przysługuje 20 pkt. za udział w tym wydarzeniu
Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485
Sponsor
Partnerzy medialni
Współpraca