
16 MARCA 2023 | Warszawa
Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów – ul. Suwak 7b
Idea konferencji
Influencer marketing podlega nieustannej transformacji, która w 2022 znacznie przyspieszyła na skutek różnego rodzaju czynników zewnętrznych. Jednocześnie zapotrzebowanie na influencerów nie maleje, co skutkuje coraz większą liczbą współprac pomiędzy markami i twórcami.
Obserwujemy zmianę ważności platform na których publikują influencerzy, a trendy w formatach i contencie zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek. Każdego dnia mamy do czynienia z nowymi twórcami, którzy chcą zaistnieć w świecie influencer marketingu poprzez oferowanie nowych, kreatywnych form współpracy, a starzy wyjadacze niekiedy odchodzą w cień, by zająć się tym co dla nich ważne, stwarzając nowe przestrzenie do współpracy.
W roku 2022 pojawiły się też pierwsze rekomendacje dotyczące influencer marketingu wydane przez Prezesa UOKiK, które podkreśliły wagę prawidłowego oznaczania treści reklamowych, a według sygnałów dochodzących z różnych stron to dopiero początek drogi uregulowania całej branży. Zmusiły one niejako influencerów do transparentności i bardziej kreatywnego podejścia do działań reklamowych, by utrzymać, a nie zniechęcić swoich obserwatorów.
Influencer marketing to obecnie #zmiana i o niej porozmawiamy na najbliższej konferencji IAB HowTo: (r)ewolucja influencer marketingu.
Influencer marketing podlega nieustannej transformacji, która w 2022 znacznie przyspieszyła na skutek różnego rodzaju czynników zewnętrznych. Jednocześnie zapotrzebowanie na influencerów nie maleje, co skutkuje coraz większą liczbą współprac pomiędzy markami i twórcami.
Obserwujemy zmianę ważności platform na których publikują influencerzy, a trendy w formatach i contencie zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek. Każdego dnia mamy do czynienia z nowymi twórcami, którzy chcą zaistnieć w świecie influencer marketingu poprzez oferowanie nowych, kreatywnych form współpracy, a starzy wyjadacze niekiedy odchodzą w cień, by zająć się tym co dla nich ważne, stwarzając nowe przestrzenie do współpracy.
W roku 2022 pojawiły się też pierwsze rekomendacje dotyczące influencer marketingu wydane przez Prezesa UOKiK, które podkreśliły wagę prawidłowego oznaczania treści reklamowych, a według sygnałów dochodzących z różnych stron to dopiero początek drogi uregulowania całej branży. Zmusiły one niejako influencerów do transparentności i bardziej kreatywnego podejścia do działań reklamowych, by utrzymać, a nie zniechęcić swoich obserwatorów.
Influencer marketing to obecnie #zmiana i o niej porozmawiamy na najbliższej konferencji IAB HowTo: (r)ewolucja influencer marketingu.
Podczas wydarzenia
IAB HowTo: (r)ewolucja influencer marketingu
Dowiesz się
jakie trendy zdefiniują branżę influencer marketingu w kolejnych miesiącach.
Zobaczysz
inspirujące case study, które porwały społeczności influencerów do interakcji i rezonowały z ich emocjami.
Poznasz
sens i tajniki efektywnej współpracy z twórcami oraz narzędzia, które pozwolą Ci skutecznie działać w zakresie influencer marketingu.
Nauczysz się
jak można efektywnie prowadzić działania z twórcami internetowymi zgodnie z literą prawa.
Dla kogo?
Konferencję IAB HowTo: (r)ewolucja influencer marketingu adresujemy do:
- Marketerów i brand managerów
- Reklamodawców i domów mediowych
- Agencji i freelancerów
- Twórców internetowych
Pozostało
Dzień(s)
:
Godzina(y)
:
Minut(y)
:
Sekund(y)
Agenda
9:30
Powitanie
9:40
Landscape of the influencer market in Poland.
opis
Using the Nielsen Influence Scope tool and the data it collects, we want to present the current landscape of the influencer market in Poland. We will show how large the group of influencers is, who they are, where they operate, what characterizes their activity on various platforms and what advertising activities they undertake. Our presentation is intended to serve as an introduction to the reflections on influencer marketing carried out throughout the rest of the conference.
Salvatore de Angelis,
Nielsen
10:00
Influencer marketing – dokąd zmierza?
opis
Mateusz Górecki,
WE!RE Fantasy
10:20
Co daje czteroletnia współpraca z jedną agencją albo jednym klientem?
opis
Opowiem o nieoczekiwanych sytuacjach, które wydarzyły się podczas działań, wskażę trendy, które zauważyliśmy podczas wieloletniej współpracy, poszukam najważniejszych wskazówek, które pozwalają realizować jedne z najgłośniejszych kampanii influencerskich w Polsce.
Łukasz Kępiński,
Tears of Joy
Kamil Komarzyniec,
Reckitt
10:40
Przerwa kawowa
11:00
Ekonomia twórców – czy influencerzy potrzebują jeszcze marek do współpracy (i co z tym zrobić).
opis
Kacper Pakuła,
LifeTube (Grupa LTTM)
11:20
Reklama w branżach sensytywnych 2023 – jak dostosować się do zmian?
opis
Rok 2023 przynosi wiele zmian w prawie reklamy, zwłaszcza produktów sensytywnych. Zmienia się podejście organów np. do reklamy alkoholu w mediach społecznościowych, ale także i samo prawo:
- od 1 stycznia 2023 r. – nowe przepisy w zakresie reklamy wyrobów medycznych,
- od 26 stycznia 2023 r. – zmiany w reklamie produktów leczniczych,
- a na horyzoncie pojawiły się już propozycje zmian w zakresie reklamy suplementów diety.
W naszym wystąpieniu przedstawimy na czym polegają ww. zmiany oraz zarekomendujemy w jaki sposób najlepiej się do nich dostosować.
Agnieszka Karcz
i Piotr Wasilewski,
Traple Konarski Podrecki
i Wspólnicy
11:40
Influencer marketing po rekomendacjach Prezesa UOKiK.
– panel dyskusyjny
opis
Podczas panelu/debaty chcielibyśmy powrócić do „Rekomendacji Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych” i przeanalizować jaki wpływ miały na branżę od czasu ukazania się, co udało się osiągnąć oraz być może wskazać dalsze kroki względem regulacji rynku influencer marketingu.
prowadzący:
Marek Myślicki, Stor9
paneliści:
Krzysztof Lehmann, UOKiK Delegatura w Bydgoszczy
Jakub Wątor, Spider’s Web+
12:10
Lunch
13:00
Work smarter – jak wyciągnąć ze współpracy z influencerem to co najlepsze.
opis
Klaudia Jamróz
i Natalia Żmuda,
Labcon
13:20
Influencerzy i trendy – czyli dwie rzeczy, o których należy pamiętać budując kanał marki na TikToku.
opis
Aleksandra Szkiłądź,
DDOB
13:40
Produkty influencerów: jak je tworzyć i… sprzedawać?
opis
Podczas wystąpienia poznasz perspektywę biznesową oraz wnioski agencji i klientów, którzy zdecydowali się wprowadzić na rynek produkt sygnowany marką internetowych twórców!
Łukasz Walczak
i Zuzanna Jędrzejewska-Rudnicka,
GetHero
14:00
Jak to wszystko spiąć? Case study kampanii „Ród Smoka” HBO Max.
opis
Kampania z influencerami to często skomplikowany proces, wymagający nie tylko dobrej koordynacji na linii Klient – Agencja– Twórca, ale także strategicznego zaplanowania, analizy grup docelowych i doboru influencerów, współpracy z kreacją, implementację obowiązkowych elementów wspólnych do różnorodnego rodzaju contentu publikowanego przez Twórców oraz z pewnością angażujący do pracy wiele osób z różnych obszarów.
O tym wszystkim opowiemy na przykładzie kampanii premierowego sezonu serialu HBO Max „Ród Smoka”.
Maciej Dutkowski
i Izabela Malinowska,
Stor9
14:20
Przerwa kawowa
14:40
Jak zmalować ciekawą kampanię z produktem w centrum uwagi?
opis
Specjaliści od komunikacji sprzeczają się w różnych obszarach.
Macbook vs. Windows, brand purpose vs. benefity funkcjonalne, pan kanapka vs. domowa szama.
My na bazie case study marki Maybelline New York postaramy się odpowiedzieć na jedno z tego typu, ważnych pytań.
Kreatywność czy performance produktu? Jak zadbać o najlepsze efekty.
Edwin Zasada,
JU:
Magdalena Olszewska,
Brand Engagement Leader American Brands, L’Oréal Poland & Baltics
15:00
„Micro w skali makro.”
opis
Jak zmienia się świat Influencer Marketingu? Jakich INFLUENCERÓW najlepiej wybierać do współpracy? Z jakimi INFLUENCERAMI współpracują topowe MARKI na świecie?
Kim są: MICRO INFLUENCER i NANO INFLUENCER? Jaki wywierają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów?
I wreszcie jak zaangażować ich do działań na rzecz naszego produktu, usługi czy wydarzenia i wygenerować efekt w skali MAKRO – opowiem, opierając się na Case Studies zrealizowanych przez nas projektów na styku FMCG i lifestyle.
Aleksandra Rutkowska,
Streetcom
15:20
Efektywność działań influencerskich w kontekście ścieżki decyzji konsumenckich.
opis
Na bazie doświadczeń z realizacji kampanii influencerskich, oraz wiedzy z przeprowadzonych badań przed i po kampaniach, pokażemy jak influencerzy budują doświadczenie konsumentów z marką – od pierwszego kontaktu, poprzez budowę preferencji i wsparcie zakupu, aż do budowy brand advocacy.
Dominika Stryjewska
i Marcin Woźniak,
LiquidThread
15:40
Czego marketerzy powinni nauczyć się od twórców?
opis
Czy udana współpraca sprowadza się do poprawnej realizacji briefu i osiągnięcia zakładanych wyników? Czy jednak obie strony – i twórca, i marka – mogą wyciągnąć z tych działań coś więcej? Odwróćmy marketingową hierarchię i sprawdźmy, czym influencerzy mogą zainspirować marketerów i jak może to wpłynąć na efekty współpracy.
Olga Gralińska,
PLAY
16:00
Zakończenie
Prelegenci

Salvatore de Angelis
Head of Digital, International, Nielsen
Salvatore prowadzi dział Nielsen Entertainment Digital and Social na rynkach międzynarodowych, zarządzając rozwiązaniami obejmującymi pomiar treści brandowanych, profilowanie widowni, influencer marketing i strategie sponsoringowe. Pomaga klientom w branży sportowej, rekreacyjnej i rozrywkowej przekształcać dane w praktyczne rozwiązania, by zwiększać ich wyniki biznesowe. Prowadzi wykłady na temat strategii cyfrowej, influencer marketingu i eSportu na kilku programach magisterskich i podyplomowych.

Maciej Dutkowski
Stor9
Chief Creative Officer & Partner agencji Stor9. W branży reklamowej od 14 lat, w Stor9 od samego początku. Zarządza obszarami kreatywnymi oraz komunikacją social media. Doświadczenie zdobywał głównie w sieciowych agencjach takich jak: McCann czy Isobar.
Pracował m.in. dla Play, Plus, Coca Cola, Oreo, Huawei, Samsung, MasterCard, L’Oreal czy Adidas etc. Projekty, które współtworzył były nagradzane na największych konkursach kreatywnych: Effie, Mixx, KTR, Złote Spinacze czy Golden Arrow.

Mateusz Górecki
Managing Director w agencji WE!RE FANTASY,
w której odpowiada za rozwój usługi influencer marketingu, nowych rozwiązań oraz sieć influencerów. Doświadczenie zdobywał planując i wdrażając kampanie marketingowe w Europie i kraju współpracując z największymi markami ze świata gamingu i technologii.

Klaudia Jamróz
Influencer Marketing Team Liderka w agencji Labcon
Z dziedziną Influencer marketingu związana od 8 lat. Zajmuje się koordynowaniem kampanii, optymalizacją działań influencerskich pod kątem wszystkich mediów. Dwukrotnie wyróżniona w konkursie Young Creatives Cannes w kategorii media. Wierzy w życie po pracy, w którym chętnie oddaje się hedonistycznym przyjemnościom takimi jak podróże, dobra kuchnia, kino i teatr. Jawnie uzależniona od roślin doniczkowych, natury i Tik Toka.

Agnieszka Karcz
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego, a także w prawie nowych technologii. Na co dzień doradza klientom z branży internetowej oraz e-sportowej. Posiada szerokie doświadczenie w obsłudze prawnej produkcji filmowych i rozrywkowych oraz wydarzeń kulturalnych. Opiniowała i negocjowała umowy koprodukcyjne i dystrybucyjne z największymi podmiotami na rynku międzynarodowym, w tym z europejskimi i amerykańskimi studiami filmowymi. Doradzała przy unowocześnianiu i bieżącym prowadzeniu jednej z największych platform VOD w Polsce. Pracowała również dla wiodącego ogólnopolskiego nadawcy telewizyjnego. Doświadczenie zawodowe zdobywała także w Narodowym Instytucie Audiowizualnym (dziś FINA), współpracując jednocześnie z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Posiada również doświadczenie w pracy z organizacjami pozarządowych, w tym współpracowała z Helsińską Fundacją Praw Człowieka.

Łukasz Kępiński
CEO i założyciel Tears of Joy,
Agencji Social Media Influencer Marketingu. Wcześniej rozwijał Dział Social Media w agencji K2 i na estońskiej surowej ziemi „uczył się w start-upy”. Szuka doskonałych połączeń strategii, mediów, komunikacji i sprzedaży. Od listopada 2017 r. organizuje cykliczne wydarzenie dla twórców internetowych – Środa Dzień Bloga. Fan pływania na bałtyckich falach, flipperów i klocków LEGO.

Kacper Pakuła
Group Influencer Manager w LifeTube (Grupa LTTM)
Z branżą influencer marketingu związany od 2016 roku. Ekspert w dziedzinie YouTube oraz budowania wizerunku w Internecie.

Aleksandra Rutkowska
Head of Influencer Marketing w agencji Streetcom.
W branży mediowej pracuje od ponad 13 lat, a influencer marketingiem zajmuje się od prawie 10 lat. Doświadczenie zdobywała, pracując zarówno po stronie agencji, jak i domów mediowych (K2, Mullenlowe), czy wydawców (Agora, Interia). Obecnie prowadzi zespół client service zajmujący się szeroko rozumianym influencer marketingiem, pracując z Klientami z branży FMCG oraz e-commerce. Aktywnie uczestniczy w pracach grupy roboczej Influencer Marketing IAB współtworząc Rekomendacje Prezesa UOKIK dotyczącą właściwego oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych.

Dominika Stryjewska
Dominika Stryjewska, Integrated Communication Executive, LiquidThread
Specjalistka w planowaniu i realizacji efektywnych działań z obszaru influencer marketingu oraz social mediów. Na koncie ma projekty dla marek, które zostały nagrodzone w topowych konkursach reklamowych w Polsce (Effie, Innovation i Mixx Awards). W 2022 roku otrzymała nominację w konkursie Young Creatives PR.

Aleksandra Szkiłądź
CMO i influencer marketing specialist w Agencji DDOB
Jej zespół tworzy strategie i realizuje kampanie z influencerami dla marek oraz akcje specjalne, a także prowadzi brandowe konta TikTok. Działa w branży influencer marketing i social media od 2016 roku.

Łukasz Walczak
Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu w GetHero
Od 13 lat związany z rynkiem reklamy, od 6 lat z sektorem influencer marketingu. Odpowiadał za przygotowanie i realizację kampanii dla największych marek z Polski i zagranicy – m.in. Samsunga, Danone, Philips, IKEA czy Hasbro. Jest wielkim fanem nowych technologii.

Piotr Wasilewski
Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Specjalizuje się w prawie mediów i reklamy (w tym w szczególności w zakresie mediów elektronicznych), prawie nowych technologii oraz prawie własności intelektualnej, prowadząc kompleksową działalność doradczą, jak i prowadząc spory sądowe, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony dóbr osobistych w Internecie. W Kancelarii odpowiada za praktykę Media Communication & Entertainment.

Natalia Żmuda
Labcon
Specjalistka z obszaru digital, która od kilku lat kieruje pracą zespołów social mediowych. Obecnie związana z agencją kreatywną Labcon, gdzie nadzoruje działania komunikacyjne marek w mediach społecznościowych, a także odpowiada za integrację działań kreatywno-mediowych w ramach projektu One Social. Prywatnie zakręcona na punkcie researchu nowych, potencjalnych hobby, które pochłoną ją bez reszty. Na ten moment na dłużej zostały z nią podróże rowerowe i górskie wędrówki.

Marek Myślicki
Chief Of Growth agencji Stor9_
Doświadczenie w mediach zdobywał, pracując w polskim oddziale MTV, w Discovery Media Networks International i VIACOM (obecnie) Paramount.
Od roku 2018 pełnił funkcje Dyrektora ds. Branded Content i Sprzedaży w Abstra (obecnie Studii), a przed przyjściem do Stor9_ był odpowiedzialny za promocję, marketing oraz opiekę nad kluczowymi partnerami agencji influencer marketingu GetHero. Przewodniczący Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska. Laureat nagród branżowych m.in. Best In Show Mixx Awards, InnvationAd czy Złote Spinacze.

Krzysztof Lehmann
dyrektor w Delegaturze w Bydgoszczy UOKiK
Od ponad 11 lat pracuje w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w którym nadzoruje postępowania w sprawach naruszenia przez przedsiębiorców zbiorowych interesów konsumentów i stosowania niedozwolonych postanowień umownych a także koordynuje wdrażanie projektów związanych ze stosowaniem sztucznej inteligencji w celu poprawy interesów konsumentów. Jest z-cą dyrektora delegatury UOKiK w Bydgoszczy i głównym rozgrywającym działań związanych z rynkiem influencer marketingu. Przewodził obradom okrągłego stołu branży z Urzędem w celu wypracowania rekomendacji ws. oznaczania treści w SoMe.

Jakub Wątor
reporter w Magazynie Spider’s Web+
Twórca działu technologie w „Gazecie Wyborczej” i wieloletni jej dziennikarz, następnie szef działu technologie w Wirtualnej Polsce. Od 2 lat reporter w Magazynie Spider’s Web+. Prowadzi także audycję w radiu newonce. Za cykl reporterski „Zły wpływ” o influencerach nominowany m.in. do nagrody Grand Press i nagrody Newsweeka im. Teresy Torańskiej.

Kamil Komarzyniec
Brand Manager – Durex w Reckitt
Zakręcony na punkcie relacji ludzi z markami i komunikacji opartej na prawdzie. Obecnie związany z Durex, który buduje z misją. Współtwórca kilku nagradzanych kampanii (Effie, KTR, Innovation), a także uczestnik „Milionerów” (tu bez wygranej).

Marcin Woźniak
Product & Strategy Diretor w LiquidThread
Strateg z ponad 18 letnim doświadczeniem. Ma na koncie tworzenie strategii komunikacji, które przyczyniły się do sukcesu wielu marek. Jego projekty były nagradzane w konkursach reklamowych Effie Awards, KTR, Innovation, Golden Arrow, Golden Drum, Cannes Lions. Wielokrotny prelegent Forum IAB. Wykładowca w ramach Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy SGH.

Olga Gralińska
Digital Communications Team Leader, PLAY
Digital marketerka z ponad 10-letnim doświadczeniem, specjalizująca się w content i influencer marketingu. W Play odpowiada m.in. za zarządzanie obecnością marki w internecie, a także za strategię, wdrożenie i prowadzenie platformy #TeamPlay, zrzeszającej twórców współpracujących z marką. Swoją wiedzą dzieli się podczas konferencji, zajęć na uczelni oraz w artykułach branżowych.

Zuzanna Jędrzejewska-Rudnicka
Product Manager, GetHero
W GetHero odpowiada za rozwój platformy The Hero Hub. Od blisko 6 lat jest związana z branżą influencer marketingu – realizowała kampanie o zasięgu krajowym i europejskim dla firm z branży e-commerce (m.in. eobuwie oraz Limango).
Współpracowała również najpopularniejszymi polskimi influencerami z kategorii Beauty, Fashion i Lifestyle – m.in. Julią Wieniawą, Sylwią Przybysz czy Paulą Jagodzińską.

Izabela Malinowska
Head of sales, Stor9
W branży reklamowej od 16 lat. Łączy doświadczenie z Agencji Influencer Marketingu – Lifetube oraz Domu Produkcyjnego FoszerSawicki. Wcześniej związana z agencją Isobar i Nextwebmedia.
Odpowiedzialna za kampanie dla klientów takich jak X-Kom, Martini, Moonactive (Coinmaster), Alerabat, Cyfrowy Polsat, ESL.

Magdalena Olszewska
Brand Engagement Leader American Brands w L’Oréal Polska
Zaintrygowana jako dziecko hasłem „może to jej urok, może to Maybelline”, postanowiła sprawdzić je w praktyce, dlatego od 5 lat rozwija w firmie dział influencer marketingu, pracując dla marek makijażowych Maybelline New York oraz NYX Professional Makeup. Gdyby branża beauty & make up nie istniała, z pewnością realizowałaby swoje pasje w kolejnej uwielbianej dziedzinie – modzie. Tę bowiem zna od podszewki – szukając perełek do swojej pękającej w szwach szafie, w polskich concept store’ach oraz vintage shopach.

Edwin Zasada
Chief Creative Officer, JU:
Cytując klasyka „jeszcze nie zgred, już nie małolat” co pozwala wywnioskować, że
z branżą social media & influencer marketingiem związany jest od ponad dekady.
W tym czasie pracował m.in. dla takich Klientów jak Johnnie Walker, Playboy, Klarna, Żywiec Zdrój, Costa Coffee, Lech & Lech Free. Efektem niektórych z tych projektów są nagrody i wyróżnienia w takich konkursach jak KTR, Effie Awards czy Kreatura.
Cennik
IAB HowTo: (r)ewolucja influencer marketingu
dla firm niezrzeszonychIAB HowTo: (r)ewolucja influencer marketingu
dla firm członkowskich IAB PolskaDIMAQ Employer
Posiadacz certyfikatu DIMAQ
- DIMAQ Employer: rabat przyznawany jest posiadaczom certyfikatów DIMAQ zatrudnionych w firmach ze statusem DIMAQ Employer (wskazanych imiennie w zgłoszeniu).
- Posiadacze certyfikatów DIMAQ: rabat przyznawany posiadaczom certyfikatów DIMAQ, którzy nie są zatrudnieni w firmach ze statusem DIMAQ Employer.
- Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w konferencji.
Zakupy grupowe:
Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485
Partnerzy medialni
Współpraca
Serwis stworzony przez red-studio.eu