28 PAŹDZIERNIKA 2021 | Konferencja w wersji online

G

Idea konferencji

IAB HowTo: Influencer vs. Marketing to kolejna odsłona naszego cyklu konferencji – tym razem w całości poświęcona kulisom działań opartych na współpracy z twórcami internetowymi.

Podczas wydarzenia eksperci z branży podzielą się swoim know-how, przemyśleniami i rekomendacjami, a także podpowiedzą, jak podejść do tematu Influencer Marketingu w sposób przynoszący zamierzone efekty.

 

Podczas wydarzenia

IAB HowTo: Influencer vs. Marketing

Dowiesz się

czym jest dobrze prowadzony Influencer Marketing oraz dlaczego warto (lub nie) uwzględnić go w swoich działaniach.

Zobaczysz

najnowsze i najciekawsze przykłady kreatywnych kampanii z influencerami, które zawojowały rynek reklamy internetowej.

Poznasz

sens i tajniki efektywnej współpracy z twórcami oraz narzędzia, które pozwolą Ci skutecznie działać w zakresie Influencer Marketingu.

 

Nauczysz się

jak dobierać influencerów do kampanii, optymalizować je i mierzyć efektywność działań.

Dla kogo?

Wydarzenie skierowane jest zarówno do osób stawiających pierwsze kroki w Influencer Marketingu, jak i do tych, które mając już doświadczenie, chcą się rozwijać i sprawiać, by ich kampanie przynosiły lepsze efekty.

Z wydarzenia skorzystają w szczególności:

3

specjaliści działający po stronie agencji i domów mediowych

3

marketingowcy in-house,

3

freelancerzy.

Pozostało

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Agenda

10:00

Przywitanie

10:10

Influencer marketing – jeszcze niestandardowe działanie czy już standard w planowaniu kampanii? Czym można zaskoczyć jeszcze w IM

opis

Budżety przeznaczane na Influencer Marketing rosną tak dynamicznie, że niektórzy działania z influencerami zaczęli traktować jak standardowe kampanie reklamowe. Pojawiają się, też zarzuty, że influencerzy to słupy reklamowe, które nie przynoszą wielu korzyści marce. Jak podejść do działań z zakresu Influencer Marketingu i czy można we współpracy z influencerami jeszcze czymś zaskoczyć? Na te pytania odpowiem podczas mojej prezentacji.

Joanna Rozbicka,
Fuse Project Director, OMD 

10:30

Influencer Plus – jak skutecznie stworzyć kampanię łączącą influencerów z narzędziami promocji dostępnymi na TikToku | Case Study

opis

Marek Myślicki,
PR & Strategic Partnerships Director, GetHero

Aleksandra Żółkowska,
Marketing Specialist, Henkel

10:50

Gdy myślisz, że już nic Cię nie zaskoczy. Czy da się przygotować w 100% do kampanii influencer marketingowej?

opis
Gdy myślisz, że w influencer marketingu nic Cię nie zaskoczy, to nagle przychodzi mail od twórcy i… Opowiem o tym jak najlepiej przygotować się do kampanii z influencerami, na przykładach współprac, które dobitnie utwierdziły mnie w przekonaniu: wiem, że nic nie wiem.

Łukasz Kępiński,
CEO, Tears of Joy

11:10

Przerwa
11:25

Działania Influencerów w kontekście naruszania zbiorowych interesów konsumentów i interwencji prezesa UOKiK

opis

W czasie prezentacji przedstawione zostaną założenia działań podejmowanych przez Prezesa UOKiK w obszarze social mediów i publikacji influencerów. Ponadto omówione zostaną zagrożenia dla konsumentów w kontekście naruszenia ich zbiorowych interesów na portalach społecznościowych, przykłady dobrych praktyk, a także skutki jakie wiążą się dla influencerów za stosowanie kryptoreklamy i innych praktyk prawnie zakazanych. 

Krzysztof Lehmann,
Zastępca Dyrektora Delegatura w Bydgoszczy, UOKiK

11:45

Praca influencera w świetle prawa – dos and don’ts

opis
Podczas naszej prezentacji dowiesz się jakie przepisy prawne regulują działania influencerskie, zarówno te amatorskie jak i profesjonalne. W jaki sposób influencerzy odpowiadają wobec konsumentów, a także czy można od nich wymagać działania zgodnie z „etyką biznesu”? Poruszymy również temat planowanych zmian w prawie, które influencerzy powinni mieć na uwadze.

Agnieszka Karcz,
Prawnik, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy 

dr Piotr Wasilewski,
Adwokat i Partner Kancelarii, Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

12:05

Mierzalność, standaryzacja, efektywność – czyli co odróżnia profesjonalny IM od instamodelek na Pudelku

opis
Influencer marketing ma dziś wiele oblicz. Niestety, zbyt wiele. Niski próg wejścia i popularność tego rozwiązania sprawiły, że na jednym polu, obok siebie pracują topowe agencje dla największych marek, profesjonalne domy mediowe, domorośli „wanna-be” twórcy internetowi, samodzielni konsultanci, oszuści, start-upowe platformy i wiele więcej mniej lub bardziej zidentyfikowanych bytów. W tym chaosie okazuje się, że 1+1 nie równa się 2, a 1 nie równa się 1 (co Wam udowodnię), że początkujący influencer – a nie topowa marka – może mieć rację, że najwięksi reklamodawcy czasem nie mają pojęcia za co i komu płacą. W prezentacji postaram się wskazać największe grzechy influencer marketingu, oddzielić profesjonalistów od krzykliwych nagłówków plotkarskich mediów, a cały ten świat nieco uporządkować

Kamil Bolek,
CMO, LTTM

12:25

Czy jest jeszcze miejsce na content sponsorowany wymyślany przez twórców?

opis

Karolina Diakowska, 
Creative & Strategy Manager, Fantasyexpo

12:45
Przerwa
13:30

Jak komunikować się z GEN Z i co maja do tego influencerzy?

opis

W tym wystąpieniu chcemy opowiedzieć o tym jak komunikuje się Generacja Z, jak konsumuje social media, jakie trendy kreują i podejmują oraz co zrobić, żeby wpasować się odpowiednio z komunikacją do tej grupy. Jak zachować autentyczność, a przy tym być na bieżąco z trendami? I co mają właściwie do tego influencerzy? Kilka case’ów pokazuje nam, że czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze i warto wrócić do podstaw aby osiągnąć sukces. 

Klaudia Jamróz,
Influencer Marketing Manager, Labcon

Aleksandra Miernik,
Junior Influencer  Specialist, Labcon 

13:50

Kupujemy od osób, które znamy i lubimy. Czyli o tym dlaczego microinfluencerzy są tak efektywni w nakłanianiu do trialu.

opis

Natalia Krzyśków, 
Client Service Director, Grupa Streetcom

14:10

Marka, agencja i twórca – dobre praktyki dogadywania kampanii

opis
Influencer to nie banner na stronie, marka to nie tylko logo, a agencja to nie pośrednik. Dobre zrozumienie potrzeb i możliwości każdej ze stron pomoże w realizowaniu lepszych kampanii.

Leszek Trela,
Head of Creative & Content, WP

Szymon Kubiak,
Chief Growth Officer & co-founder, inSTREAMLY

14:30

Przerwa

14:45

Influencer w społecznej służbie

opis

Sprzątaliśmy Polskę zanim stało się to modne. Podobnie było z influencerami. Ich wartość w działaniach społecznych dostrzegliśmy już blisko 5 lat temu. Czy to działa? Czy są zaangażowani? I czy są wystarczająco wiarygodni, by zmieniać z nami świat?

 

Maciej Marculanis,
Prezes Stowarzyszenia Czysta Polska, Agencja PR&marketingu sportowego Nice One

 

15:05

Jakie cele marketingowe można realizować przy wsparciu influencerów i jak zweryfikować efektywność tych działań?

opis
Pomiar efektywności działań influencerów nie jest łatwy. Z jednej strony mamy różne platformy socialowe, z drugiej różne cele, które mogą generować działania influencerów: brand i product awarness, sprzedaż, marketing rekomendacji, reakcje w socialu i komentarze, traffic, link building. Z wystąpienia dowiecie się jak radzić sobie z KPI w influencer marketingu w praktyce.

Robert Sosnowski,
CVO, Reach a Blogger

15:25

Szanujmy się – czyli o skutecznej długofalowej współpracy marki z twórcą

opis

Marka Play od wielu lat jest wymieniana jako jeden z przykładów najskuteczniejszej i najlepiej prowadzonej długofalowej współpracy z influencerami. Przez ponad 5 lat naszymi ambasadorami było łącznie około 50 twórców, zarówno tych najbardziej zasięgowych, jak i niszowych. W trakcie wystąpienia podzielę się naszymi dobrymi praktykami i wskazówkami, jak zbudować dobrą strategię współpracy z twórcami

Olga Gralińska,
Digital Communications Expert, Play

 

15:45

Zakończenie

Prelegenci

Marek Myślicki

PR & Strategic Partnerships Director w agencji GetHero odpowiada za szerzenie wiedzy na temat influencer marketingu wśród jej Klientów i Partnerów oraz współpracę z platformami social media takimi jak Youtube czy TikTok.
Od 14 lat w mediach w których zarządzając cross kanałowymi kampaniami rozpoczął także przygodę z influencer marketingiem. Pracował w międzynarodowych koncernach ViacomCBS oraz Discovery. Kierował również działem Branded Content w ABSTRA otrzymując Best In Show MIXX Awards 2019 za projekt „Jak TO Robić” dla marki Durex.
Jest również szefem grupy roboczej Influencer Marketing w ramach IAB Polska.

Aleksandra Żółkowska

Marketing Specialist w Henkel Beauty Care Polska

Pracuje z markami Palette, Syoss, LIVE i Gliss Color. Planuje i realizuje kampanie reklamowe, asystuje w zarządzaniu portfolio, analizie rynku i konkurencji. Zafascynowana światem digitalu, jego przyszłością i nieziemskimi możliwościami. Zgłębia temat nowych mediów oraz konsumpcji pokolenia Gen Z. Ukończyła studia licencjackie nauk ścisłych z zakresu zarządzania i marketingu, z wyróżnieniem First Class Honours, na londyńskim City, University of London Cass Business oraz program biznesowy z zakresu strategii biznesowej oraz ekonomii i gospodarki Chin na University of Sydney Business School w Australii. Prywatnie serfuje, pisze książki o Australii i pochłania seriale na HBO i Netflixie. Uwielbia podróżować, żyła w 7 krajach, studiowała na 3 kontynentach i nie może się doczekać kolejnych przygód

 

Joanna Rozbicka

Fuse Project Director w OMD
Od 9 lat pomaga klientom skutecznie dotrzeć do konsumenta poprzez content marketing. Specjalizuje się w działaniach z zakresu branded content, influencer marketingu, gamingu czy produkcji video. .
Pracowała dla takich klientów jak SKODA, Play, GlaxoSmithKline, Procter&Gamble, McDonald’s, AliExpress.

Agnieszka Karcz

Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Prawniczka specjalizująca się w prawie własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem prawa autorskiego, a także w prawie nowych technologii oraz mediów. Na co dzień doradza klientom z branży internetowej oraz e-sportowej. Opiniuje również projekty reklamowe i związane z komunikacją marketingową, w szczególności dotyczącą działań podejmowanych w mediach społecznościowych. Doradczyni prawna Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Piotr Wasilewski

Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy

Adwokat i partner w Kancelarii Trapae Konarski Podrecki i Wspólnicy specjalizujący się w prawie mediów i reklamy, prawie nowych technologii oraz prawie własności intelektualnej.  Prowadzi działalność doradczą oraz spory sądowe, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony dóbr osobistych w Internecie. W Kancelarii odpowiada za praktykę Media Communication & Entertainment. Członek założyciel Stowarzyszenia Prawa Nowych Technologii, członek Zespołu Esport przy Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji. W latach 2005–2006 koordynator prawny ruchu Creative Commons Polska. Stały doradca Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz arbiter Komisji Etyki Reklamy.

Kamil Bolek

CMO grupy LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset)
PR-owiec, marketer, psycholog, członek zarządu, wykładowca MBA, juror, arbiter KER, mówca, autor badań, itp. itd. Po kilkudziesięciu konferencjach, na których występował i kilkuset godzinach szkoleń, które poprowadził, Kamil doszedł do wniosku, że pisanie własnego bio (i do tego w trzeciej osobie!) jest trochę dziwne i czas coś z tym zrobić. Dlatego całe swoje doświadczenie postanowił skrócić do: „Dzielę się wiedzą o YouTube, wideo i influencer marketingu. Chętnie podzielę się również z Tobą :)”.

Klaudia Jamróz

Specjalizuje się w influencer i content marketingu od 7 lat. Doświadczyła zarówno pracy po stronie agencji jak i MCN jako influencer manager. Dzięki pracy z klientami z różnych branży, poznaje specyfikę rynku influencerskiego we wszystkich jego formach. Na co dzień odpowiada za dobór influencerów, tworzenie koncepcji kampanii z ich udziałem, koordynację i kontakt pomiędzy influencerem a marką. Zwyciężczyni konkursu Young Creatives 2020 w kategorii Media. Projekt, które współtworzyła były nagradzane Effie oraz zdobywały wyróżnienia w innych konkursach.

Aleksandra Miernik

Ola Miernik pod okiem Klaudii Jamróz poszerza swoje kompetencje i wiedzę w influencer marketing. Odpowiada między innymi za tworzenie koncepcji kreatywnej, dobór influencerów oraz przeprowadzenie i analizę kampanii. Poza pracą interesuje się biznesem oraz modą. Angażuje się w inicjatywy, które pomagają rozwijać talenty polskiej młodzieży. Wykładała jako prelegentka na spotkaniach Empik Biznes w Modzie.

Natalia Krzyśków

Client Service Director
Grupa Streetcom (Streetcom, Fameshop, Talk Marketing, Hash.fm).
www.streetcom.pl
Menadżer z ponad 15 letnim doświadczeniem w opracowywaniu oraz realizacji strategii oraz komunikacji marketingowej online i offline. Doświadczenie zdobywała w międzynarodowych i polskich agencjach reklamowych i domach mediowych. Zarządzała globalną komunikacją marek i organizacji, wprowadzaniem nowych produktów na rynek, tworzeniem strategii pozycjonowania jak i re-pozycjonowania marki. Odpowiedzialna za koordynację międzynarodowych projektów w branżach: FMCG, energetyczna, Telco, oraz e-commerce.

Laureatka trzech nagród EFFIE.

Leszek Trela

Head of Creative & Content WP brand studio w Wirtualna Polska Media
Od 10 lat zajmuje się marketingiem, swoje doświadczenie zdobywał m.in. w marketingu digitalowym, influencer marketingu, e-sporcie, produkcji wideo, product placement, sponsoringu, oraz produkcji eventów.
Wcześniej pracował w Omnicom Media Group oraz Mediacom Warszawa, gdzie zajmował się przygotowywaniem strategii oraz realizacją działań dopasowanych do potrzeb klientów. Planował kampanie dla takich firm jak: Seat, Skoda, Danone, Procter & Gamble, Dell czy GlaxoSmithKline. Specjalizuje się w łączeniu nowoczesnych rozwiązań online ze sprawdzonymi narzędziami marketingu offline.

Szymon Kubiak

Chief Growth Officer & co-founder Instreamly, startupie łączącym steamerów z markami. A także współtwórca: devils.one, jednej z największych polskich organizacji esportowych, gaming media house all for one oraz konferencji Esport & Gaming Forum. Wcześniej związany był z MediaCom Warszawa jako Head of Content Creation. Współtwórca największych kampanii influencerskich i gamingowych w Polsce dla takich klientów jak Play czy Coca-Cola. Doświadczenie zdobywał także we współpracy z takimi markami jak Volkswagen, Sony Mobile, GlaxoSmithKline, Bayer. Zdobywca nagród: Effie, Innovation, Golden Arrow, Grand Prix Kreatury, Webstar oraz Mixx. W latach 2016-2020 szef grupy roboczej esport & gaming w IAB Polska

 

Robert Sosnowski

CVO w platformie do influence marketingu Reach a Blogger, CVO w agencji digital Biuro Podróży Reklamy, oraz CVO w wyszukiwarce agencji reklamowych Ad World Masters.

Zdobywca nagród marketingowych, min. Epica Award, AME Award, Kreatura, Złoty Spinacz, Mixx-Award, Golden Arrow, Kampania Społeczna Roku.

Wykładowca w Szkole Filmowej w Łodzi i w Collegium Civitas. Członek IAB Polska i ISOC Polska. Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Absolwent SGH w Warszawie oraz Szkoły Filmowej w Łodzi.

Kamil Górecki

Założyciel agencji gamingowej Fantasyexpo

Najprawdopodobniej wie wszystko o najpopularniejszych grach komputerowych i esporcie a relacje z gwiazdami to jego specjalność. Na co dzień odpowiada za rozwój relacji z influencerami oraz kluczowymi klientami. Z powodzeniem zrealizował setki kampanii influencerskich, które wielokrotnie były nagradzane i wyróżniane w różnych konkursach.

 

Łukasz Kępiński

CEO i założyciel Tears of Joy, Agencji Social Media Influencer Marketingu. Wcześniej rozwijał Dział Social Media w agencji K2 i na estońskiej surowej ziemi „uczył się w start-upy”. Szuka doskonałych połączeń strategii, mediów, komunikacji i sprzedaży. Od listopada 2017 r. organizuje cykliczne wydarzenie dla twórców internetowych – Środa Dzień Bloga. Fan pływania na bałtyckich falach, flipperów i klocków LEGO.

Olga Gralińska
Digital marketing & communications strategy, Play

Od 10 lat w digital marketingu, od 8 lat w Play. Odpowiadała za przygotowanie, wdrożenie i prowadzenie platformy #TeamPlay zrzeszającej niemal 50 największych twórców z różnych kategorii na przestrzeni ostatnich 5 lat. Managerka projektu Akademia Team Play, platformy rozrywkowo-edukacyjnej stworzonej we współpracy z influencerami dla najmłodszych odbiorców. Zdobywczyni nagrody Young Creatives Cannes w kategorii Clients. Ma na koncie prelekcje o influencer marketingu m.in. na #InternetBeta, In Digital Marketing czy Marketing to Youth.

Maciej Marculanis

Prezes Stowarzyszenia Czysta Polska, właściciel agencji PR&marketingu sportowego Nice One

Cennik

Posiadacze aktualnych certyfikatów DIMAQ otrzymują dodatkowo rabat -50 zł netto
Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w konferencji.

Zakupy grupowe:

Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485

Partnerzy medialni

Współpraca

Serwis stworzony przez red-studio.eu