IAB HowTo: Badania - Jakość, Uważność i Bezpieczeństwo
Pierwsza konferencja Grupy Roboczej Badania IAB Polska zostanie poświęcona najważniejszemu trendowi marketingowemu ostatniego czasu, czyli uważności oraz sposobom jej badania, w odniesieniu do różnych działań komunikacji marketingowej.
Więcej >>
Dowiesz się,
jak ogromne znaczenie ma jakość komunikacji marketingowej i jak wpływa ona na uważność i efektywne zaangażowanie odbiorców.
Zobaczysz
prezentacje czołowych ekspertów zajmujących się tworzeniem i badaniem komunikacji marketingowej, panele dyskusyjne oraz case studies.
Poznasz
możliwości pomiaru danych w środowisku multimedialnym, na podstawie których możesz wnioskować o uważności, jakości i bezpieczeństwie.
Nauczysz się,
jak skutecznie mierzyć uważność w komunikacji marketingowej oraz ustrzec się przed nieefektywnym wydawaniem pieniędzy.
Wydarzenie skierowane jest dla wszystkich, którzy chcą zyskać aktualną wiedzę na temat przyciągania i utrzymania uwagi użytkowników, oraz jak jakościowo mierzyć zainteresowanie marką na podstawie najnowszych badań. W szczególności dla tych, którzy:
Analizują: Analytics Manager, Research Manager
Planują: Media Planner/Manager, Brand Manager
Kreują: Content Manager, PR Manager, Product Manager
Zarządzają: CMO, Digital Director, Account Manager
Powitanie uczestników
Tomasz Wileński, CEO, iSlay
Panel dyskusyjny 1: Wyzwania dla pomiaru cross-mediowego.
Anna Dzierzędzka, Connection Planning & Media Director Central Europe, Prezeska Polskiej Organizacji Reklamodawców, PepsiCo
Karolina Chołuj, Consumer Insights Manager, Reckitt
Lucyna Koba, Client Service Director, Nielsen
Magdalena Kolenkiewicz, Dyrektorka generalna, Starcom
Marcin Niemczyk, Doradca Zarządu, Polskie Badania Internetu
Pomiar cross-mediowy to już od kilku lat gorący temat, którym interesują się wszyscy uczestnicy rynku mediów. Jednak okazuje się, że takie badanie ma przed sobą wiele wyzwań – zwłaszcza w czasie komplikowania się ekosystemów reklamowych. Reklamodawcy coraz częściej poszukują wskaźników bardziej jakościowych, mierzących rzeczywisty odbiór reklamy, a nie tylko ekspozycję. W trakcie panelu porozmawiamy o tym: czy potrzeba wyliczania wspólnych zasięgów dla różnych mediów jest nadal aktualna, czy też cross-mediowy pomiar powinien dawać większe możliwości porównania kanałów mediowych między sobą. Biorąc pod uwagę, nie tylko wielkość widowni, ale również jej zaangażowanie w treści i reklamę. Czy takie podejście jest możliwe, ale też czy rzeczywiście potrzebne z punktu widzenia reklamodawców? O tym porozmawiamy w gronie ekspertów. Panel poprowadzi Karolina Chołuj.
Uwaga a uważność jako funkcje mózgu a nie oczu.
Marek Sztomberski, Senior konsultant Executive Coach, nFactor
Dowiedz się: na co zwracać uwagę tworząc content marketingowy w dobie hałasu informacyjnego, jak zmieniają się decyzje i percepcja użytkowników i dlaczego uważność stała się kluczem do sukcesu.
Jak uwaga przekłada się na efektywność – różne formy pomiarów uwagi.
Michał Wawrzyniak, Data Driven Marketing Director, Grupa Żywiec
Michał Zajdel, Head of Digital & Media CEE, Kantar
Popularność tematu dotyczącego uwagi w komunikacji marketingowej przełożyła się na rozwój pomiarów uwagi w kampaniach. Od 2020 roku prowadzimy w tym zakresie różne pomiary a także śledzimy jakiego typu badania pojawiają się na Polskim rynku i w prezentacji podzielimy się wynikami różnych badań ale również pokażemy jak wykorzystywać tę wiedzę w codziennej pracy z kampaniami.
5 mitów ze świata mediów czyli nie daj się zwieść (zbyt) prostym historiom.
Joanna Kopeć, Research & Insights Lead, Nielsen
Żyjemy w erze obfitości nie tylko mediów i treści ale i wskaźników, danych, liczb. Do walki o czas i uwagę widza włączają się coraz to nowi gracze, których rozkwit w Polsce przypada na ostatnie lata. W swoim wystąpieniu chce rozprawić się z kilkoma mitami na temat mediów wideo i kierunków ich rozwoju w Polsce.
Modelowanie 2.0 – korzyści płynące z MMM i atrybucji.
Patrycja Hebrowska-Tytro, Head of Analytics, Kantar Polska
W kontekście dynamicznych zmian na rynku oraz zmierzchu plików cookies, coraz mocniej rozbrzmiewa rozdźwięk pomiędzy potrzebami marketerów a rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Czas na przeprowadzenie transformacji również w obszarze pomiaru i optymalizacji aktywności mediowych, biorąc garściami to, co najlepsze z różnych dotychczas wykorzystywanych podejść.
Pomiar efektywności komunikacji digital poza standardowymi metrykami.
Karolina Chołuj, Consumer Insights Manager, Reckitt
Michał Szczur, Digital Activation Lead, Mindshare
Mierzenie efektywności komunikacji marketingowej prowadzonej w internecie często jest utożsamiane bezpośrednio ze wskaźnikami mediowymi. W związku z tym ocena celów prowadzonych kampanii w digitalu najczęściej zatrzymuje się na poziomie działań mediowych, a nie na poziomie założeń komunikacyjnych czy biznesowych, a osiągnięcia „mediowe” są (mniej lub bardziej słusznie) często ekstrapolowane do opisu realizacji celów komunikacyjnych i marketingowych. Wystąpienie „Pomiar efektywności komunikacji digital poza standardowymi metrykami” zwraca uwagę, że w mierzeniu efektywności działań digital oprócz monitoringu wskaźników mediowych możliwe do wykorzystania są także inne rozwiązania badawczo-analityczne, które pozwalają na interpretację wyników prowadzonych kampanii w bliższym związku z KPIs marketingowymi i biznesowymi.
Badanie uważności w konsumpcji contentu.
Tomasz Wileński, CEO, iSlay
Uważność, którą słownik języka polskiego definiuje jako: „cechę kogoś, kto robi coś, będąc skupionym i dokładnie obserwując przedmiot czynności, bądź towarzyszącą jej sytuację”, stała się środkiem do celu jakim jest zainteresowanie i przekonanie klientów do naszej oferty. Prezentacja przedstawia jak mierzyć uważność w content marketingu stosując odpowiednie miary.
Skąd przychodzi zaangażowany użytkownik? Analiza źródeł ruchu.
Dorota Mroczkowska, Kierownik Projektów Analitycznych, Polska Press
Użytkownika można profilować na wiele sposobów wykorzystując w analizie wskaźniki ilościowe i jakościowe. Jakimi cechami charakteryzuje się zaangażowany użytkownik i z jakich źródeł ruchu możemy go pozyskać?
Badania AI w Polsce i na świecie AI – uważność i badanie.
dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, Dyrektorka Centrum Inteligentnych Technologii, Uniwersytet Łódzki
Karolina Stępczyńska, Head of Video & Ad grid, Burda Media
Podzielimy się planami nowego badania z dziedziny AI, które chcemy uruchomić w Polsce. Przybliżymy także jedno z najnowszych badań AI z globalnej perspektywy. W kilku kluczowych podpunktach: co już wiadomo o podejściu marketerów do AI, co chcemy wiedzieć więcej oraz gdzie są wyzwania w tego typu badaniach.
Panel dyskusyjny 2: Attention – dyskusja o sposobach pozyskiwania zaangażowanych userów z różnych źródeł ruchu.
Stanisław Iwanowski, Client Partner i główny analityk contentu, iSlay
Katarzyna Kabiesz, Head of Insights CEE, Teads
Dorota Mroczkowska, Kierownik Projektów Analitycznych, Polska Press
Tomasz Wileński, CEO, iSlay
Michał Zajdel, Head of Digital & Media CEE, Kantar
Paneliści będą rozmawiać o tym, jak ocenić czy użytkownicy są zaangażowani i jak sprawdzić skąd przychodzą? Dyskusja w Panelu pozwoli poznać punkt widzenia wydawcy, agencji i firm badawczych, które na codzień zajmują się analizowaniem zachowania użytkowników internetu. Panel poprowadzi Tomasz Wileński.
Czy na pewno dbamy o bezpieczeństwo marki? – badania i rozwiązania.
Anna Gruszka, Industry Director, Teads
Uwaga użytkowników rośnie także wtedy, kiedy pojawiamy się w zagrażającym marce kontekście. Czy nie zapomnieliśmy o brand safety? Prezentacja wybranych zagadnień z najnowszego badania rynku dla programu jakości reklamy cyfrowej – Qualid.
Wyzwanie dla outdooru – mierzymy masy czy jednostki?
Bartosz Barański, Chief Data Officer, Ströer
Badania Outdooru przez lata stanowiły duże wyzwanie, ale dzisiejsze technologie pozwalają mierzyć OOH z różnych perspektyw. Możemy skupić się na dowolnym widzu lub analizować masy. Wystąpienie skupi się na tym jakie możliwości dają oba podejścia ale i jakie niosą za sobą pułapki.
Podsumowanie
Tomasz Wileński, CEO, iSlay
W dzisiejszym dynamicznym i przeładowanym informacjami świecie, walka o uwagę użytkowników jest coraz większa, stąd też uważność stała się kluczem do przyciągania i utrzymania ich zainteresowania. Pierwsza konferencja Grupy Roboczej Badania IAB Polska zostanie poświęcona najważniejszemu trendowi marketingowemu ostatniego czasu, czyli uważności oraz sposobom jej badania, w odniesieniu do różnych działań komunikacji marketingowej.
Anna Dzierzędzka
Connection Planning & Media Director Central Europe, Prezeska Polskiej Organizacji Reklamodawców
PepsiCo
dr Dominika Kaczorowska-Spychalska
Dyrektorka Centrum Inteligentnych Technologii
Uniwersytet Łódzki
Dodatkowe rabaty
Rabaty dotyczą posiadaczy certyfikatów DIMAQ wskazanych imiennie.
DIMAQ Employer
-100zł netto
Rabat dla posiadaczy certyfikatów DIMAQ zatrudnionych w firmach ze statusem DIMAQ Employer
Certyfikat DIMAQ
-50 zł netto
Rabat dla posiadaczy certyfikatów DIMAQ, którzy NIE są zatrudnieni w firmach ze statusem DIMAQ Employer
Masz pytania?
Skontaktuj się w sprawie ZAKUPÓW GRUPOWYCH oraz wszelkich pytań związanych z wydarzeniem.
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadacze certyfikatów otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział. DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych. Więcej informacji TUTAJ.