07.04.2022 konferencja online
Idea konferencji
Ideą konferencji jest pokazanie jak zmienia się oblicze public relations i jakie konsekwencje oraz trendy klarują się na podstawie tych przemian. Jako praktycy komunikacji pragniemy przybliżyć najciekawsze zjawiska, zagadnienia oraz przedstawić świat public relations z naszej perspektywy.
Podczas wydarzenia

IAB HowTo: Boost your digital PR in 2022

Dowiesz się

jak korzystać z dostępnych danych i informacji by tworzyć efektywne kampanie  komunikacyjne;   posłuchasz o roli sztucznej inteligencji w komunikacji –wielkich możliwościach i potencjalnych zagrożeniach jej wykorzystania

Zobaczysz

doświadczonych ekspertów public relations działających po stronie największych marek i agencji PR, którzy podzielą się świeżymi case studies i pomysłami na działania w obecnym otoczeniu marki

Poznasz

sposoby mierzenia kampanii PR obejmujących różne kanały komunikacji; odkryjesz możliwości wykorzystania influencer marketingu w komunikacji public relations

Nauczysz się

integrowania działań PR z marketingiem online;  optymalizacji kampanii PR pod kątem ich widoczności w punktach styku z konsumentem w sieci

Dla kogo?
  • Marketerów i specjalistów komunikacji, którzy codziennie stają przed nowymi wyzwaniami, reagują na burzliwe wydarzenia i dopasowują komunikację do zmieniających się oczekiwań odbiorców

  • Content managerów, którzy chcą budować skuteczny przekaz: newsowy, ekspercki wciągający konsumentów do gry z marką

  • Specjalistów PR, zainteresowanych realizacją działań zintegrowanych ze środowiskiem digital, przynoszących mierzalny efekt w procesie budowania świadomości i wizerunku marek i organizacji

Pozostało

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Agenda
10:00
Przywitanie
10:10 

PR + marketing = jak z digitalu wycisnąć jeszcze więcej! 1/2

opis

W dobie marketingu online rośnie rola i znaczenie działań PR, które znajdują coraz szersze zastosowanie jako:
– istotny element działań zmierzających do pozyskania klientów na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego,
– sposób efektywnego przebijania się z komunikatami marki w niespotykanym wcześniej natłoku informacji,
– realizowanie działań z naciskiem na brand safety, co w obecnym realiach społeczno-polityczno-gospodarczych nabiera szczególnego znaczenia,
– ważne narzędzie inbound marketingu, pozwalające docierać do konsumentów odrzucających przekaz reklamowy i poszukujących rzetelnych, wyczerpujących informacji w zaufanych źródłach.
Z dwuczęściowego wystąpienia dowiecie się m.in.:
– na czym właściwie polega digital PR i jak dzięki niemu wycisnąć najwięcej z działań marketingowych?
– czy marketerzy „portafią w PR”? Czy korzystają z możliwości, jakie daje PR i rozumieją jego działanie?

 

Joanna Berlińska,
Head of Growth, Founder, Lightscape

10:35

Działania PR w burzliwym otoczeniu. Jak wykorzystywać szanse i chronić brand, wykorzystując dane i dostępne informacje?

opis

Realizowanie strategii komunikacji w obecnych realiach staje się coraz trudniejsze. Marki napotykają na duże szanse, ale jednocześnie na ich drodze pojawiają się niespotykane dotąd ryzyka wizerunkowe.
Bezcennym źródłem wiedzy przy określaniu nastrojów publiczności i dopasowywaniu komunikacji do jej oczekiwań są informacje o zachowaniach użytkowników i ich preferencjach. Skąd czerpać te informacje? Niedocenianą skarbnicą wiedzy są zasoby, do których większość marek ma dostęp, np.: analityka zachowań użytkowników w kanałach własnych marki, np. w social mediach czy na stronie www. Niezwykle pomocne jest także sprawdzanie preferencji użytkowników poprzez metody takie jak testy A/B, czy beta testy komunikacji w mikro skali. W czym pomogą nam technologie, a gdzie powinniśmy bazować na ludzkiej wiedzy i intuicji?

Piotr Frankowski,
Head of Customer Advisory, SAS

11:00 

Walka z dezinformacją – arsenał PR-owca

 

opis

Rozwój nowych technologii to prawdziwy raj dla dezinformacji i propagandy. Nie są to nowe zjawiska, mają się w końcu dobrze od tysiącleci, ale dopiero teraz zyskały warunki (i narzędzia) by rozwijać się w tak zatrważającym tempie i na tak bezprecedensową skalę. Są i dobre wiadomości. Nasilenie się tych zjawisk w ostatnim czasie wywołało reakcję – dynamiczny rozwój działań i narzędzi służących do ich zwalczania, a te warto by znalazły się w arsenale dzisiejszych PR-owców. Pierwszy, ważny krok w walce z dezinformacją to przyznanie, że i my na manipulację nie jesteśmy odporni

Sabina Figarska,
Head of Brand Practice, Solski Communications

11:25

PRZERWA

11:40

Co nam dają maszyny? Problemy czy przyszłość PR?

opis

Prelegenci wchodzą w rolę reporterów, ekspertów ds. komunikacji słownej i wizualnej, którzy odkrywają tajniki dziedziny, z której na co dzień korzystają jako użytkownicy a nie jej twórcy. W ten sposób pragną zachować obiektywizm – przybliżyć tematykę, zaprezentować jej zalety oraz sposoby zastosowania praktycznego AI (machine learning), jak i potencjalne wady czy zagrożenia.
Prezentację wzbogacają, oprócz treści merytorycznych, również liczne przykłady z życia różnorodnych firm i organizacji. Wartością dodaną są cytaty (lub video cytaty) wprost od ekspertów – twórców z obszaru AI i machine learning.

Marta Andreasik,
PR Manager, Huuuge Games

Adam Radoliński,
Creative Producer, Huuuge Games

12:05 

Cyfrowe rewolucje – czyli o tym, jak z pomysłem i skutecznie łączyć edukację z budowaniem wizerunku

opis

Dać przedsiębiorcom bezpłatny dostęp do wiedzy, zainspirować, a na koniec przeprowadzi w ich firmach prawdziwą e-transformację. To cele kampanii społecznej mBanku – Cyfrowe Rewolucje. Projekt powstał w odpowiedzi na trudne do przewidzenia i zmieniające rzeczywistość wydarzenia związane z pandemią Covid-19. Prezentacja będzie mieć formę case study.

Emilia Kasperczak,
Ekspert ds. relacji z mediami, mBank

12:30

Influncer marketing vs pr – jak mierzyć efekty kampanii obejmującej różne kanały

opis

W dobie digitalizacji mediów komunikacja PR zmieniła się – nie są to już jednokierunkowe działania lecz wielopoziomowa i wielowątkowa komunikacja na różnych platformach, które wzajemnie się uzupełniają. Na znaczeniu zyskuje influencer marketing, który jest doceniany przez coraz szersze grono speców od komunikacji. Stoimy obecnie przez wyzwaniem, jak skutecznie i efektywnie określać mierzalność kampanii, które obejmują różne kanały komunikacji.

Justyna Oracz,
Head of Communications, WE!RE FANTASY

Damian Wilk,
Key Account Manager, WE!RE FANTASY

12:55 

Kiedy sztuczna inteligencja zastąpi PR-owca? 

opis

O teraźniejszości sztucznej inteligencji, o tym jak powstaje, gdzie już jest i o czym nie można zapomnieć przy jej tworzeniu. 

 

Olga Sztuba,
Communication Manager, Google

13:20

LUNCH

14:10

10 najbardziej typowych błędów popełnianych w pomiarze PR (na przykładach z życia wziętych)

opis

Mierzenie skuteczności działań public relations ciągle jeszcze sprawia nam kłopoty. Najbardziej widoczne stają się one wtedy, gdy prowadzący działania PR startują w konkursach i próbują wykazać efekty swoich działań. Brak jasno sprecyzowanych celów, pomiar niezgodny z wyznaczonym celem, stosowanie nieadekwatnych wskaźników czy narzędzi pomiaru to tylko kilka powtarzających się problemów. Sam opis zrealizowanego projektu też często nastarcza trudności – wydaje się zrozumiały autorowi, ale jest niejasny dla czytelników. To tylko kilka przykładów wyzwań w komunikacji pomiaru. Jak sobie z nimi poradzić? Podpowiem kilka pomysłów.

Anna Miotk,
Dyrektor ds. komunikacji, PBI

14:35 

Google prawdę Ci powie, czyli wykorzystanie danych z kanału online w tworzeniu komunikacji dla marek z tzw. branż trudnych. Case study sektora zarządzania wierzytelnościami

opis

Komunikacja marek czy konkretnych produktów spełniająca swój cel, a która pomijałaby analizowanie potrzeb grup docelowych, obecnie właściwie nie istnieje, a przynajmniej należy uznać, że nie powinna funkcjonować w 2022 roku. Co więcej, nie wystarczy tylko zaprojektować i wdrożyć taką komunikację, by odnosiła sukces. Musi być cały czas poddawana weryfikacji, zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami konsumentów. Istnieją branże, które prawdziwość tej tezy testują na co dzień. Jedną z nich jest branża zarządzania wierzytelnościami. Analiza zapytań pozostawianych przez osoby zadłużone w przeglądarce Google, komunikacji w kanale online, która jest udziałem firm antywindykacyjnych szkodzącym dłużnikom, analiza wpisów na forach internetowych dedykowanych zadłużonym konsumentom. To tylko początek listy źródeł danych, które muszą być regularnie weryfikowane przez marki z sektora zarządzania wierzytelnościami. Jak je wykorzystać w efektywnej komunikacji z interesariuszami i w kreowaniu pozytywnego wizerunku windykacji, pokazuje przykład firmy Intrum.

Agnieszka Jagusiak,
Marketing Manager, Lightscape

15:00

Równość płci, inkluzywność czy przełamywanie tabu – subiektywny przegląd trendów w najlepszych kampaniach Cannes Lions 2021 i nie tylko

opis

Marta Wojciechowska,
Senior PR Manager, Nutricia

15:25 

PR + marketing = jak z digitalu wycisnąć jeszcze więcej! 2/2

opis

W dobie marketingu online rośnie rola i znaczenie działań PR, które znajdują coraz szersze zastosowanie jako:
– istotny element działań zmierzających do pozyskania klientów na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego,
– sposób efektywnego przebijania się z komunikatami marki w niespotykanym wcześniej natłoku informacji,
– realizowanie działań z naciskiem na brand safety, co w obecnym realiach społeczno-polityczno-gospodarczych nabiera szczególnego znaczenia,
– ważne narzędzie inbound marketingu, pozwalające docierać do konsumentów odrzucających przekaz reklamowy i poszukujących rzetelnych, wyczerpujących informacji w zaufanych źródłach.
Z dwuczęściowego wystąpienia dowiecie się m.in.:
– na czym właściwie polega digital PR i jak dzięki niemu wycisnąć najwięcej z działań marketingowych?
– czy marketerzy „portafią w PR”? Czy korzystają z możliwości, jakie daje PR i rozumieją jego działanie?

Łukasz Majewski,
Head of PR & Communications, VMLY&R

15:50

ZAKOŃCZENIE
Prelegenci
Marta Andreasik

PR Manager, HuuugeGames

Marta Andreasik: PR Manager w Huuuge Games, globalnego producenta i wydawcy gier free-to-play na urządzenia mobilne, notowanego na Giełdzie Papierów Wartościowych. Ekspertka komunikacji i PR z 15-letnim doświadczeniem, której pasją jest CSR. Przez 9 była związana z Kompanią Piwowarską, gdzie pełniła rolę kierownika ds. komunikacji zewnętrznej. Prawdziwe zwierzę sceniczne! W KP miała występowała m.in. jako rzecznik marki Lech na scenie Najpiękniejszego Festiwalu Świata czyli Pol’and’Rock oraz w materiałach telewizyjnych. Przed dołączeniem do KP pracowała w agencji PR Weber Shandwick a jej klientami byli m.in.: The Walt Disney Company, USP Zdrowie czy Nespresso. Jest absolwentką ekonomii i dziennikarstwa w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz studiów licencjackich w University of Salford, Manchester i na Uniwersytecie SWPS (Certified Translations). Prywatnie @mamasubiektywnie – mama Amelki i Tymka, pasjonatka zdrowego życia, biegów, tańca i w zasadzie wszelkich sportów.

Adam Radoliński

Creative Producer, Huuuge Games

Adam Radoliński – Adam Radoliński – Creative Manager w Huuuge Games, w notowanej na warszawskiej GPW firmie producenckiej o globalnym zasięgu i wydawcy gier free-to-play na urządzenia mobilne,
Dziennikarz i ekspert w budowaniu strategii komunikacyjnych dla firm z przestrzeni Tech, Gaming & Art. Międzynarodowe doświadczenie zdobywał pracując m.in. w ZEA, Bahrajnie, Omanie, Japonii, UK i Irlandii. Od nad 15 lat związany z branżami kreatywnymi, tworzył i współprodukował kampanie dla takich marek The Walt Disney Company, Dubai Road and Transport Authority, Swarovski, Dubai Film Festival. Jest absolwentem stosunków międzynarodowych oraz Komunikacji i PR na Uniwersytecie Wrocławskim.
Jego pasją pozostaje teatr, performance oraz sztuki wizualne.

Joanna Berlińska
Head of Growth, Founder Lightscape

Założycielka i współwłaścicielka agencji marketingowej Lightscape, specjalizującej się w działaniach digital PR. Szefowa Grupy Roboczej Public Relations w IAB Polska. Trenerka wystąpień medialnych. Ekspertka w dziedzinie wizerunku. Wspólnie z zespołem rozwija platformę technologiczną do realizacji działań digital PR i projekt B+R skupiony na działaniach Digital PR z wykorzystaniem mechanizmów SEO. Z branżą PR związana od 2004 r. Autorka licznych artykułów z obszaru marketingu. Specjalizuje się w komunikacji marek technologicznych i finansowych. Do grona marek, z którymi współpracowała, należą m.in. Intrum, ABB, CEDC, Grupa Inelo, PKO Leasing, Librus, Linux, Aviva, Idea Bank, Expander, Łódź Design Festival, GFT, Manufaktura, Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Medyczny w Łodzi, UMCS w Lublinie. Ukończyła Międzynarodowe stosunki gospodarcze, Marketing oraz studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania na Uniwersytecie Łódzkim.

Marta Wojciechowska

Senior PR Manager, Nutricia

W Nutricia odpowiada za PR marek żywności dla niemowląt i małych dzieci oraz Influencer Marketing. Specjalizuje się w działaniach z zakresu Brand PR, z branżą związana od ponad 15 lat. Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Warszawskim, a także (ze względu na zainteresowania prywatne) studiów podyplomowych Historia i Kultura Żydów Polskich na tej samej uczelni. Wierzy, że komunikacja to nie tylko storytelling, ale przede wszystkim storydoing – bo bez autentyczności nie ma szans na budowanie silnych i spójnych marek.

Justyna Oracz
Head of communications, WE!RE FANTASY

Justyna Oracz, Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Aktualnie Head of communications w WE!RE FANTASY, gdzie zajmuje się komunikacją w obszarze influencer marketingu. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze gamingu i nie tylko. Potrafi skutecznie łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Damian Wilk

Key Account Manager w WE!RE FANTASY,

odpowiada za budowania trwałych relacji biznesowych z klientami oraz twórcami.  Doświadczenie zdobywał planując i wdrażając kampanie marketingowe w Europie i kraju współpracując z największymi markami ze świata gamingu i technologii.

Agnieszka Jagusiak
Marketing Manager, Lightscape

Marketing Manager w agencji Lightscape, w której prowadzi działania zespołu Finance. Posiada doświadczenie w obsłudze firm z sektora finansowego, technologicznego, nieruchomości komercyjnych, także w obszarze employer brandingu. Pracowała m.in. dla: Expander Advisors, Avivy, Związku Firm Pośrednictwa Finansowego, Polskiego Związku Zarządzania Wierzytelnościami, Tak Care, Linux Polska.

W Lightscape odpowiada m.in. za kompleksową obsługę Intrum, lidera w branży zarządzania wierzytelnościami, w zakresie komunikacji zewnętrznej, public affairs, employer brandingu czy konsultingu marketingowego.
Z PR związana od wielu lat. Uważa, że kryzysy w HR nie istnieją, tylko ciekawe wyzwania! Prywatnie miłośniczka seriali i dobrej kawy.

Sabina Figarska

Head of Brand Practice, Solski Communications

Praktyk PR od ponad dwóch dekad – specjalizuje się w doradztwie strategicznym, jest ekspertką komunikacji kryzysowej. Zwolenniczka komunikacji zintegrowanej, z entuzjazmem obserwuje trendy PR w dobie rewolucji cyfrowej. Nadzoruje krajowe i międzynarodowe projekty komunikacyjne, prowadzi szkolenia mediowe i kryzysowe. W pracy swojego zespołu szczególny nacisk kładzie na zrozumienie zagadnień konsumenckich i biznesowych, jako warunek efektywności podejmowanych działań PR. Do grona marek z którymi współpracowała należą m.in. Amazon, Auchan, Mastercard, Dior, Empik Media&Fashion, Dilmah, Grycan, Lavazza, Colgate-Palmolive, Burger King, Pizza Hut, KFC, Smyk, Britax-Romer, Roca, Bosh/Siemens, Gaggenau, Forte, Indesit, i in.

Anna Miotk
Dyrektor ds. Komunikacji, PBI

Od 2014 jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.

Łukasz Majewski
Head of PR & Communications,  VMLY&R

Head of PR & Communications polskiego oddziału agencji VMLY&R. Trener biznesu i konsultant z zakresu komunikacji. Wykładowca akademicki i przez 10 lat opiekun merytoryczny studiów podyplomowych na kierunku „Nowy PR” w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Pomysłodawca i współorganizator spotkań dla praktyków PR oraz projektów badawczych branży PR – Komu Komunikacja. Stały prelegent konferencji branżowych oraz autor artykułów eksperckich. Odpowiadał za działania PR-owe kampanii nagradzanych m.in. statuetkami konkursów Cannes Lions, D&AD, Innovation, KTR, MIXX Awards czy Kampania Społeczna Roku. Z branżą PR związany od 2003 roku. Wierzy, że w public relations najważniejsze są relacje, a podejście H2H powinno być wpisane we wszelkie działania komunikacyjne.

Piotr Frankowski

Head of Customer Advisory, SAS

Odpowiada w polskim oddziale SAS Institute za obszar Customer Advisory. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w doradztwie, projektowaniu i wdrażaniu innowacyjnych modeli biznesowych i rozwiązań mających na celu maksymalizację customer experience w obszarach bankowości, consumer finance, płatnościach, branży handlowej i e-commerce. Wcześniej pracował w Empiku, w którym odpowiadał za budowę i rozwój ekosystemu lojalnościowego i subskrypcyjnego oraz w mBanku, gdzie wprowadzał na rynek kredyty konsumpcyjne oraz innowacyjne rozwiązania m.in. w obszarze płatności elektronicznych. Spędził też 8 lat w firmie doradczej EY, gdzie odpowiadał za rozwój, zarządzanie projektami i usługi doradcze dla sektora finansowego. Ukończył organizację i zarządzanie na Politechnice Łódzkiej, jest również absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Strathclyde University w Glasgow.

Emilia Kasperczak

Ekspert ds. relacji z mediami, mBank

Ekspertka ds. komunikacji z mediami z 14-letnim doświadczeniem w branży PR, z czego ponad 11 lat w sektorze finansowym. Była współodpowiedzialna m.in. za komunikację rebrandingu mBanku, projektu Orange Finanse i wdrożenie w banku polityki węglowej. Od ponad dwóch lat prowadzi kampanie edukacyjną Cyfrowe Rewolucje. Na co dzień zajmuje się również komunikacją kryzysową. Z wykształcenia psycholog i psychoterapeuta.

Olga Sztuba

Communication manager w Google.

Czuwa nad komunikacją w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i Rumunii, rozwijając jednocześnie zainteresowania nad rozwojem i etyką sztucznej inteligencji w ramach zespołu Responsible Innovation. Bliskie jej sercu są też tematy Diversity, Equity and Inclusion, zwłaszcza w codziennej pracy PRowca. 

Wcześniej pracowała wiele lat w Wietnamie (w dyplomacji), jeszcze więcej w Hiszpanii (jako osoba odpowiedzialna za komunikację startupu z branży telewizyjnej), prowadziła kreatywny butik komunikacyjny oraz w Walk PR i Weber Shandwick. 

Cennik
– 50 zł netto dla osób posiadających ważny certyfikat DIMAQ
(20 punktów recertyfikacyjnych DIMAQ za udział w konferencji)
Powyższe rabaty nie łączą się.
Zakupy grupowe:

Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485

Partnerzy medialni

Współpraca

Akredytacja

Serwis stworzony przez red-studio.eu