Programmatic

behind the scenes

7 listopada 2019,
Centrum Konferencyjne West Gate, Al. Jerozolimskie 92, Warszawa

Idea konferencji

Konferencja IAB HowTo: Programmatic – behind the scenes to solidna dawka wiedzy na temat działania ekosystemu programmatic oraz możliwości jego wykorzystania w strategii promowania produktów i usług każdego biznesu.

Podczas wydarzenia

IAB HowTo: Programmatic – behind the scenes

U

Dowiesz się

jak od stronny dostawcy powierzchni wygląda proces optymalizacji sprzedaży w programmatic, jakie możliwości kontroli nad reklamami ma wydawca, przed jakimi wyzwaniami stawiani są kupujący w modelu programmatic w obliczu zmian technologicznych takich jak blokady third party cookies czy zmiany modelu aukcji.

Zobaczysz

przykłady wykorzystania programmatic w działaniach marketingowych

Poznasz

proces realizacji kampanii programmatic przez agencję oraz sposób przejścia na działania programmatic in-house

Z

Nauczysz się

w jaki sposób wykorzystać prgrammatic do realizacji celów biznesowych twojej organizacji

Dla kogo?

Na konferencję zapraszamy osoby zaangażowane w projekty z obszaru marketingu online w tym e-commerce, zarówno początkujące jak i średnio-zaawansowane w temacie reklamy programmatycznej

Pozostało

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Agenda

08:15

Rejestracja Uczestników i poranna kawa

08:50

Oficjalne otwarcie konferencji i powitanie

09:00

Programmatic – Intro
+ Opis
Czy świat programmatic faktycznie jest tak skomplikowany i trudny do
zrozumienia? Jak to wszystko działa, kto, kiedy i od kogo kupuje i
najważniejsze… za ile? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedzi w intro
do świata programmatic.
Radosław Gołąb
Director of Advertising Business Development, Gemius

09:20

Ze świata RTB: nowy protokół i większa transparentność sprzedawców
+ Opis
Jak aktualnie wygląda komunikacja pomiędzy graczami w programmaticu, dlaczego potrzebujemy przebudować obecny model? Jakie są propozycje rozwiązań dedykowane dla strony zakupowej i sprzedażowej? O ads.txt i co robimy dalej aby poprawić transparentność łańcucha dostawców?
Jacek Malesa
Head of Service CEE w Smart AdServer, SMART

09:40

Unified Auction – czyli jak optymalizować przychody wydawcy. Case study z wdrożenia Header Biddingu i Unified Auction.
+ Opis
Header Bidding od podszewki. Jakie rozwiązania istnieją obecnie i jak wydawcy optymalizują monetyzację swoich powierzchni łącząc wszystkie żródła popytu.
Małgorzata Kmieciak
SMART

09:55

Czy to koniec ery ciasteczek?
+ Opis
Ciasteczka były znanym i lubianym w świecie reklamowym sposobem w jaki przechowywano informacje o użytkowniku. Cóż dalej jeszcze są, jednak małe trzęsienie ziemi jakie zafundował całemu światu reklamowemu Firefox zwiastuje koniec ery wszędobylskich cookiesów. Co wydarzy się dalej? Co zastąpi ciasteczka? A może one wcale nie odejdą? Jak poradzi sobie rynek? Jesteśmy świadkami sporych zmian. Nowa rzeczywistość już się rozpoczęła i dotknie wszystkich użytkowników internetu. Jak żyć?
Radosław Gołąb
Director of Advertising Business Development, Gemius

10:10

Ewaluacja i przyszłość reklamy wideo w programatycznym modelu zakupu
+ Opis
Wideo to jeden z najdynamiczniej rozwijających się formatów w programatycznym modelu zakupu reklamy online. Na prelekcji dowiesz się, w jaki sposób marketerzy mogą bardziej świadomie podejmować decyzje dotyczące wydatków na wideo, jakie są branżowe standardy i trendy oraz jak wydajnie mierzyć skuteczność i jakość reklamy wideo.
Paulina Koroschetz
Account Manager, Xandr
Agata Gazdziak
Market Director CEE, Xandr

10:25

Przerwa

10:45

Programmatic under control, czyli szanse i pułapki po stronie wydawcy
+ Opis
Programmatic to nie tylko wpięcie się do odpowiednich platform i wystawianie faktur.
Od blokady technologii, aż po urle i kreacje, czyli jak poradzić sobie z niechcianymi reklamami wyświetlanymi na naszej powierzchni.
Jak zoptymalizować siatkę reklamową pod kątem widoczności – case study.
Wskazówki jak zarabiać więcej i jednocześnie nie zrażać użytkowników swoich witryn.
Krzysztof Czok
Członek Zarządu Społeczności

11:05

Wrażliwe kategorie reklamodawców w programmatic buying
+ Opis
Jak definiujemy reklamodawców z kategorii podwyższonego ryzyka. Co marketerom z tychże branż oferuje programmatic buying? Jakie narzędzia kontroli posiadają wydawcy?
Łukasz Bańkowski
Sales Manager, Adform

11:20

Programmatic praktycznie na przykładzie kampanii produktu specjalistycznego- Best Practice
+ Opis
Przygotowanie i realizacja kampanii programmatic specjalistycznego produktu marki premium.
Elżbieta Kondzioła
Dyrektor Sprzedaży Online, Lovemedia

11:35

Wykorzystanie danych i platform DMP w kampaniach programmatic – jak pozyskuje się informacje o Internautach i jak trafiają do marketerów?
+ Opis
Znaczenie analizy danych rośnie z roku na rok. Według eMarketera, dla 57% firm analiza Big Data jest najważniejszą technologią, w którą inwestują osoby decyzyjne w branży IT. W jaki sposób firmy technologiczne zbierają i segmentują dane o użytkownikach Internetu? Jak dane trafiają na platformy DSP, na których konfigurowane są kampanie?
Maciej Sawa
CEO, OnAudience.com
Wojciech Dwojacki
Head of Sales, OnAudience.com

11:55

Programmatic w Polsce na tle świata, Europy i regionu – najważniejsze statystki i trendy-Best Practice
+ Opis
Choć technologia programmatic wszędzie działa podobnie, jej wykorzystanie uzależnione jest w dużej mierze od specyfiki konkretnego rynku. Podczas prezentacji przedstawimy wyniki autorskich analiz stanu programmatic w Polsce na tle regionu, Europy i świata. Pokażemy kluczowe wnioski dotyczące mód i trendów oraz omówimy dobre praktyki, które naszym zdaniem powinniśmy stosować także na naszym rynku.
Nikodem Sarna
Head of International Business Development, Waytogrow
Filip Sadowski
Head of International Ad Operations, Waytongrow

12:10

Lunch

13:00

TBA
+ Opis
Jak wzbogacić kampanie programmatic dzięki zaawansowanej analityce?
Jacek Jóźwiak
Salestube
Alicja Górska
Salestube

13:20

Programmatic – wizerunek i kwestia zaufania

+ Opis

Zaufanie w biznesie jest kluczowym warunkiem. Jednak część reklamodawców nadal dość nieufnie i ostrożnie podchodzi do działań w modelu programatycznym. Z czego to wynika, skąd pojawiają się obawy i ograniczone zaufanie? Z jakimi problemamy zmagają się marketerzy i traderzy w programatycznym świecie reklamy?
Odpowiemy na pytanie, dlaczego programmatic powinien być wiodącym kanałem w działaniach digital oraz na co zwrócić uwagę aby dowieźć KPI wymagających kampanii.

Łukasz Wielądek
Havas

13:35

DCO i DMP – Ride the lightning
+ Opis
TBA
Rafał Czarkowski
Publicis Media

13:50

Wpływ wprowadzenia aukcji pierwszej ceny przez Google na sprzedaż i zakup reklamy w Internecie.
+ Opis
Google do końca Q3 2019 planuje przjeść na powierzchniach monetyzowanych przez narzędzie Ad Manager na model aukcji pierwszej ceny. Zmiana ta jest na tyle istotna, że pociągnie za sobą konieczność zmiany strategii sprzedażowej i zakupowej po stronie wydawców i domów mediowych. Przewidywany jest wzrost popularności algorytmów Bid Shadingowych, oraz wzrost znaczenia działań pricingowych po stronie wydawców. Prezentacja ta będzie miała na celu podsumowanie pierwszych obserwacji na kilka tygodni po wprowadzeniu zmiany w życie, oraz prezentacji dobrych praktyk w zakresie zakupu i sprzedaży reklam, ze szczególnym uwzględnieniem reklamy programatycznej.
Karol Jurga
Head of Customer Success Yieldbird

Marcin Gut

Head of Programmatic, Resolution

14:10

In-Game Advertising – technologia programmatic jako most łączący rozwiązania reklamowe z odbiorcami w świecie gier.
+ Opis
“Gaming oraz esport to w chwili obecnej ulubiona forma rozrywki na świecie, generująca przychody przewyższające tv, film oraz muzykę razem wzięte.
Wraz z rosnącą liczbą graczy oraz fanów esportu pojawia się pytanie jak dotrzeć do atrakcyjnej ale hermetycznej grupy odbiorców. Poprzez reklamę w grach, reklamodawcy mają szansę na komunikację z widzami w naturalnym dla nich środowisku a rozwiązania programmatic pozwalają na kontrolę tego przekazu i większą efektywność. Prezentacja będzie zawierała case study kampanii Programmatic w grach.

Arkadiusz Miegoń
Wiceprezes i Współwłaściciel, Mexad Games

14:25

Przerwa kawowa

14:40

Programmatic Audio

+ Opis

Drugie życie spotu audio, czyli nowy sposób dotarcia do użytkowników konsumujących audio online.

Adam Pachla

Head of Digital, Grupa RMF

14:55

In-Image nowy format reklamowy – case study kampanii Wella – 100% brand safety, 100% viewability.
+ Opis
Kampania ze 100% brand safety i 100% viewability. Case study kampanii Wella z wykorzystaniem nowego formatu InImage Ads i technologii image recognition.
Dmitriy Shevchenko
Dyrektor Zarządzający, Hybrid.ai CEE

15:10

Cross Device w Waszych kampaniach. Co warto wiedzieć?
+ Opis
Czym jest cross-device? W jaki sposób tworzone są profile? Jaki mogą mieć wpływ na kształt i wyniki kampanii? Czy cross-device niesie za sobą tylko szanse, czy też zagrożenia?
Jacek Wąs
Adform

15:25

Lazy being. Jakość powierzchni Wydawcy to skuteczność reklamy. Jakimi optymalizacjami wpływać na zadowolenie klientów
+ Opis
W świecie programatycznym zwykle kluczowym celem jest generowanie sprzedaży przez emisję bannerów reklamowych. Z dużą dokładnością podchodzimy do grup celowych, cen zakupu i parametrów viewability. Wydawcy dostosowują siatki reklamowe, aby podbić CTRy reklamowe ale czy wszystkie te metody są skuteczne? Jak zadbać o zadowolenie klienta – poradnik dla Wydawców i marketerów.
Beata Tłuczkiewicz
Wirtualna Polska Media
Krzysztof Markowski
Wirtualna Polska Media

15:45

TBA
+ Opis
TBA
TBA
TBA

16:00

Zakończenie

Prelegenci

Maciej Sawa

CEO OnAudience.com, należącej do grupy Cloud Technologies, jednej z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o zainteresowaniach użytkowników internetu. Firma specjalizuje się w analityce i monetyzacji danych, posiada własną technologię DMP.
Menedżer z kilkunastoletnim, międzynarodowym doświadczeniem w obszarze sprzedaży. Specjalizuje się m.in. w wykorzystaniu technologii Big Data i Sztucznej Inteligencji w marketingu cyfrowym, monetyzacji danych oraz w zastosowaniu automatycznego modelu zakupu reklam (programmatic) w kampaniach online.

Wojciech Dwojacki

Head of sales w OnAudience.com, posiada bogate doświadczenie w obszarze sprzedaży na rynkach międzynarodowych. Specjalizuje się w Big Data marketingu i monetyzacji danych. Doradza klientom w zakresie integracji danych oraz technologii służących do zwiększenia efektywności marketingu online.

Paulina Koroschetz

Account Manager, Xandr. Z wyksztalcenia prawniczka, a od 7 lat w branży digital gdzie pracowała m.in. dla niemieckich Domów Mediowych Stroer i United Internet Media oraz amerykańskiego startupu Superpedestrian w Bostonie. Od lutego 2019 pracuje w Xandr w Hamburgu (wcześniej AppNexus), gdzie aktywnie angażuje się we wspieranie Polskich Wydawców w maksymalizacji przychodów z programmatic i promowanie polskiej kultury na świecie.

Karol Jurga

W wieku 18 lat założył Sportową Agencję Informacyjną, pracował m.in. w Agorze jako Head of Social Media i Traffic Acquisition. Obecnie Head of Customer Success w Yieldbird, gdzie pracuje od 3 lat. Prywatnie fan dobrej kuchni, podróżowania i nowinek technologicznych.

Małgorzata Kmieciak

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Od ponad 10 lat związana z branżą digital; ekspert w dziedzinie marketingu online i technologii programmatic. Obecnie w Smart Adserver, jako Country Manager, odpowiada za planowanie, rozwój i wdrażanie strategii sprzedażowej w regionie CEE. Pierwsze kroki w onlinie stawiała w Google, by następnie pracować dla niezależnych firm technologicznych i przy okazji dzielić się wiedza ekspercką w zakresie digitalu i programmatica.

Jacek Malesa

Head of Service CEE w Smart AdServer. Od dekady konsultuje w IT. Rozwijał Neostradę, CRMy, szyny integracyjne, raz nawet odpowiedzialny za budżet Unii Europejskiej. 2 lat temu oddał serce Digitalowi Marketingowi. Pasjonat RTB. W Smarcie realizuje techniczne potrzeby Klientów z Europy Środkowo-Wschodniej.

Nikodem Sarna

Head of International Business Development w Waytogrow
Nikodem jest związany z marketingiem internetowym od siedmiu lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Warszawie oraz w Londynie pracując zarówno dla agencji mediowych, jak i dostawców technologii. Przed dołączeniem do Waytogrow pełnił rolę Business Development Managera w polskim oddziale Smart AdServer, wcześniej zaś współpracował z warszawskim oddziałem Starcom MediaVest Group (obecnie Publicis Media) oraz londyńskim biurem Rubicon Project.
Nikodem aktywnie uczestniczy w życiu branży publikując artykuły oraz uczestnicząc w konferencjach, także w roli prelegenta. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej, prywatnie pasjonat technologii nowych technologii, miłośnik jogi i gitarowych brzmień.

Alicja Górska

Senior Platform Sales Specialist, Salestube. Odpowiedzialna za sprzedaż technologii Google Marketing Platform w rejonie CEE oraz utrzymanie relacji z istniejącymi klientami. Jej pasją jest szeroko rozumiany online marketing, zwłaszcza rozwiązania programmatic w reklamie internetowej. Doświadczenie budowała w RTB House jako Account Manager pracując z największymi klientami z branży fashion, travel oraz electronic. Teraz pracując w strukturach Salestube – certyfikowanego partnera technologicznego i marketingowego GMP pomaga agencjom i klientom bezpośrednim uzyskać dostęp do narzędzi wchodzących w skład platformy, oraz rozwinąć działania dzięki ich wykorzystaniu.

Jacek Józwiak

Head of Marketing Platforms, Salestube. Nadzoruje pracę działu, który pozyskuje i obsługuje klientów w ramach technologii Google Marketing Platform na całym rynku CEE. Jego misją jest digital consulting na najwyższym poziomie- zarówno w zakresie programmatic in-house, technologii digital czy usług.
Z branżą internetową związany od 2009. Przed Salestube pracował w Revescore, DoubleClick (Google), gdzie obsługiwał klientów DoubleClick w Polsce i na innych rynkach w regionie CEE. Wcześniej m.in. w Goldbach Audience/ Stroer Digital Media, gdzie przez kilka lat był odpowiedzialny za adaptację i wdrażanie nowych produktów reklamowych. Od ponad trzech lat prowadzi również szkolenia i warsztaty z Display & Video 360, jest certyfikowanym trenerem Google Display & Video 360.

Agata Gaździak

Market Director CEE, Xandr . Jako Market Director odpowiadający za rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Agata jest odpowiedzialna za ewangelizację powierzchni reklamowych Microsoft w modelu programatycznym wśród kluczowych partnerów w regionie.
Agata posiada ponad 7-letnie doświadczenie w dziedzinie reklamy programatycznej, zarówno po stronie sell-side, jak i buy-side. Rozpoczęła swoją przygodę z branżą w 2012 roku, będąc odpowiedzialna za strategię i monetyzację powierzchni internetowych online w polskim odddziale Fox International Channels. Zanim rozpoczęła pracę w firmie Xandr (wcześniej AppNexus) w ramach Global Supply Evangelism Team, zyskała cenne doświadczenie w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej, pracując na stanowiskach Channel Sales Lead w firmie Microsoft oraz Business Development Manager w firmie Smart AdServer.
Prywatnie Agata jest miłośniczką podróży, jazdy na nartach i pływania, zdrowego odżywiania oraz powieści kryminalnych i szpiegowskich.

Dmitriy Shevchenko

Ekspert z wieloletnim stażem w dziedzinie digital marketingu, programmatic oraz technologii AI. Absolwent wydziału Zarządzania i Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Digital Marketingu na francuskiej Kedge Business School. Współpracował z firmami zajmującymi się się obszarem AdTech, w tym między innymi z takimi globalnymi graczami jak Google.
Shevchenko swoje doświadczenie zdobywał będąc odpowiedzialnym w polskich spółkach z obszaru AdTech za rozwój produktów i sprzedaż na terenie Europy Środowo-Wschodniej. W Hybrid.ai odpowiada za otwarcie i prowadzenie polskiego oddziału, gdzie w ciągu 1,5 roku zbudował kilkunastoosobowy zespół ekspertów od digital marketingu. Obecnie jest Dyrektorem Zarządzającym w regionie CEE i odpowiada za rozwój spółki na takich rynkach jak Polska, Węgry, Rumunia i Ukraina.

Ela Kondzioła

Online Sales Director w LOVEMEDIA, od 2017 roku szef Grupy Roboczej Programmatic przy IAB Polska, członek rady merytorycznej Raportu Strategicznego Internet 2017/2018 oraz 2018/2019, Arbiter Komisji Etyki Reklamy. Z branżą reklamową związana od 2008 roku. Doświadczenie zdobywała między innymi w Wydawnictwie AWR Wprost, Murator S.A. oraz Infor Biznes (Grupa Gazetaprawna.pl). Od 2016 roku w LOVEMEDIA, która specjalizuje się w realizacji kampanii online opartych na intencjach zakupowych i zainteresowaniach użytkowników. Prywatnie pasjonatka jeździectwa.

Krzysztof Markowski

Wirtualna Polska Media

Z wykształcenia chemik i politolog. Z zamiłowania pragmatyczny marketer, który sukcesu upatruje w technologii i dobrej analityce. Od 10 lat w Wirtualnej Polsce, gdzie obecnie odpowiada za obszar technologii Programmatic/RTB. Wykładowca Collegium Civitas oraz panelistka wielu konferencji branżowych. Prywatnie fanka szybkich rowerów i biegów długodystansowych.  

Radosław Gołąb

Director of Advertising Business Development, Gemius

Z branżą reklamy online związany od ponad 13 lat. W Gemiusie od 2014 roku.
W roli Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu Reklamowego zajmuje się rozwojem produktu skierowanego dla wydawców – adserwera AdOcean, dostępnego na 19 rynkach. Wielki orędownik i fan programmatic. Jest odpowiedzialny za stworzenie oraz wprowadzenie na rynek AdOcean SSP. Prowadzi szkolenia oraz wykłady dotyczące technologii programmatic oraz zarządzania kampaniami reklamowymi w internecie. Członek Grupy Roboczej IAB dotyczącej
programmatic. Wcześniej zajmował się rozwijaniem oferty reklamowej wideo wydawców w firmie brokerskiej Atmedia. Prywatnie wielbiciel podróży, były zawodnik futbolu amerykańskiego, motocyklista oraz triathlonista.

Krzysztof Czok

Członek Zarządu Społeczności

Karierę zawodową rozpoczynał w outdoorze, a od 12 lat jest związany ze spółkami internetowymi należącymi do Rafał Agnieszczaka. 
Aktualnie jako Board Member sieci Społeczności zarządza działem klientów bezpośrednich, sieci afiliacyjnych, programmatic, traffic, IT oraz wydawców. Odpowiada za wdrożenie i rozwój narzędzia tri-table integrującego kanał tradycyjny z programmatic. Ekspert IAB Polska w obszarze Programmatic. Absolwent Informatyki i Ekonometrii oraz Socjologii na Politechnice Śląskiej, a także studium podyplomowego z Analityki Finansowej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.

Łukasz Bańkowski

Sales Manager, ADFORM

Od 4 lat odpowiada w Adform za konsulting oraz relacje z wydawcami w Polsce i regionie CEE. Wykorzystuje kompetencje biznesowe i technologiczne, umożliwiając dostawcom powierzchni i danych generowanie optymalnych przychodów przy wykorzystaniu modelu programmatic. Wcześniej przez 4 lata pracował w Agorze, między innymi jako kierownik projektów online Wyborcza.pl.

Arkadiusz Miegoń

Wiceprezes i Współwłaściciel, Mexad Games

Wiceprezes i współwłaściciel agencji Mexad Games. Z branżą reklamową związany od ponad dekady. Juror konkursów branżowych, wielokrotny panelista oraz prelegent na konferencjach z zakresu reklamy. Autor komentarzy i analiz rynkowych. W Mexad Games pełni rolę dyrektora zarządzającego i eksperta ds. performance marketingu.

Jacek Wąs

ADFROM

Z reklamą online związany od 2011 roku. W Adform od ponad 3 lat doradza reklamodawcom i agencjom w zakresie strategii programmatic i wykorzystania narzędzi ad tech. Obecnie kieruje zespołem konsultantów w regionie CEE i MEA. Poprzednio w Starcomie pełnił rolę koordynatora działań́ w kanale online dla klienta z branży telekomunikacyjnej.

Filip Sadowski

Head of International Ad Ops

Z reklamą internetową związany od ponad pięciu lat. Pierwsze kroki stawiał w spółce technologicznej rozwijającej swój własny adserver, jednak większość doświadczenia zdobywał pracując u wydawców. Przed dołączeniem do Waytogrow odpowiadał za zarządzanie technologiami reklamowymi w Gremi Media oraz w grupie Interia. Aktywny członek Grupy Roboczej IAB Programmatic.
Wolny czas spędza głównie podróżując i oddając się swojej drugiej pasji, e-sportowi.

Adam Pachla

Head of Digital, Grupa RMF

Odpowiedzialny za rozwój oferty internetowej, w Grupie RMF. Ekspert w zakresie reklamy audio online. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży reklamy internetowej. Pracował między innymi w agencji 140 Media (przedstawiciel Twittera w Polsce) biurach reklamy Polsat Media, Polska Press. Absolwent Zarządzaniu i Marketingu na Uniwersytecie Warszawskim.

Marcin Gut

Yieldbird

Cennik

Posiadacze aktualnych certyfikatów DIMAQ otrzymują dodatkowo rabat -100 zł netto

Zakupy grupowe:

Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485

Sponsorzy

Partnerzy medialni

Akredytacja

Serwis stworzony przez red-studio.eu