25 STYCZNIA 2023

Four Points by Sheraton Warsaw Mokotów – ul. Suwak 7b, Warszawa

Idea konferencji

Pandemia, Wojna, Kryzys – takiego zestawienia wydarzeń w krótkim czasie nikt nie zakładał. Wszystkie wymienione czynniki istotnie wpływają na zachowania konsumentów. Smartfon, jako kluczowy touchpoint w procesie zakupowym, rejestruje te zmiany najszybciej i najbardziej precyzyjnie. Jako Grupa Robocza Mobile IAB Polska podzielimy się z Państwem naszymi obserwacjami, w jaki sposób wykorzystać technologie oparte o mobile, aby ułatwić konsumentowi dokonanie zakupu zarówno w świecie offline, jak i online.

Podczas wydarzenia

IAB HowTo: Make Customer Journey More Efficient?

Dowiesz się,

jak zwiększać efektywność działań w sprzedaży retail dzięki wykorzystaniu innowacyjnych strategii i narzędzi omnichannel

 

Zobaczysz,

skalę zmian i nowe trendy w zachowaniach konsumentów, które wpływają na skalę zakupów Twoich produktów

 

Poznasz,

opinie i case studies z wielu źródeł, którymi możesz się inspirować

 

Nauczysz się,

rozpoznawać obszary komunikacji marketingowej, które otwierają nowy potencjał w zwiększaniu sprzedaży

 

Dla kogo?

Wydarzenie przeznaczone jest dla wszystkich przedstawicieli branży retail i FMCG, którzy interesują się najnowszymi trendami oraz chcą dowiedzieć się, jak docierać do klientów zarówno tych tradycyjnych, jak i e-retailowych.

 

Pozostało

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Agenda

09:00

Rejestracja

BLOK 1 • CONSUMER INSIGHT – identyfikujemy nowe trendy w zachowaniu użytkowników

09:30

Powitanie

Tomasz Szulkowski

09:40

Zmiany w konsumpcji Internetu: 2022 vs 2021

opis

Cyfrowy Media landscape za 2022 rok.

Michał Szczur,
Mindshare

10:00

Makrospojrzenie na zmianę zachowań konsumenckich.

opis

Wystąpienie poruszy obraz zmian w zachowaniach konsumentów w ostatnim roku. Analiza przedstawiona w formie porównania roku 2022 z 2021, skoncentrowana będzie na handlu spożywczym. Prelegenci zaprezentują dynamikę zmian kluczowych wskaźników rynkowych, jak: lojalności klientów, częstotliwości wizyt, zmian w catchment area i innych. Poddadzą również pogłębionej analizie poszczególne formaty sklepów działających na rynku polskim.

Mateusz Chołuj
i Michał Rosiak,

Proxi Cloud

10:20

Jak efektywnie wykorzystywać kanał mobile na ścieżce zakupowej?

opis

Jak budować marki oraz świadomość oferty, jak to robić optymalnie w kanale mobilnym?
Opowiem o wynikach badań Brand Lift i o wyciągniętych wnioskach po blisko 3 latach mierzenia kampanii reklamowych w Ringier Axel Springer Polska.
Sprawdzimy jakie działania mają największy wpływ na cztery kluczowe wskaźniki opisujące miejsce użytkownika na ścieżce zakupowej: znajomość marki, rozważanie marki, preferencje marki oraz intencje zakupowe.

Rafał Wiewiórski,
Ringier Axel Springer Polska

10:40

„Co po epoce druku?”  W jaki sposób aktywować kupujących w kanałach komunikacji cyfrowej.

opis

Pracownicy działów marketingu sieci handlowych zadają sobie pytanie w jaki sposób mają transformować swoje dotychczasowe działania tak aby z jednej strony ograniczać koszty wynikające z rosnących cen papieru i druku a z drugiej strony nie mogą sobie pozwolić na spadek liczby kupujących w sklepach. Czy kanały komunikacji cyfrowej są w stanie zastąpić tradycyjne gazetki drukowane. Czy możliwe jest zmierzenie rzeczywistego wpływu na sprzedaż tego typu działań. Na te i podobne pytania postara się odpowiedzieć Robert Biegaj z Grupy Offerista, która jest wiodącym dostawcą rozwiązań komunikacyjnych dla branży retail w Europie.

Robert Biegaj,
Offerista Group

11:00

Przerwa kawowa

BLOK 2 • HowTo… DRIVE TO STORE – narzędzia zwiększające efektywność

11:20

Z internetu do sklepu stacjonarnego – rozwiązania Google dla retailu wielokanałowego.

opis

Dzięki uczeniu maszynowemu, dużej bazie użytkowników oraz technologii mapowania reklamy Google pozwalają mierzyć wpływ reklam internetowych na działania użytkowników w placówkach stacjonarnych.

Dodatkowo, badania użyteczności reklam oraz nawyków zakupowych konsumentów na całym świecie są źródłem praktycznych rozwiązań w formatach reklamowych Google.

O tych dwóch aspektach komunikacji z potencjalnymi klientami wielokanałowymi opowiedzą dwie doświadczone liderki zespołów biznesowych w Google: Agata Pilacińska Jakubowska oraz Anna Stefańska.

Agata Pilacińska-Jakubowska,
Google

Anna Stefańska,
Google

11:40

Wizyta w sklepie zaczyna się od gazetki. Wpływ publikacji sieci handlowych na decyzje zakupowe. Premiera raportu Retail We Shop 2023 by Blix & Kantar.

opis

Gazetki promocyjne są najważniejszym kanałem komunikacji Retail i FMCG w Polsce. Co shopperzy sądzą o gazetkach największych sieci handlowych? Jak często je przeglądają? Co chcieliby widzieć na pierwszych stronach i jakie mechanizmy promocyjne preferują? W końcu – jak sprawić, aby obejrzeli je do końca i w rezultacie odwiedzili nasz sklep? Na te i wiele innych pytań odpowiem podczas prelekcji, uzupełniając ją premierą najnowszej edycji raportu Retail We Shop 2023 by Blix & Kantar.

Krzysztof Łuczak, Blix
Krzysztof Domeradzki, Kantar

12:00

Paragony z zakupów to papierek lakmusowy nastrojów konsumenckich. Jak w czasie kryzysu zmieniają się preferencje zakupowe Polaków?

opis

PanParagon to popularna aplikacja do przechowywania paragonów. Paragony nie kłamią – zanonimizowane dane z setek tysięcy dowodów zakupu są kopalnią wiedzy o zachowaniach konsumenckich, cenach, i rzeczywistej inflacji.

Antonina Grzelak,
PanParagon

12:20

Budowanie wartości klienta, jak efektywnie pozyskiwać klienta i zwiększać jego powracalność

Bartek Sobczak
CCC/MODIVO, barteksobczak.com

12:40

Przerwa lunchowa

BLOK 3 • HowTo… mCommerce – narzędzia generujące sprzedaż online

13:30

Jak ułatwić życie konsumentowi? Skracaj ścieżki konwersji – wykorzystaj formaty shoppable media

opis

Walka o uwagę konsumenta w świecie online staje się coraz bardziej zacięta ze względu na wzrost aktywności wszystkich marek.
Oprócz tuningowania standardowych działań komunikacyjnych w tle widzimy inne zjawiska – uruchamiania działań ecommercowych przez producentów FMCG oraz proces digitalizacji trade marketingu.
Z drugiej strony customer journey jest coraz bardziej zagmatwana ze względu na mnogość touchpointów. To dar i przekleństwo marketingu online. Współczesna technologia umożliwia budowanie innowacyjnych rozwiązań, które upraszczają zakupy konsumentowi, W swoim wystąpieniu zaprezentuję kilka z nich.

Tomasz Szulkowski,
GroupM / [m]spark

13:50

Conversational Commerce – WhatsApp to nie tylko komunikator. To również kanał sprzedaży.

opis

Klienci chcą mieć dzisiaj kontakt z ulubioną marką nie tylko poprzez konto na Facebooku czy Instagramie , ale także prowadzić z nią osobisty dialog, na przykład przez Messengera , Whats App’ie  czy też brać udział w live-commerce, czyli zakupach na żywo.

Marki coraz bardziej zdają sobie sprawę, że media społecznościowe i komunikatory  stanowią potężny kanał sprzedaży i  są w stanie realnie wpłynąć na budowanie intencji zakupowych oraz jej konwersję  budując dedykowany przekaz do wybranej grupy odbiorców . Na przykładzie naszych historii klientów pokażemy jak efektywnie budować strategię i wykorzystywać potencjał nowych kanałów takich jak Whats App używanego w polsce przez ponad 80% użytkowników smartfonów w Polsce.

Peter I’Bell,
Meta

Magdalena Dudek,
Vonage

14:10

App only commerce? Tak, to możliwe! Wykorzystanie aplikacji mobilnej w sprzedaży detalicznej.

Tomasz Woźniak,
Future Mind

14:30

Przerwa kawowa

14:50

Nowe technologie wykorzystywane w kampaniach e-Retail na bazie case study.

opis

Nowe technologie wykorzystywane w kampaniach e-Retail. Omówienie kampanii klientów. Obecne możliwości oraz przyszłość.

Grzegorz Marczak i Przemysław Symonides
Hybrid.Ai

15:10

Data Enrichment, czyli dlaczego potrzebuję dodatkowej wiedzy o konsumentach?

opis

W prezentacji pokażemy o tym z jakich danych mogą już dziś skorzystać retailerzy, aby zrozumieć lepiej swoich konsumentów, zarówno tych kupujących online jak i tych w sklepach stacjonarnych. Powiemy jak można wykorzystać te dane, oraz co najważniejsze: jakie efekty mogą one wygenerować.

Tomasz Chłodecki,
Justtag

15:30

Jak T-Mobile zmieniał się z operatora komórkowego w operatora danych?

opis

Smartfon staje się alter ego konsumenta. Operator GSM dysponuje unikatową wiedzą nt zachowań jako instytucja, która udostępnia internet, niczym życiodajny tlen dla komórek mózgowych. W jaki sposób można zagospodarować tę wiedzę?

Dominika Kosińska,
T-Mobile

15:50

Zakończenie

Tomasz Szulkowski

Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w agendzie. Podane godziny mogą jeszcze ulec zmianie.

 

Prelegenci

Tomasz Chłodecki

CEO, Justtag Group

Z Justtag Group związany od 2015 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywał w grupie Rocket Internet, odpowiadając za biznes development spółki Cuponation na polskim rynku oraz w paryskiej siedzibie PayPal, gdzie odpowiadał za projekty marketingowe w Hiszpanii, we Włoszech oraz na Bliskim Wschodzie. W 2020 roku w ramach Justtag Group nadzorował przejęcie Audience Solutions (d. Netsprint Audience), czołowego polskiego dostawcy danych do kampanii programatycznych.
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej, programu CEMS MIM, w ramach którego studiował na Rotterdam School of Management oraz programu Executive Program for Growing Companies na Stanford University Graduate School of Business.

Mateusz Chołuj

CEO, Proxi.Cloud

Magdalena Dudek

Country Manager Poland
and Czech Republic in Vonage

15 years of experience in an enterprise technology sales and channel sales / partner network expansion. I specialize in Software as a service (SaaS), Communication platform as a service (CPaaS) and IT services sales to medium + and large enterprises Strong telco background to help global
brands in building their omnichannel messaging strategy to create meaningful customer experience.

Antonina Grzelak

PR & Business Manager, PanParagon

PR & Business Manager takich aplikacji, jak wielokrotnie nagradzany notiOne, czy popularna aplikacja zakupowa: PanParagon. Autorka artykułów do czołowych pism marketingowych i książek. Prelegentka licznych konferencji branżowych. Prywatnie uzależniona od podróży kulinarnych do najmniej oczywistych zakątków Świata.

Peter I’Bell

Channel Partner Manager, WhatsApp at Meta

Peter works with WhatsApp Business Solution Providers in EMEA to help them connect businesses to their customers. Peter has worked in the Enterprise IT
Channel for over twenty years, his passion for working at Meta is driven by the ability to impact change and drive social value to the biggest audience
possible.

Dominika Kosińska

Business Development Manager, T-Mobile
Z branżą telekomunikacyjną związana od 2009 roku. Od początku swojej kariery zawodowej z sukcesem rozwija portfel usług non-telco. W T-Mobile Polska S.A. odpowiedzialna za wdrażanie innowacyjnych usług opartych o dane Big Data oraz monetyzację obszaru Mobile Advertising.

Krzysztof Łuczak

Co-Founder & Head of Retail w Grupa Blix

Agata Pilacińska-Jakubowska

doświadczona analityczka marketingu internetowego. Od 13 lat pracuje z małymi i dużymi przedsiębiorstwami w Polsce nad pełnym pomiarem działań reklamowych. Skupia się na tym, jak reklama może odpowiadać na prawdziwe potrzeby konsumenta, oraz jak odczytywać te potrzeby z danych. 

Michał Rosiak

Business Development Manager, Proxi Cloud

Ekspert reklamy digital. Od piętnastu lat współtworzy, wdraża i oferuje rozwiązania reklamowe dedykowane branży Retail. Pracował dla największych wydawców Internetowych w Polsce. Obecnie działa w innowacyjnym projekcie technologicznym Proxi.cloud.

Anna Stefańska

Na stanowisku Digital Acceleration Lead w Google wspiera firmy o wysokim potencjale i startupy z Polski w zwiększaniu ich sprzedaży, wchodzeniu na nowe rynki i skalowaniu ich
modeli biznesowych. Będąc w Google przez 14 lat, zdobyła doświadczenie pracując z klientami z wielu branż, takich jak finanse, handel detaliczny, CPG oraz ze społecznością startupów w ramach Google for Startups. Wcześniej pracowała w marketingu w agencjach kreatywnych/mediowych. Przedsiębiorczyni, założycielka firmy jewelryanew.eu dającej biżuterii vintage drugie życie.

Przemysław Symonides

Hybrid.ai

Michał Szczur

Digital Activation Lead, Mindshare Polska

Master Trener DIMAQ, członek Grup Roboczych IAB ds. Badań oraz Mobile, koordynator mSpark w Mindshare. Wielokrotny prelegent m.in. na Purple Day, Forum IAB, IAB How To, DIMAQ Day, Kongres PTBRiO. Z domem mediowym Mindshare związany od 11 lat. Doświadczenie zdobywał realizując kampanie m.in. dla BRE Bank/mBank, Ubisoft, NIKE, LG Electronics, IBM, Heinz, Discovery Channel. Laureat konkursów branżowych Effie, Golden Arrow, Mixx Awards i InnovationAd. Od kilku lat specjalizuje się w szkoleniach z zakresu digital marketingu oraz wdrażaniem nowoczesnych technologii w strategiach marketingowych klientów Mindshare.

Tomasz Szulkowski

Chief Operating Officer w [m]spark,

platformie innowacji technologicznych z obszaru marketingu i reklamy [tzw martech] funkcjonującej w ramach GroupM.  Z branżą marketingową związany jest od ponad 15 lat, ze szczególnym sentymentem do mobile marketingu.

Doświadczenie zdobywał strukturach Havas Media Group, Mobehave, portalu o2.pl oraz Wydawnictwie Axel Springer.

Od trzech kadencji pełni funkcję Szefa Grupy Roboczej Mobile w IAB Polska.

Autor licznych publikacji i prelekcji branżowych, prowadzi corocznie wykłady w Szkole Głównej Handlowej i Collegium Civitas.

Bartek Sobczak
Product Director, Group Head of Mobile,Digital advisory: barteksobczak.com
Rafał Wiewiórski

Head of Display & Data, Ringier Axel Springer Polska

Z 16 letnim doświadczeniem w marketingu cyfrowym po stronie wydawców, sieci reklamowych, domów mediowych oraz agencji. Dysponuje ponad 7-letnim doświadczeniem w zarządzaniu produktami reklamowymi po stronie wydawcy.  Od blisko 4 lat odpowiadam za portfolio produktów reklamowych display oraz data-driven  w ramach Ringier Axel Springer Polska.

Tomasz Woźniak

CEO Future Mind

Współwłaściciel i prezes Future Mind, firmy doradczo-technologicznej, która stworzyła ponad 200 produktów cyfrowych dla firm z branży retail, proptech i insuretech oraz topowych polskich startupów. Wykładowca akademicki, między innymi Akademii Leona Koźmińskiego i Collegium Civitas, mentor, promotor inicjatyw wspierających rozwój transformacji cyfrowej firm, doradca technologiczny. Aktywnie uczestniczy w projektach klienckich, skupiając się głównie na walidacji modeli biznesowych i planowaniu strategicznym. Pełni również funkcję członka rady nadzorczej notowanej na GPW Digitree Group S.A. (dawniej SARE S.A.).

Grzegorz Marczak

Sales Director CE, Hybrid.ai

Grzesiek jest managerem z ponad 15 letnim doświadczeniem pracy w mediach. Sprzedaż, prezentacje biznesowe, budowanie relacji z największymi klientami oraz domami mediowymi nie mają przed nim żadnych tajemnic. Zanim rozpoczął przygodę z programmatic i AI, związany był m.in z OOH, digitalem, aplikacjami oraz prasą. W Hybrid.ai / VOX odpowiada za sprzedaż i jej rozwój na rynkach CEE, LATAM i w Afryce

Robert Biegaj

Country Manager, Offerista Group

Robert jest Country Managerem Offerista Group, sieci Natywnej nr 1 w Europie, która wspiera marki detaliczne i producentów swoim dużym zasięgiem w cyfrowym marketingu handlowym.
Robert jest aktywnym uczestnikiem polskiego rynku internetowego od 1999 roku.

Przez ten czas uczestniczył w rozwoju i funkcjonowaniu dwóch głównych portali horyzontalnych Gazeta.pl oraz Interia.pl. W obu tych organizacjach odpowiadał za dynamiczne i sprawne działanie Działów Handlowych.

Dodatkowo przez większość tego czasu pracował na rzecz szeroko rozumianego rozwoju rynku cyfrowego w ramach IAB Polska.

Od dwóch lat wspomaga największe sieci handlowe oraz marki w procesie transformacji cyfrowej w Grupie Offerista tak aby zapewnić im wymierny sukces reklamowy, który przełoży się na wzrosty sprzedażowe w sklepach stacjonarnych.

Krzysztof Domeradzki

Media Domain Operational Lead w Kantar

Cennik

– 50 zł netto dla osób posiadających ważny certyfikat DIMAQ

Posiadaczom certyfikatu kompetencji marketingowych DIMAQ przysługuje 20 pkt. za udział w tym wydarzeniu

Zakupy grupowe:

Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485

Sponsor

Patroni medialni

Współpraca

Akredytacja

Serwis stworzony przez red-studio.eu