Drive Consumers to the Store?

New Opportunities to Retail

05 marca 2019, Hotel Westin, Warszawa

Idea konferencji

Konferencja IAB HowTo: Drive Consumers to the Store? New Opportunities to Retail to unikatowe wydarzenie, podczas którego zajmiemy się zagadnieniem nie eksplorowanym do tej pory nigdzie indziej na taką skalę. Pokażemy, jak przenikanie się światów online i offline w codziennym życiu konsumentów  finalnie wpływa na decyzje zakupowe podejmowane w punktach sprzedaży POS.

Gwałtowny rozwój technologii sprawia, że coraz bardziej precyzyjnie jesteśmy w stanie określić efekt biznesowy działań w różnych kanałach komunikacji. Dotychczas jednak wyraźnie rozdzielano działania w Internecie od świata offline.  Kanały online wykorzystywane były do działań wizerunkowych lub sprzedaży e-commerce w oparciu o strony www. Pokażemy, że w rzeczywistości jest inaczej i jak marki, którym zależy na wizytach w ich sklepach w centrach handlowych, mogą wykorzystać niezagospodarowany dotychczas potencjał.

Podczas wydarzenia

IAB HowTo: Drive Consumers to the Store? New Opportunities to Retail

U

Dowiesz się

w jaki sposób wykorzystać kanał online do generowania wizyt w sklepie offline

Zobaczysz

inspirujące badania, innowacyjne strategie, efektywne narzędzia i ciekawe case studies

Poznasz

rozwiązania, które nie były dotychczas omawiane na innych konferencjach ani warsztatach

Nauczysz się

jak wykorzystać technologię i dane, aby zdobyć przewagę konkurencyjną w branży retail

To co istotne – pokażemy wiele rozwiązań LIVE, a nie tylko jako slajdy w PowerPoincie 😀 Zarządzający markami FMCG poznają nowe narzędzia do badania zachowań konsumentów, które pozwalają na lepsza segmentację  na bazie realnych zachowań.

Dla kogo?

Wydarzenie przeznaczone jest dla wszystkich przedstawicieli branży retail, którym zależy na tym, aby konsumenci częściej odwiedzali ich sklepy, a  przede wszystkim: 

dyrektorów marketingu marek z własną siecią sprzedaży POS

dyrektorów marketingu sieci marketów / dyskontów

dyrektorów marketingu firm zarządzających centrami handlowymi

Pozostało

Dzień(s)

:

Godzina(y)

:

Minut(y)

:

Sekund(y)

Agenda

08:30

Rejestracja Uczestników i poranna kawa

09:20

Oficjalne otwarcie konferencji i powitanie

How to… build future shop?

09:40

TBA

Żabka

10:05

Mobile nie sprzedaje

+ Opis

Case study Empik: tym jak w Empiku podchodzimy do ROPO, jak go mierzymy, jak wpływa na sprzedaż w innych kanałach oraz o różnicach między web i aplikacjami.

Bartek Sobczak

Head of Mobile, Empik Group

How to… define consumer Insight and purchase intentions?

10:30

Czego dziś konsumenci oczekują od sklepu? Jak wykorzystać insighty konsumenckie aby zdominować rynek retail – case study oparty na wynikach badania Meaningful Brand

+ Opis

Prezentacja pokaże w jaki sposób na podstawie badania MB ustaliliśmy najważniejsze korzyści których konsumenci oczekują od wielkoformatowych sklepów spożywczych i w jaki sposób dyskonty wprowadziły do komunikacji te insighty zmieniając całkowicie rynek handlu detalicznego w Polsce.

Alicja Cybulska

Inteligence Director, Havas Media Group

10:55

Jak nie dać się wyprzedzić tuż przed metą – czyli ostatnia prosta na ścieżce zakupowej konsumenta

+ Opis

Dlaczego dokonując zakupu konsumenci nie zawsze wybierają swoją ukochaną markę? Co na etapie podejmowania decyzji może sprawić, że marka dotychczas preferowana ustąpi miejsca w koszyku marce konkurencji?
Zrozumienie fazy aktywnej pozwala właściwie dobierać narzędzia do komunikacji z konsumentem tuż przed dokonaniem zakupu.

Ariel Kępka

Strategy Manager, Wavemaker

11:20

Aplikacje z gazetkami i kuponami to kopalnia wiedzy o preferencjach i intencjach zakupowych konsumentów. Premiera raportu: 2019 FMCG Brand Love by Blix & Kantar.

+ Opis
Podczas prezentacji opowiemy o customer journey polskiego shoppera korzystającego z najpopularniejszych aplikacji z gazetkami i promocjami w Polsce. Przedstawimy ważne touchpointy oraz intencje zakupowe konsumentów w kontekście największych sieci handlowych. Premierowo omówimy kluczowe wyniki Raportu w którym Polacy, korzystający z mobilnych technologi podczas zakupów, wybrali swoje ulubione marki FMCG.

Marcin Lenkiewicz

Wiceprezes, BLIX

Piotr Sztabiński

Account Director, lider domeny Commerce, Kantar

11:40

Przerwa kawowa

12:00

Ścieżka zakupowa Użytkownika OLX w dobie przenikania się światów desktop i mobile

+ Opis

Czy aktywny konsument online woli desktop czy mobile? Gdzie, co i dlaczego kupują Polacy? Co decyduje o wyborze sklepu oraz o kanale zakupu? Na te i na inne pytania na temat retailu i preferencji zakupowych odpowiedzieli Użytkownicy OLX w najnowszej ankiecie. Premiera wyników już na Konferencji HowTo Drive To Store.

Cezary Rogulski

AdSales Manager, OLX Group

 Jan Krzyżanowski

Strategic Business Development Manager, OLX Group

How to… drive consumers to the shop?

12:25

Jak pozyskaną wiedzę o zachowaniach konsumentów w świecie offline przełożyć na efektywną kampanię online? Wstęp do strategii “Drive To Store”

+ Opis

Strategia “Drive To Store” wpisuje się w pojęcie Data Driven Marketing. Warto poznać rozwiązania, który zapewniają precyzyjne dotarcie do konsumenta z intencją zakupową w oparciu o dane z różnych źródeł. W swojej prelekcji opowiem, jakiego rodzaju zasoby są aktualnie dostępne i w jaki sposób można je efektywnie zagregować i wykorzystać. Precyzja segmentacji jest imponująca, a co więcej – przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi można zmierzyć efekty w mikroskali, np wizyty w konkretnym sklepie.

Tomasz Szulkowski

Chief Operating Officer, [m]spark, akcelerator rozwiązań MARTECH , GroupM

12:50

Potencjał geolokalizacji w marketingu sieci handlowych.

+ Opis

BTS, GPS, Wi-Fi, Beacony to narzędzia służące do namierzania użytkownika w przestrzeni. Czy każdy z nich jest równie efektywny? Czym różni się geofencing od geotrappingu i proximity marketingu? Które daje największe możliwości w sprowadzaniu ruchu do sklepu? Na te pytania odpowiemy w czasie prelekcji, popierając je case study.

Jakub Dębiński

Project Manager, Ringier Axel Springer Polska

Martyna Kaleta

Ad Product Manager, Ringier Axel Springer Polska

13:15

Jak przyciągnąć klientów do sklepu za pomocą email marketingu.

+ Opis

Email jest idealnym kanałem, by łączyć działania online i offline. Podczas prezentacji pokażę w jaki sposób wykorzystać email marketing do zwiększenia satysfakcji klienta i generowania wizyt w sklepie offline.
Ireneusz Klimczak Ekspert ds. Content Marketingu w GetResponse

Ireneusz Klimczak

Ekspert ds. Content Marketingu w GetResponse

How to… measure CPViS [cost per visit_in_store]?

13:40

Jak automatycznie mierzyć konwersję kampanii cyfrowej dzięki terminalom płatniczym w punkcie sprzedaży?

+ Opis

Mierzenie efektywności kampanii cyfrowych może być łatwiejsze dzięki analizie transakcji płatniczych w sklepie. Jak to robić najefektywniej? Jakie są narzędzia? O tym opowie ZenCard, spółka z grupy PKO Banku Polskiego.

Jarosław Sygitowicz

CEO, ZenCard [Grupa PKO BP]

14:00

Lunch

14:40

Jak w Proxi.cloud mierzymy wizyty w sklepach z wykorzystaniem aplikacji mobilnych. Analiza case study.

+ Opis

Aplikacje mobilne umożliwiają zbieranie cennych danych geolokalizacyjnych o klientach. Dane te można z powodzeniem wykorzystać do pomiaru efektywności reklamy na wizyty w sklepach stacjonarnych. Podczas prezentacji dowiesz się w jaki sposób zbieramy dane i mierzymy wizyty w offline

Krzysztof Łuczak

CEO, Proxi Cloud

15:05

Analiza catchment area czyli wykorzystanie danych geolokalizacyjnych do analizy potencjału zakupowego konsumentów dla wybranego centrum handlowego.

+ Opis

Centra handlowe to dominujący format handlowy na polskim rynku. Pokażemy jak za pomocą narzędzi operatora komórkowego można w efektywny sposób zaplanować działania marketingowe POS i sprawdzić ich efektywność na przykładzie zaawansowanej analityki galerii handlowych.

Dominika Kosińska

Business Development Manager, T-Mobile

15:30

Kim są klienci Twojego sklepu? Jak dotrzeć do klientów konkurencji? Jak zmierzyć efekty kampanii? O technologii i kampaniach reklamowych łączących świat online i offline.

+ Opis

Podczas prezentacji dowiesz się jak wykorzystać dane mobile i machine learning do poznania klientów, którzy pojawiają się w sklepach stacjonarnych. Pokażemy także jak dzięki naszej technologii budujemy unikalne kampanie reklamowe np. docierające do klientów Twojej konkurencji. Na koniec pokażemy jak badamy wpływ kampanii online na ruch w sklepach offline.

Tomasz Chłodecki

CEO, Justtag

15:55

Research Online, Purchase Offline Analytics: Matching online user activity across multiple devices to in store visitation.

+ Opis

ROPO Analytics enables retailers to gain insights on the full customer journey of their clients. Measuring online to offline user behavior and vice versa, enables retailers to project the full impact of their online campaigns as well as deliver insights on purchasing patterns, plus enables retailers to improve the multi-channel customer experience.

Carsten Frien

Founder &CEO, ROQ.AD

16:20

Przez Dane do Serca: czyli dokąd zmierza CRM IKEA

+ Opis

Adam Nowak opowie o CRM – programie lojalnościowym IKEA Family. O tym jak powstał, w jakim punkcie obecnie znajduje się program. Podzieli się swoim know how, m.in. co jest kluczowe w budowie sukcesu CRM, jakich błędów, w relacjach z konsumentami, marki nie mogą popełniać. Zdradzi jak ważny jest CRM – jakie może mieć przełożenie na markę i biznes. Powie także w jakim kierunku będzie się rozwijać CRM przyszłości.

Adam Nowak

CRM & Loyalty Manager, IKEA

16:40

Rozdanie nagród AdRetail Inspiro

Prelegenci

Jan Krzyżanowski

Od 16 lat w branży związanej z reklamą. Początki w prasie, by później przenieść się do świata online pracując dla dużych Wydawców (GG/Allegro, Onet/RASP). W Grupie OLX od marca 2017 roku. W swoich działaniach proponuje takie rozwiązania, które sam chciałby otrzymać od Wydawcy. Prywatnie mąż i tata trójki córek. Maratończyk i bloger winiarski. Fan angielskiej piłki, gór i słonecznej Italii.

Dominika Kosińska

Business Development Manager

Z branżą telekomunikacyjną związana od 2009 roku, absolwentka kierunku business studies na SCD i socjologii na UKSW. Od początku swojej kariery zawodowej związana z obszarem komunikacji, reklamy i zarządzania portfelem usług dodanych. W T-Mobile Polska S.A. odpowiedzialna za monetyzację obszaru Mobile Advertising i Big Data.

Marcin Lenkiewicz

Grupa Qpony / BLIX

Współzałożyciel i wiceprezes grupy Qpony / BLIX posiadającej w swoim portfolio aplikacje mobilne pomagające ponad 2 milionom konsumentów w Polsce w codziennych zakupach (Blix, Qpony, Zdrowe Zakupy). Specjalista w komercjalizacji nowych technologii w obszarze mobile + retail / FMCG. Laureat Forbes 30 under 30, Programu ,,Ready to Go” w Dolinie Krzemowej oraz Delloite Technology Fast 50 CEE.

Cezary Rogulski

Od 9 lat związany z branżą reklamową. W Grupie OLX odpowiada za Zespół Sprzedaży, wcześniej związany z branżą finansową. Prywatnie mąż i ojciec trójki dzieci, w wolnej chwili gra w szachy i czyta kryminały. Dawno temu nadzieja piłki nożnej:)

Tomasz Woźniak

Współwłaściciel i Prezes Future Mind

Obecnie współwłaściciel i prezes Future Mind – firmy mającej za sobą ponad 200 projektów z obszaru digital. Wśród obecnych i byłych klientów firmy można wymienić: Skycash, Żabka Polska, LPP S.A., Euro RTV AGD, Empik, Virgin Mobile, Morizon S.A. czy Philips. Future Mind łączy kompetencje klasycznego software house i firmy pomagającej budować ale też rozwijać, produkty cyfrowe z wykorzystaniem najnowszych technologii, w tym internetu rzeczy.
Tomasz Woźniak nadal aktywnie uczestniczy w projektach klienckich, skupiając się głównie na walidacji modeli biznesowych i planowaniu strategicznym. Jest również wykładowcą kilku wyższych uczelni m.in. Collegium Civitas i Akademi Leona Koźminskiego. Występuje też w roli mentora na popularnych imprezach startupowych oraz indywidualnie doradza kilku młodym przedsiębiorcom. Fascynują go zmiany nawykowe zapoczątkowane pojawieniem się smarfronów oraz typowanie technologii, które w przyszłości mogą stać się masowo wykrozystywane.
https://www.linkedin.com/in/tomaszwozniak/

Jakub Dębiński

Specjalizuje się w mobile marketingu. Pracował w agencji Red Mobile, domu mediowym Havas Media oraz mobilnej sieci reklamowej Adrino. Ma na koncie kilkaset kampanii mobilnych. Za swoje najlepsze działania został odznaczony w konkursach Mobile Trends Awards oraz IAB Creative Showcase. W Ringier Axel Springer Polska zajmuje się niestandardowymi kampaniami realizowanymi w aplikacjach mobilnych

Alicja Cybulska

Chief Intelligence Officer Havas Media Group

Marketer z 20to letnim doświadczeniem w badaniach, marketingu i reklamie. Absolwentka wydziału MBA na University of Calgary. W Havas Media odpowiada za strategie wszystkich klientów a także zarządza Havas Story Plantation specjalizującą się w strategiach marketingu treści, a także Havas X wprowadzającym nowe technologie w obszar komunikacji klientów.
Jako strateg pracowała dla największych firm wielu branż m.in. Lidl, Reckitt Benckiser, Hyundai, Kia, LOT, Red Bull itp. Wieloletni wykładowca Wydziału Zarządzania UW, oraz konferencji branżowych. Członek jury konferencji branżowych np. Effie. Jej pasją jest są media społecznościowe, nowe technologie i ich wpływ na życie i zwyczaje konsumentów.

Carsten Frien

Carsten Frien is a serial technology entrepreneur based in Berlin. Carsten loves starting companies from scratch and investing early as a business angel. He will talk about his latest venture, www.roq.ad , a cross device technology provider where he is founder &CEO.

Martyna Kaleta

Od 2016 pracuję jako Ad Product Manager w Ringier Axel Springer. W firmie odpowiadam za opracowywanie innowacyjnych rozwiązań reklamowych, prowadzenie projektów strategicznych, szkolenia sprzedaży oraz za biznesowe wsparcie dla Brand Managerów w grupie.

W branży reklamy i marketingu działam od ponad 7 lat, zdobywając szerokie doświadczenie, nie tylko po stronie wydawcy, ale także w agencjach reklamowych m.in w grupie TBWA oraz K2. Reklama internetowa jest dla mnie nie tylko pracą, ale przede wszystkim pasją. Jestem aktywnym członkiem grup IAB Mobile, a także autorką bloga digitaltimes.pl

Tomasz Szulkowski

Chief Operating Officer, [m]spark, akcelerator rozwiązań MARTECH , GroupM

Ekspert w obszarze online marketingu, Szef Grupy Roboczej Mobile w IAB Polska.
W branży mediowej pracuje od ponad 15 lat. Początkowo związany z brokerem reklamy zewnętrznej [Posterscope], później wydawnictwem prasowym Axel Springer (Forbes) oraz portalem o2.pl. Kolejny etap to mobile advertising – doświadczenie zdobywał współtworząc przez 4 lata agencję marketingu mobilnego MoBehave. Od maja 2016 roku w strukturach Havas Media Group jako Head of Mobext, gdzie realizował kampanie mobile dla m.in.: Accor, BRW, Hyundai, Kia, LOT, Michelin, nc+, PKO BP, RedBull..Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, ukończył Zarządzanie i Marketing i studia podyplomowe z obszaru Zarządzania Sprzedaża. Autor licznych publikacji dot mobile w czołowych serwisach dotyczących mediów cyfrowych,. Prelegent na konferencjach branżowych, m.in. Forum IAB, Mobile Trends, Kongres Mobilny, Mobile Banking.
Prywatnie pasjonat nowych technologii i sportów z małą dawką adrenaliny.

Ariel Kępka

Strategy Manager, Wavemaker

Z branżą reklamową Ariel Kępka związany jest od 6 lat. Jest odpowiedzialny za tworzenie i wdrażanie strategii mediowych i mediowo-kontentowych.
W swojej karierze zawodowej pracował m.in. dla takich klientów jak IKEA, Mondelez, Nationale-Nederlanden czy Activision.
Kampanie, które współtworzył, zdobywały najwyższe wyróżnienia na takich festiwalach jak: Effie, KTR, Mixx Awards oraz nominacje na festiwalu Eurobest. Zwycięzca konkursu Young Creatives Planners, ukończył Cannes Young Media Academy.

Bartłomiej Sobczak

Head of Mobile w grupie Empik odpowiada za budowanie i realizację strategii omnichannel, rozwój aplikacji mobilnych. Wcześniej Head of Mobile w RTV Euro AGD. Absolwent studiów informatycznych z wieloletnim doświadczeniem jako grafik i web developer. Prywatnie pasjonat koszykówki w tym fantasy basketball oraz dalekich podróży z dala od turystów.

Piotr Sztabiński

Account Director, lider domeny Commerce w Kantar Polska

Ponad 14 lat styczności z badaniami i praca w czołowych agencjach (Nielsen, Ipsos, Millward Brown) dało mu przekonanie, że badania muszą sięgać poza deklaracje i być jak najbliżej biznesu. Tak, jak badania shopperowe, które wprost wskazują, jak budować przewagę konkurencyjną i ROI w miejscu sprzedaży. Zarówno w rzeczywistości brick&mortar, jak i online.

Tomasz Chłodecki

Prezes Zarządu Justtag, która specjalizuje się w łączeniu świata online i offline na rynku reklamowym. Przed dołączeniem do Justtag Tomasz pracował w grupie Rocket Internet, odpowiadając za biznes development spółki Cuponation na polskim rynku. Wcześniejsze doświadczenie zdobywał w PayPal, w Paryskiej siedzibie spółki odpowiadając za projekty marketingowe w Hiszpanii, we Włoszech oraz na Bliskim Wschodzie. Tomasz pracował także w Philips, realizując projekty marketingowe i analityczne w regionie CEE. Tomasz jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej oraz programu CEMS MIM, w ramach którego studiował na Rotterdam School of Management.

Jarosław Sygitowicz

Współzałożyciel i CMO ZenCard
www.zencard.pl

Od 17 lat w branży IT oraz nowych technologii, a od ponad 13 lat związany z bankowością.
Jako Project Manager był zaangażowany w projekty archiwizacji systemów transakcyjnych (Flexcube w CitiBank, Rocket w PEKAO oraz Zorba w PKO Banku Polskim), a ponadto pracował nad usprawnieniami procesów biznesowych poprzez wdrażanie platform BPM/ECM firmy (EMC Documentum).
W 2010 roku założył oraz zarządzał spółką Smartupz, która dostarczała swój produkt m.in. na rynek bankowy – Discourse Client Engagement, czyli wirtualny oddział banku na Facebooku. Smartupz został sprzedany w całości do Austriackiego holdingu New Frontier Group w 2013 roku. W tym samym roku Jarek został współzałożycielem ZenCard.

 

Krzysztof Łuczak

CEO, Proxi.cloud Sp. z o.o.

Od 6 lat związany z rynkiem mobilnym. Posiada bogate doświadczenie w rozwoju aplikacji mobilnych. Obecnie CEO w spółce Proxi.cloud dostarczającej platformę do usług opartych na lokalizacji, w tym reklamy, analizy ROPO a także komunikacji geotargetowanej.
Z rozwiązań Proxi.cloud korzystają między innymi takie aplikacje, jak: Blix, Multikino czy Intermarche. Wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/krzysztof-luczak-a8033618/

Adam Nowak

CRM & Loyalty Manager, IKEA

Z powodzeniem od ponad 10 lat tworzy sukces IKEA FAMILY w Polsce. Przez ostatnie dwa lata odpowiadał za globalny rozwój tego programu. Wspierał 27 rynków w wymianie najlepszych praktyk w obszarze marketingu relacyjnego. W efekcie zgromadził fantastyczne doświadczenia z obszaru retail & loyalty z rynków takich jak Chiny, USA, Australia, Japonia, Korea Południowa i wielu innych. Obecnie ponownie w Polsce rozwija rozwiązania z zakresu CRM.

Jest jednocześnie praktykiem obszaru retail. W swojej pracy stawia na tworzenie emocjonalnych więzi konsumentów z marką, która przekłada się na stabilny rozwój biznesu.

Ireneusz Klimczak

Ekspert ds. Content Marketingu w GetResponse
Specjalizuje się w tworzeniu treści na potrzeby skutecznych kampanii online marketingowych. Pisze dla NowyMarketing.pl, Interaktywnie.com, Online Marketing Polska, Marketer+. Znajdź go na Twitterze – @irekklimczak chętnie rozmawia o online marketingu.

Cennik

Posiadacze aktualnych certyfikatów DIMAQ otrzymują dodatkowo rabat -100 zł netto

Zakupy grupowe:

Monika Szybowska, Dyrektor Sprzedaży, e-mail: m.szybowska@iab.org.pl, tel. 784 047 485

Sponsorzy

Partnerzy medialni

Akredytacja

Serwis stworzony przez red-studio.eu