IAB HowTo: Królewski Gambit. Jak wygrać w Content Marketingu
Połączone siły grup roboczych IAB Polska stworzyły selekcję najbardziej aktualnych i praktycznych tematów oraz wyzwań związanych ze światem content marketingu.
Więcej >>
Dowiesz się,
jak podbić świat content marketingu za pomocą mistrzowskich ruchów i taktyk oraz jak poprawić efektywność tych działań.
Poznasz
tajniki budowania strategii do zdominowania pola contentowej gry.
Zobaczysz,
jak za pomocą śmiałych "otwarć i zagrań" przyciągnąć uwagę odbiorców, a dzięki angażującym treściom podtrzymać inicjatywę i zainteresowanie.
Nauczysz się,
jak zakończyć content marketingową grę imponującym matem, a także jak umiejętnie zmierzyć jej wynik, aby należycie świętować wygraną.
Konferencja skierowana jest do osób, które pragną podbić świat content marketingu za pomocą mistrzowskich ruchów i taktyk. Zapraszamy wszystkich, którzy chcą zgłębić tajniki planowania, tworzenia, egzekucji działań marketingu treści, w tym także skutecznego ich mierzenia.
osoby odpowiedzialne za strategię i działania performance marketingowe w firmach
content marketing managerów, social media managerów, media planerów, PR managerów, agencje i domy mediowe
przedstawicieli małych, średnich i dużych przedsiębiorstw
Powitanie
Maciej Leonard Żybula, Prowadzący konferencję, CEO/Founder, Bees & Honey
Content is the King, ale kto rządzi królem? – najważniejsze kanały dotarcia z treściami do polskich internautów.
Marcin Niemczyk, Doradca Zarządu, Polskie Badania Internetu
Od stycznia 2023 roku badanie Mediapanel wzbogacono o dane na temat źródeł ruchu. Dzięki temu wiemy nie tylko ilu użytkowników odwiedza dany serwis, ale skąd na niego trafiają i jak długo zostają. Koniec 2023 roku to wzbogacenie danych o 5. źródło – Agregatory Treści, a więc w coraz większym stopniu rozprowadzający ruch w polskim internecie Google Discover. W swoim wystąpieniu przeanalizuję 100 największych polskich serwisów contentowych pod kątem budowania na nich zasięgu oraz zaangażowania użytkowników z poszczególnych źródeł. Przeanalizuję także tematyki tych serwisów. Które treści lepiej performują w social mediach, a które w searchu i czy Google Discover zabija ruch bezpośredni - o tym wszystkim będę mówić podczas mojego wystąpienia.
Trendy w Branded Content Marketingu. What’s Hot, What’s Not?
Marta Wojciechowska, Starszy Kierownik ds. PR, Influencerów i Contentu I Senior PR, Grupa spółek DANONE
Prezentacja powstała z miłości do śledzenia trendów, bacznego obserwowania zmieniającej się rzeczywistości i kilkunastu lat doświadczenia w tworzeniu treści. Będzie o tym, na co postawić w Branded Content Marketingu, ale na tle większej całości. Bo żaden konsument nie żyje w próżni i żaden marketer nie powinien funkcjonować w bańce własnych marek.
Super Users – jak rozpoznać super użytkownika i zmierzyć jego zainteresowanie branded contentem?
Tomasz Wileński, Szef Grupy Roboczej Badania IAB Polska, CEO, iSlay
Era Unique Users się kończy. Klienci chcą się rozliczać za jakość kontaktu, a nie za sam fakt odwiedzin. Wydawcy inwestują w treści i chcą wycenić zaangażowanie użytkowników. Rynek poszukuje miary jakościowej, która umożliwi rozliczenie kampanii. Prezentacja pokaże możliwości pomiaru, które ułatwią marketerom rozliczanie się za Super Users.
Tworzenie doświadczeń, które zostają na dłużej, czyli synergia miejsca, czasu, treści i formy w reklamie.
Joanna Pełech-Mikulska, Media Director, Blue Eyes Media
Nawet najbardziej przemyślana reklama może stracić na skuteczności, gdy zostanie zaprezentowana w niewłaściwym kontekście. W tej prezentacji udowodnię, jak nieodłączna jest rola miejsca, czasu i formy dla odbioru przekazu reklamowego. Jak świadome wykorzystanie tych elementów znacząco wzmacnia wpływ reklamy, czyniąc ją bardziej rezonującą i skuteczną. Na zakończenie podkreślę, jak kluczowe jest zbudowanie głębokiej, wartościowej relacji z odbiorcami. Serdecznie zapraszam ;).
Narzędzia AI na TikToku – nowe możliwości tworzenia video dla marketerów.
Nikoletta Mańkowska, CEO & co-founder, ViralTalk
Obecnie sztuczna inteligencja odgrywa ogromną rolę w branży kreatywnej, umożliwiając delegowanie wielu zadań związanych z tworzeniem treści. AI potrafi pisać teksty reklamowe, generować grafiki oraz nawet tworzyć krótkie filmy promocyjne w zaledwie kilka minut. Pytanie jednak brzmi, jak efektywnie wykorzystać narzędzia AI do produkcji treści? Czy content tworzony przy pomocy AI jest równie skuteczny, jak ten tworzony tradycyjnymi metodami, i czy faktycznie przynosi on zamierzone efekty?
Content w advocacy, czyli co i jak mówić, żeby konsumenci też mówili.
Monika Dobaj, Head of PR & Advocacy, Labcon
Podczas prezentacji opowiem o tym, w jaki sposób możemy łączyć działania z pogranicza mediów, social mediów, IM i PR-u, żeby angażować w nie konsumentów i w kontrolowany sposób prowadzić pozytywną dyskusję o marce. Wyjaśnię, dlaczego działania skupione na contencie uwiarygodniają i obiektywizują przekazy reklamowe. Pokażę na przykładach, jak umiejętnie prowadzone advocacy angażuje odbiorcę i tworzy dla niego takie okoliczności, w których może i chce pokazać, że dany produkt wpisuje się w jego styl życia i wizję świata.
Dlaczego 70% Zetek mówi „będę oglądał grę”?
Karolina Bąkowska, Head of Social Content & Gaming, GoldenSubmarine
Marki coraz odważniej korzystają z potencjału, jaki drzemie w gamingu aktywnym i graczach jako konsumentach. A jak jest z gamingiem pasywnym? Wiemy, jak wykorzystać content gamingowy w komunikacji? Gdzie i jak robić to najlepiej? Czy ktoś to w ogóle ogląda?
Jak audio przekształca markę w opowieści, które zostają na dłużej? Czyli siła dużego wydawcy, którą powinien znać i rozumieć współczesny marketer.
Jacek Gratkiewicz, Head of Audio/Podcasts, Ringier Axel Springer Polska
Maciej Kuczyński, Kierownik Zespołu Projektów Video i Audio, Ringier Axel Springer Polska
Podcasty to z roku na rok coraz mocniej rozwijające się medium. Obecnie w Polsce dostępnych jest już ponad 8,5 tysiąca podcastów. W 2019 roku było ich ponad 6 tysięcy, a ta liczba ciągle rośnie. 10 milionów dorosłych osób powyżej 18 roku życia regularnie słucha treści audio. Według Nielsen, w 2027 roku liczba słuchaczy w Polsce wyniesie ponad 12 milionów. Oznacza to wzrost o ponad 25%. Podcasty to też przestrzeń, w której coraz chętniej obecni są Klienci z przekazem swoich marek. Lubią być częścią angażujących, ciekawych historii, które zostają ze słuchaczami na dłużej. W swoich działaniach marketingowych często wybierają współpracę z wydawcą, który ma narzędzia, nazwiska, know how, a także umieszcza podcast w większym ekosystemie poszerzając jego własną historię, a także marki, która jest w nim obecna.
Nowe życie contentu. Automatyzacja recyklingu treści w oparciu o AI.
Paweł Szczyrek, Marketing Manager, Team Leader, Ideo Force
Wyobraź sobie świat, w którym content pisze się sam. Stare artykuły, notatki, wycinki z gazet ożywają i mogą zostać wykorzystane jako materiał do nowych treści w różnych formach. A wszystko to dzieje się automatycznie. Umożliwia to tzw. maszyna contentu – mianem tym określana jest automatyzacja, która na bazie wsadu merytorycznego (np. archiwalnych treści lub całkiem świeżych artykułów, ale także nagrań dźwięku i wideo) opracowuje zupełnie nowy content w różnych formach. Prezentacja poruszy praktyczne możliwości budowy tzw. maszyny contentu w oparciu integrację no-code z AI.
Jak obsadzić contentem lejek sprzedażowy? Obalamy 3 najczęściej powtarzające się mity dotyczące wykorzystania contentu w kampaniach.
Izabela Grotkowska, Content Team Manager, GroupM
Olga Szymkowiak, Senior Creative Content Specialist, GroupM
"Content nie konwertuje", "content to tylko artykuły", "content nie jest innowacyjny"– to tylko niektóre utarte w branży przekonania na temat działań contentowych. W prezentacji rozprawimy się z mitami, które trafiają do nas od klientów i pokażemy, że contentem można pokryć wszystkie etapy lejka sprzedażowego – od świadomości po konwersję. Zaproponujemy konkretne formy contentu, udowadniając, że z ich pomocą można stworzyć szeroko zakrojoną, angażującą kampanię.
Kiedy marka jest zbyt fajna. Jak content marketing zamiast szansą, może stać się ryzykiem.
Maciej Józefowicz, Marketing Manager, Mitgo
Marki, zwłaszcza konsumenckie, muszą mieć dzisiaj obowiązkowo swoją tożsamość, wyrażaną m.in. przez różne formy contentu publikowane online. Mają one wyróżnić dany brand spośród konkurencji i poprawić jego relacje z docelową grupą odbiorców, czasem jednak efekt może być przeciwny. Prezentacja będzie poświęcona przypadkom, jak źle dobrany lub "przedobrzony" content szkodzi marce, i sposobom na ograniczenie tego ryzyka.
Postaw na własnego influencera marki – jak się to robi? Czy to się opłaca i czy można na tym… zarobić?
Antonina Grzelak, Chief Operating Officer, PanParagon | Mr Receipt
Tradycyjne posty przechodzą do lamusa. Opowiem, jak w oparciu wyłącznie o videocontent zbudować silne sociale w 12 miesięcy. Przeprowadzę Was krok po kroku przez cały proces, opowiem, jakie były koszty i czy w dłuższej perspektywie się to opłaca?
Czy moja prezentacja jest Kenough? Dostosowanie contentu do grup pokoleniowych na przykładzie kampanii reklamowej filmu Barbie.
Tomasz Orłowski, Head of Social Media, Euvic Media
Dlaczego statystyczny Polak spędza średnio 6 godzin dziennie przed ekranem? Tak właśnie działają na nas treści. Zatrzymują, angażują i wciągają w wirtualny świat. Co jednak powoduje, że niektóre z nich na dłużej? Jednym z kluczowych czynników jest z pewnością dopasowanie contentu do jego odbiorcy oraz emocje, jakie wzbudza. Idealnym przykładem, który pozwoli zgłębić temat, jest kampania marketingowa filmu Barbie. Ale czy na pewno była Kenough? Jak odebrały ją poszczególne pokolenia?
Zakończenie
Maciej Leonard Żybula, Prowadzący konferencję, CEO/Founder, Bees & Honey
IAB HowTo: Królewski Gambit: jak wygrać w Content Marketingu, to konferencja dla osób, które pragną podbić świat contentu za pomocą mistrzowskich ruchów i taktyk. Podczas jednodniowej konferencji uczestnicy zgłębią tajniki strategicznych działań do zdominowania pola contentowej gry. Będą mieli okazję odkryć, jak za pomocą śmiałych „otwarć i zagrań” przyciągnąć uwagę odbiorców, a dzięki angażującym treściom utrzymać ich inicjatywę i zainteresowanie. Dowiedzą się także, jak zakończyć grę imponującym matem, a także jak umiejętnie zmierzyć sukces tej „gry”, aby należycie świętować wygraną.
Konferencja będzie obfitować w liczne inspiracje i będzie też szansą, aby dowiedzieć się, jak poprawić efektywność działań w szeroko rozumianym content marketingu. Dzięki odpowiednio zbudowanym strategiom i taktykom sukces w dynamicznej grze o uwagę odbiorców jest na wyciągnięcie ręki.
Marta Wojciechowska
Starszy Kierownik ds. PR, Influencerów i Contentu I Senior PR
Grupa spółek DANONE
Masz pytania?
Skontaktuj się w sprawie ZAKUPÓW GRUPOWYCH oraz wszelkich pytań związanych z wydarzeniem.
Michał Buszko
Szef Grupy Roboczej Wideo IAB Polska, Media Agencies & Advertisers Commercial Leader – Central & Eastern Europe
AGB Nielsen Media Research
Paulina Kozyra
Szefowa Grupy Roboczej Content Marketing i Reklama Natywna IAB Polska, Country Manager
TradeTracker Poland
Adam Kręgielewski
Zastępca Szefa Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, Head of Strategy and Social Media
Labcon
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadacze certyfikatów otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział. DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych. Więcej informacji TUTAJ.